وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار
سرخط خبرها

باک بنزین خود را پر کنید؛ با سوخت کم، خودرو را حرکت ندهید

  • کد خبر: ۸۱۶۷۹
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
باک بنزین خود را پر کنید؛ با سوخت کم، خودرو را حرکت ندهید
برخی اوقات هزینه پرکردن کامل باک خودرو با بودجه‌ی شما همخوانی ندارد و به همین خاطر ممکن است تنها ۵ یا ۱۰ لیتر بنزین بزنید درحالی که ممکن است این رفتار شما به خودرویتان آسیب بزند.

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند باعث آسیب جدی به خودرو شود.

پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودرو‌ها به کار می‌روند توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند بنابراین زمانی که بنزین موجود در باک کم است پمپ نمی‌تواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن می‌شود.

اگر علمی‌تر بخواهیم نکته فنی را توضیح دهیم این می‌شود: در باک سوخت خودرو وسیله‌ای وجود دارد که پمپ سوخت نامیده می‌شود. این پمپ بنزین را از باک به موتور می‌فرستد. پمپ سوخت به منظور خنک و روان ماندن به بنزین متکی است. راندن خودرو با سوخت کم به این معنی است که پمپ روان نمانده و در این زمان ریسک داغ شدن بیش‌ازحد ایجاد می‌شود.

 

اگر با سوخت کم برانیم چه می‌شود؟

خرابی پمپ سوخت به کارایی پایین خودرو مخصوصاً شتاب‌گیری ناهنجار آن و یا حتی عدم روشن شدن خودرو منجر می‌شود.

تعمیر این پمپ در کنار زمانی که از شما می‌گیرد هزینه‌ی زیادی را به نیز به شما متحمل می‌کند.

سعی کنید همواره باک بنزین خود را پر نگه دارید و یا حداقل نگذارید میزان آن از یک چهارم پایین‌تر برود.

منبع:خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->