بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

لزوم ترویج الگوی مدیریت جهادی

  • کد خبر: ۸۲۳۱۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
لزوم ترویج الگوی مدیریت جهادی
در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با فرماندهان و تشکل‌های دفاع مقدسی مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در روز‌های پایانی هفته دفاع مقدس با برخی فرماندهان و تشکل‌های دفاع مقدس دیدار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این دیدار گفت: مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد، اما متأسفانه در موضوع ترویج این الگوی مدیریتی، آن گونه که باید کار نشده است. حسن موحدیان افزود: اگر تاسوعا، عاشورا و اربعین و دهه اول محرم و دهه آخر صفر نبود، بی شک چنین موفقیت‌هایی را در جنگ با عراق کسب نمی‌کردیم؛ بنابراین همه باید در راستای زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گام برداریم.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس به اندازه زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی برای نسل امروز اهمیت دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر با تأکید بر لزوم الگوبرداری از ایثارگران و شهدا و معرفی ایشان به جامعه، افزود: در برگزاری کنگره شهدا نیز مدیریت شهری حمایت لازم را خواهد کرد. زیرا وظیفه خود می‌دانیم و معتقدیم آن گونه که باید، دین خود را به شهدا و جانبازان ادا نکرده ایم.

وی دفاع مقدس را گنجینه و منبعی بی انتها دانست و گفت: متأسفانه در موضوع الگوی مدیریتی دفاع مقدس آن گونه که باید کار نشده است. اکنون هر اقدامی که انجام می‌شود، می‌گوییم با تکیه بر مدیریت جهادی است، اما چه میزان روی این موضوع تمرکز داشته ایم؟ این مدیریت در جنگ تبلور پیدا کرد و برای نسل امروز باید تبیین شود تا بتوانیم سیر پیشرفت انقلاب و ایران را با مدیریت جهادی به دنیا نشان دهیم.

موحدیان افزود: برگزاری کنگره شهدا کار بزرگی است، اما نباید به هفته دفاع مقدس خلاصه شود. هرروز باید به تبیین فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم تا مدیون آن‌ها نشویم. وی شورای ششم را شورایی انقلابی دانست که خود را مدیون انقلاب می ‎داند و تصریح کرد: در این ۴ سال باید انقلابی بمانیم و انقلابی کار کنیم و بتوانیم مشکلات شهر را حل وفصل کنیم.

نباید از رزمندگان غافل شد

عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز در این دیدار گفت: برگزاری کنگره شهدا و تکریم خانواده معزز شهدا وظیفه ماست، اما متأسفانه از برخی رزمندگان غافل شده ایم. از جمله پیرمردی که سال‌ها در جبهه جنگ بوده و امروز در حاشیه شهر ساکن است و در این ۳۰ سال هیچ کس به سراغش نرفته و از او دلجویی نکرده است.

غلامحسین صاحبی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق را خیل عظیمی از ایثارگران، شهدا و سرداران اداره کردند و میانگین سنی این عزیزان اکنون به بیش از ۶۰ سال رسیده است، افزود: براساس آمار، در استان خراسان رضوی ۳۰۰ هزار رزمنده دفاع مقدس داریم. وی تأکید کرد: تصمیم گیران و تصمیم سازان باید برای این عزیزان فکری کنند و در مناسبت‌های مختلف به یاد آن‌ها باشیم.

صاحبی تکریم خانواده معزز شهدا را ضروری دانست و ادامه داد: باید رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران را هم ارج بنهیم. زیرا این عزیزان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید دارند. عضو شورای شهر افزود: شهرداری آمادگی دارد که آمار رزمندگان ساکن در مناطق و محلات مختلف را استخراج کند و در مناسبت‌های گوناگون به عیادت و دیدار آن‌ها برویم؛ عزیزانی که در پیچ وخم دوران گم شده اند.

سهم حاشیه شهر از اعتبارات شهری باید افزایش یابد

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهدمقدس نیز در این دیدار گفت: تاکنون سهم حاشیه شهر از اعتبارات شهری، ۱۰ درصد بوده است که باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

زیرا یک سوم جمعیت مشهد در این بافت ساکن هستند. سیدابراهیم علیزاده با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد علاوه بر انقلابی و ارزشی بودن، ۲ ویژگی دیگر نیز دارد، افزود: نخست کاربلدی آن هاست که مدیریت شهری را می‌شناسند و دیگری جوان بودن بیش از دوسوم اعضاست.

وی ادامه داد: امیدواریم با تکیه بر این ظرفیت‌ها و مشارکت مردم، بتوانیم تحولات و اتفاقات خوبی در فضای شهر، شهرداری، مدیریت شهری و حاشیه شهر رقم بزنیم. علیزاده بیان کرد: تخصیص اعتبارات حاشیه شهر در دوره‌های گذشته مناسب نبوده است، اما امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر، شیب اعتبارات را به حاشیه شهر سوق دهیم و کار‌های اثربخشی انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->