طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان رسید

  • کد خبر: ۸۲۷۴۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان رسید
قیمت تخم مرغ در مشهد اکنون به کیلویی ۲۹ هزار تومان رسیده است این درحالیست که هزینه تولید برای مرغدار از دی ماه سال گذشته که آخرین قیمت‌گذاری است ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

طنین همتی |شهرآرانیوز- حسین موسوی‌نژاد، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی، دراین‌باره اظهار کرد: از یک مهر ۹۹ که سامانه بازارگاه ایجاد شد، مرغدار نهاده‌اش را مستقیم از سامانه بازارگاه می‌خرید. این سامانه تنها مکانی است که مرغدار می‌تواند نهاده بخرد.

وی گفت: جدا از مشکلات این سامانه، نکته این است که از شهریورماه فقط ۴۱ درصد ذرت مورد نیاز تخصیص یافت. این در شرایطی است که مرغدار با مشکلات حمل بار از بنادر هم درگیر است. حدود ۶۰ درصد باقی‌مانده نهاده شهریورماه و در دوسه روز گذشته اختصاص پیدا کرده است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک ماه زمان می‌برد تا مرغدار بعد از خریدش نهاده را تحویل بگیرد. مرغدار در این شرایط چاره‌ای به‌جز تأمین مرتب نهاده برای مرغ ندارد، در نتیجه مجبور است به بازار آزاد متوسل شود که معلوم نیست با وجود سامانه بازارگاه، نهاده در این بازار از کجا تأمین می‌شود!
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی در ادامه تصریح کرد: با‌توجه‌به افزایش تقاضای ذرت از بازار آزاد، قیمت این نهاده هم به‌شکل چشمگیر افزایش یافته است که در پی این موضوع، افزایش بهای تمام‌شده تخم‌مرغ را هم داشتیم.

 

قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ برای مرغدار ۲۰ هزار تومان است

به گفته موسوی‌نژاد، در شرایط عادی و با احتساب اینکه ما همه ذرت و کنجاله سویا را از بازارگاه دریافت کنیم، قیمت تمام‌شده یک کیلوگرم تخم‌مرغ با احتساب ۱۵ درصد سود مرغدار، حدود ۲۰ هزار تومان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مرغدار از دی‌ماه سال گذشته تا الان ۳۶ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این در حالی است که آخرین زمان به‌روزرسانی نرخ تخم‌مرغ دی‌ماه سال گذشته بوده است. مرغدار دیگر بیش از این نمی‌تواند زیان کند. زیانی که دولت به‌ویژه دولت قبلی به مرغدار تحمیل کرده، باعث شده است ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های ما خالی و فقط از ۶۰ درصد ظرفیت مرغداری‌ها استفاده شود.

 

قیمت تخم‌مرغ در مشهد به کیلویی ۲۹ هزار تومان رسیده است

وی اذعان کرد: وقتی نرخ تعیین‌شده دولت با هزینه‌های مرغدار هم‌خوانی نداشته باشد، دلال‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که قیمت تخم‌مرغ در مشهد به کیلویی ۲۹ هزار تومان هم رسیده است. پیشنهاد کردیم و آمادگی‌مان را هم اعلام کردیم که با تمام این مشکلات تخم‌مرغ را کیلویی ۲۲ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانیم. ولی چون کارگروه ستاد تنظیم بازار استان مرجعی برای تعیین قیمت نیست، این پیشنهاد ما را نپذیرفتند.
به گفته این فعال حوزه پرورش طیور، خواسته مشخص ما از وزیر جهاد کشاورزی این است که هرچه سریع‌تر قیمت مصوب را با نرخ کارشناسی به‌نحوی‌که تولیدکننده و مصرف‌کننده زیان نکنند، تعیین کند. تجربه ما از عملکرد تنظیم بازار در کشور این است که قیمت‌گذاری هیچ‌وقت کارشناسی نبوده است. به همین دلیل هم هست که مرغدار در این وضع گرفتار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->