کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود
سرخط خبرها

خواص بی‌نظیر «پای مرغ» برای کودکان + پاک کردن پای مرغ و طرز پخت

  • کد خبر: ۸۲۸۹۴
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
خواص بی‌نظیر «پای مرغ» برای کودکان + پاک کردن پای مرغ و طرز پخت
پای مرغ یک ماده غذایی بسیار مفید و پرخاصیت بوده که که سرشار از ویتامین و املاح است، اما متاسفانه به خاطر ظاهر ناخوشایند آن مورد کم توجهی قرار گرفته و در سفره خانواده‌ها جایگاهی ندارد.

شهرآرانیوز - پای مرغ به عنوان یک غذای ایرانی شناخته شده است و طرفداران خاص خود را دارد، این غذا سرشار از کلاژن است. کلاژن یک ماده مفید برای حفظ سلامت جسمانی و جوانی، تقویت استخوان‌ها و کشش پوست است، اما بسیاری از افراد تمایل چندانی به مصرف پای مرغ نداشته و آن را به صورت کامل از برنامه غذایی خود حذف کرده اند.

خواص پای مرغ برای کودکان

پای مرغ سرشار از منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین D و ویتامین A است، همین عامل سبب بازسازی پوست، از بین رفتن چین و چروک پوست، تقویت سیستم ایمنی، تسریع زخم ها،  سلامت لثه ها، جلوگیری از شکستگی، مانع بروز پوکی استخوان، کمک به رشد قد کودکان و تقویت عروق خونی خواهد شد.

همچنین پای مرغ برای کودکان نیز بسیار مفید و مناسب بوده و به پدر و مادر‌ها توصیه می‌شود که برای فرزندان‌شان انواع غذا با پای مرغ به ویژه سوپ پای مرغ را تهیه کنند. تحقیقات پژوهشگران نشان داده،  سوپ پای مرغ برای کودک حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیاز است که بدن انسان قادر به تولید آن‌ها نیست.

فواید پای مرغ برای کودکان

در این که پای مرغ برای تمامی افراد به ویژه کودکان بسیار مفید است، شکی نیست؛ بنابراین در ادامه بخش‌هایی از فواید و ضرورت اهمیت آن را می‌خوانیم:

رفع مشکلات استخوانی

یکی از مهمترین و پرکاربرد‌ترین عوامل مشکلات استخوانی استفاده از پای مرغ است.  استفاده از پای مرغ برای کمک به درمان و رفع بعضی از مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم یا نرمی استخوان در کودکان و جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها مفید است. برای کسانی که به مشکلات استخوانی گفته شده مبتلا هستند راهکاری بهتر از پای مرغ نیست.  از دیگر خواص پای مرغ، می‌توان به تسریع درمان دیسک کمر و بهبود آن اشاره کرد.

کمک به سلامت لثه‌های کودکان

اگر فرزند شما دچار مشکلات مربوط به لثه است و یا شما قصد پیشگیری کودکتان از بیماری‌های مربوط به لثه را دارید می‌توانید از پای مرغ استفاده کنید. پای مرغ حاوی موادی از جمله کلاژن، امینو اسید و مواد ژلاتین ساز است. تمامی این مواد در کنار هم می‌توانند به سلامت لثه و درمان بیماری‌های مربوط به آن کمک شایانی کنند.

افزایش رشد کودکان

کودکان در حال رشد به مواد غذایی ارزشمندی نیاز دارند.  از خواص پای مرغ برای کودکان می‌توان به تامین این مواد غذایی اشاره کرد. این ماده غذایی در بهبود رشد کودکان بسیار مفید و حائز اهمیت است.  استفاده از این ماده غذایی مفید برای درمان کودکانی که سر استخوان نشان نکروز (بافت مردگی)، پوسیده و خراب دارند، بسیار تاثیر دارد.

خواص بی‌نظیر «پای مرغ» برای کودکان + پاک کردن پای مرغ و طرز پخت

تقویت بینایی کودکان

همانطور که گفته شد پای مرغ دارای مواد و ویتامین‌های بسیار مفید برای بینایی به ویژه ویتامین A است. این ماده ارزشمند و مفید به تقویت حس بینایی کودکان شما کمک فراوانی می‌کند. پس شما می‌توانید با تهیه یک غذای کاملا خوشمزه و مغذی به وسیله پای مرغ حس بینایی کودک تان را تقویت کنید.

حفظ سلامت ناخن‌ها

پای مرغ شامل موادی از جمله امینو اسید، گلیسین و همچنین پرولین است که به تقویت و سلامت ناخن‌های کودکان و همچنین بزرگسالان کمک فراوانی می‌کند. کسانی که به طور مرتب از پای مرغ در غذا‌هایشان استفاده می‌کنند دارای ناخن‌هایی محکم‌تر و سالم‌تر نسبت به دیگران خواهند بود.

رفع مشکلات گوارشی

برخی از افراد به ویژه کودکان امروزی بخاطر مصرف غذا‌های نامناسب و مضر مثل انواع فست فود ها، سوسیس و کالباس، انواع تنقلات مضر مثل چیپس و پفک، خوراکی‌های دارای مواد نگه دارنده و همچنین مصرف مواد غیر ارگانیک به بیماری‌های گوارشی فراوانی از جمله رفلاکس و ... دچار می‌شوند. پای مرغ حاوی موادی مفید از جمله کلاژن، گلوزامین، کندرویتین و همچنین پروتئین است. تمامی این مواد برای دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و می‌تواند مشکلات گوارشی کودکان و همچنین بزرگسالان را نیز درمان کند.

کمک به غضروف‌سازی و درمان مفاصل

استفاده از پای مرغ برای پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش بسیار مفید است! پای مرغ سرشار از مواد غضروف ساز و سولفات کندروئتین است. از این رو برای ترمیم و شکستگی استخوان مفید است و به عنوان جایگزین مناسب برای قرص‌های غضروف‌ساز خارجی محسوب می‌شود. توصیه می‌شود برای سلامت استخوان‌های کودکان بیشتر از پای مرغ استفاده شود.

تقویت سیسیتم ایمنی بدن کودکان

تقویت سیستم ایمنی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آن‌ها معمولا مدت زمان زیادی را در مدرسه و یا بازی کردن با دوستان شان می‌گذرانند و همواره در معرض آلودگی و انواعی از ویروس‌ها قرار خواهند گرفت. برای این که کودکان تان از بیمار شدن و همچنین مبتلا شدن به انواعی از ویروس‌ها در امان بمانند شما می‌توانید پای مرغ را در وعده‌های غذایی کودک تان بگنجانید. پای مرغ دارای موادی ارزشمند از جمله مس، روی، منیزیم، کلاژن، کلسیم و فسفر است. همه این مواد مفید به شما و کودک تان کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی داشته و بتوانید به راحتی با بیماری‌ها مبارزه کنید.  

خواص بی‌نظیر «پای مرغ» برای کودکان + پاک کردن پای مرغ و طرز پخت

نحوه شستشو و پاک کردن پای مرغ

برای تهیه انواع سوپ، سرخ کردن پای مرغ و یا تهیه عصاره از آن باید ابتدا مراحل شستشوی پای مرغ را بیاموزید، برای این کار بدین شیوه عمل کنید:

۱. ابتدا داخل قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب آن جوش آید.

۲. حالا پای مرغ‌ها را داخل آب جوشیده بیاندازید.

۳. بعد از اینکه پای مرغ به مدت ۵ دقیقه جوشید از روی حرارت بردارید و با آب سرد آبکشی کنید.

۴. سپس ناخن‌ها را جدا کنید.

۵. پوست زرد پای مرغ را جدا نمایید.

۶. با چاقو قسمت تیره رنگ کف پای مرغ را جدا کنید.

۷. سپس پا‌های مرغ را تمیز بشویید.

دستور پخت پای مرغ

پا‌های مرغ تمیز شده، پیاز، برگ بو، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید، چند لیوان آب اضافه کنید تا روی پا‌ها را بپوشاند.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۱ – ۲ ساعت بگذارید پا‌های مرغ خوب بپزند و نرم شوند. سپس پا‌های مرغ و آب آن را داغ سرو کنید.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->