شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهترین جایگزین‌های گوشت و مرغ

  • کد خبر: ۸۳۵۳۸
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
بهترین جایگزین‌های گوشت و مرغ
مرغ و گوشت سرشار از پروتئین است و برای انتخاب بهترین «جایگزین گوشت و مرغ» باید سراغ پروتئین‌های گیاهی برویم تا پروتئین مورد نیاز بدن را جذب کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، در این روز‌ها که به دلیل تورم و گرانی مواد غذایی قدرت خرید مردم کاهش یافته، بسیاری از افراد کالا‌های ارزان‌تر را در سبد غذایی خود می‌گنجانند. گوشت و مرغ  در تمام دنیا جزء اصلی سفره خانوار هستند، اما اکنون بسیاری از مردم قدرت خرید این اقلام را ندارند و مرغ و گوشت به مرور از سفره خانواده‌های ایرانی در حال حذف است. این در حالی است که می‌توان پروتئین‌های گیاهی را جایگزین کرد. برای شناخت بهتر این پروتئین‌ها ادامه مطلب را مطالعه کنید و بفهمید که چگونه بدون مصرف مرغ و گوشت، می‌توان پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرد.

قارچ

برخی پژوهشگران معتقدند قارچ را می‌توان دارویی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین به شمار آورد. نیاسین موجود در این گیاه به سلامت انسان خدمت بزرگی می‌کند. سلنیومی که در قارچ سفید وجود دارد، از سرطان پروستات پیشگیری می‌کند.

بادام زمینی

بادام زمینی نسبت به دانه‌های مغذی دیگر مانند پسته و بادام درختی و ... قیمت مناسب تری دارد و می‌توان از کره آن که سرشار از پروتئین و چربی سالم است استفاده کرد.

حبوبات

گوشت گاو ۲۶ گرم پروتئین همراه با ۳ گرم فیبر و لوبیا سیاه هم ۱۷ گرم پروتئین و ۱۲ گرم فیبر دارد. میزان کالری و چربی هر دو وعده یکسان است. عدس یک وعده سرشار از پروتئین است. یک فنجان عدس ۲۲ گرم پروتئین و ۳۰۰ کالری دارد. می‌توانید مقداری عدس را روی سالاد بریزید.

جو

هر فنجان جو ۲۳ گرم پروتئین دارد  و برای کنترل قند خون مفید است. همچنین جو حاوی مقدار زیادی فیبر و فولات است.

توفو

توفو، شیر سویای غلیظ شده‌ای است که سرشار از پروتئین است و اسید‌های آمینه ضروری برای سلامتی را داراست بنابراین جایگزین مناسبی برای گوشت است. برخی افراد توفو را به غذا‌های گرم مانند سوپ و سیب زمینی سرخ کرده‌ می‌افزایند.

بهترین جایگزین‌های گوشت و مرغ

بادمجان

بادمجان طعم گوشتی غنی و بسیار متنوع دارد. بادمجان بسیار سیرکننده است و مقدار زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین. ویتامین‌های A، B۶ و C دارد. می‌توانید به جای گوشت در غذا از بادمجان استفاده کنید.

بروکلی

بروکلی به خوبی جای گوشت را در بسیاری از غذا‌ها می‌گیرد، زیرا بروکلی ویتامین A، منیزیم، آهن، پروتئین، فیبر و تعداد زیادی آنتی اکسیدان‌های قوی دارد و ۱۳۵ درصد از مقدار توصیه شده‌ی ویتامین C روزانه تان را تأمین می‌کند. از بروکلی می‌توانید در سوپ‌ها استفاده کنید.

لبنیات

شیر و پنیر نیز حاوی پروتئین هستند و برای تامین پروتئین و کلسیم بدن مفیدند. برخی افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز، قادر به استفاده از شیر پاستوریزه یا همان شیر گاو نیستند.  شیر سویا برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند، می‌تواند یک جایگزین مناسب برای شیر گاو باشد.

سبزیجات برگ دار

استفاده از محصولاتی مانند اسفناج، جعفری، چغندر قند، گندم و جو و نخود فرنگی در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

بهترین جایگزین‌های گوشت و مرغ

استفاده از برش ارزان‌تر گوشت

برش‌های گوشت استیکی و ماهیچه قیمت بیشتری دارد، اما  می‌توان با هزینه کمتر برش‌های ارزان قیمت‌تر  را برای وعده‌های غذایی تهیه کرد.

روش صحیح پخت مواد غذایی

روش صحیح طبخ مواد غذایی کمک می‌کند تا طی مراحل پخت غذا، ارزش آن حفظ شود و موادی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی و حتی پروتئین‌ها از بین نرود و بیشتر جذب بدن شود. به عنوان نمونه می‌توان به پختن سیب زمینی کاملاً شسته شده با پوست، نجوشاندن بیش از حد شیر، پختن برنج به صورت کته  و استفاده از مواد غذایی تازه به جای مواد مانده یا فریز شده اشاره کرد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->