جزئیات دریافت ارز اربعین اعلام شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) ریزش تا ۹۵ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) مدیران‌خودرو: با مجوز گران کردیم | مابه‌التفاوت را اقساطی بپردازید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مرداد ۱۴۰۳) | افت ۱ تا ۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟
سرخط خبرها

دلایل گاز نخوردن ماشین چیست؟

  • کد خبر: ۸۲۹۸۶
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
دلایل گاز نخوردن ماشین چیست؟
ممکن است به دلایل متعددی خودرو گاز نخورد که علت های آن را در این گزارش بررسی کرده ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، ممکن است برای بسیاری از رانندگان پیش آمده باشد که زمان رانندگی در سربالایی، خودرو گاز نخورد و دردسرهای زیادی برای راننده ایجاد کند. این مشکل ممکن است در بسیاری از حالت های دیگر رانندگی ایجاد شود، به طور مثال این حالت ممکن است حتی در حالت ثابت ماندن خودرو یا در سرما هم پیش بیاید؛ اما دلیل رخ دادن این اتفاق چیست؟

تعمیرکاران خودرو معتقد هستند یکی از اصلی ترین دلایل گاز نخوردن خودرو، بروز مشکلی در پمپ ماشین است؛ همچنین کثیف بودن صافی بنزین نیز یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو به حساب می‌آید. در این مواقع تعمیرکاران خودرو پیشنهاد می کنند که پمپ را تعویض کنید.

 کثیف شدن انژکتور خودرو نیز می تواند اثرات منفی در خودرو بگذارد و اصولا تعمیرکاران متخصص برای رفع کثیفی آن اقدام به شست و شوی آن می کنند. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود مطرح کنید. 

دلایل گاز نخوردن ماشین چیست؟

خرابی در فیلتر هوا نیز  از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو است؛  فیلتر هوا در واقع به نوعی بر روی جریان ورودی به موتور ماشین تأثیرگذار است. علاوه بر این بی کیفیت بودن روغن موتور نیز می تواند اثرات نامطلوبی در خودرو بگذارد. روغن موتور مورد استفاده در هر خودرو از نوع خاصی است به همین دلیل باید در انتخاب نوع روغن موتور برای خودرو دقت کرد.

از جمله عواملی که باعث حرکت نکردن خودرو می شود، خرابی سنسور گاز خودرو است. همچنین معیوب بودن دیسک و صفحه نیز می تواند اثرات منفی در کارکرد خودرو داشته باشد. توصیه می شود  هنگامی که با مشکلی مثل گاز نخوردن خودرو در سربالای مواجه شدید، حتماً دیسک و صفحه خودرو را بررسی کنید. در آخر می توان گفت نقص در ECU موتور نیز می‌تواند یکی از علل گاز نخوردن خودرو به شمار آید. 

گفتنی است گاز نخوردن ماشین به خصوص در سربالایی، یکی از مشکلاتی است که بیشتر رانندگان با آن مواجه می شوند و علت آن را نمی دانند و این مسئله باعث می‌شود تا خودرو حین حرکت قدرت لازم و کافی را نداشته باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->