افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

مشهد با نور امام ما زنده است

  • کد خبر: ۸۳۳۹۲
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
مشهد با نور امام ما زنده است
مجید طهوریان‌عسکری - عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد

مشهد با نور وجودی امام مهربانی‌ها در عالم می‌درخشد و دور از تصور نیست که مشهد را پایتخت فرهنگی جهان تشیع بنامیم. مشهد متولد شد از غروب خورشیدی که عالم آل‌محمد (ص) است و روستایی که نام و نشانی نداشت، آوازه‌ای هزارساله پیدا کرد تا خواستگاه آرامش و آسایش مؤمنان و بندگان شیفته اهل‌بیت (ع) باشد که از هر کوی و برزن خود را به این قطعه از بهشت می‌رسانند تا وجودشان را به نور وجودی معین‌الضعفا سیراب کنند.

مشهد مسیری جدیدتر را آغاز کرده است و می‌خواهد در تراز بین‌المللی، هویت خود را، اقتصاد خود را و اخلاق‌مداری و کرامت رفتاری خادم و مجاور خود را برای پهن‌کردن فرشی از محبت و مهربانی زیر پای زائر و مجاور آماده کند.

آغاز قرن جدید مصادف است با شروع بهار مدیریتی جدید در نظام مدیریت‌شهری و آن هم اداره شهری که زیبایی‌هایش زبانزد خاص و عام است.

«مشهدالرضا (ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت» فرصتی است تا ثابت کند این شهر، شهری زیارتی است که هرآنچه در این قطعه از عالم رشد می‌کند، به پاس نعمت وجودی و خوان کرم، ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) است.

مشهد با نور امام ما زنده است

مشهد را نمی‌توان بدون «هویت رضوی» شناخت و بدون آن معرفی کرد، بلکه همه سجایای انسانی، اخلاقی، اجرایی، عملیاتی و راهبردی آن برگرفته از سرچشمه وجودی شمس‌الشموس، آقاعلی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

در شهری که خورشید عالم هر صبح از آنجا طلوع می‌کند، بی‌گمان هم‌ترازی با بزرگ‌ترین، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهر‌های دنیا یک آرزو نیست، بلکه یک واقعیت است و باید واقعیت را ساخت. مشهد برای خود آوازه بسیار دست‌وپا کرده است و در فرهنگ و شاخص‌های فرهنگی و ملی حرف برای گفتن بسیار دارد.
در اقتصاد، یک شهر فعال اقتصادی است و در خدمات با بسیاری از شهر‌ها و نیز پایتخت‌های دنیا و کشور‌های اسلامی رقابت می‌کند. البته که جهان‌شهربودن مشهد آن را موظف می‌کند تا در حوزه اقتصادی حرکت‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های جدی‌تری داشته باشد.

اقتصاد مشهد باید در یک چشم‌انداز بیست‌ساله از اقتصاد خدماتی به تولیدمحور سوق پیدا کند. در حوزه فرهنگ نیز شاخص‌های میزبانی و مجاوربودن روزبه‌روز به‌صورت کمی و کیفی ارتقا یابد و در شهر امام مهربانی‌ها، آمار آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، کودک کار، کودک رهاشده از تحصیل و... خشکانده شود. اگر هویت رضوی به‌معنای واقعی به همت مدیران ارشد و کارشناسان دوایر مختلف دولتی و غیردولتی جاری و ساری شود، مشهد آرمان‌شهر رضوی خواهد شد.

پایان‌یافتن ماه صفر و سالروز شهادت، ولی نعمتمان، حضرت رضا (ع) و آغاز تولد مشهد، بهانه‌ای بود تا ضمن تبیین شعار دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، یادآور شوم مشهد به نور وجودی امام هشتم زنده است، زنده خواهد ماند و تا ظهور منجی عالم بشریت بر عالم و هستی می‌تابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->