ایران و ترکیه بر برگزاری ششمین نشست کارگروه مشترک امنیتی ۲ کشور تاکید کردند سخنگوی وزارت خارجه: «فنا» نزدیک‌ترین مقصد رژیم صهیونیستی است واکنش نمایندگان مردم مشهد‌وکلات در مجلس شورای اسلامی به اختلاف مرزی مشهد و طرقبه‌شاندیز: نگران آینده مشهد هستیم آیت‌الله علم‌الهدی: فرمان رهبری، خط قرمز سیاست خارجی باشد | روابط بین‌الملل، سنگر راهبردی نظام است پزشکیان با فعالان اقتصادی دیدار کرد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) کمیسیون اقتصاد هیئت دولت در خصوص حذف‌نشدن ارز ترجیحی برنج وارداتی تصمیم گرفت کامالا هریس خطاب به حامیان مالی: نگران نباشید ما پیروزیم درخواست رئیس پلیس راهور فراجا از رئیس جمهوری منتخب؛ فکری به حال خودروهای بی کیفیت داخلی کنید مقام انصارالله یمن: عملیات تل‌آویو کاملاً یمنی بود ناوشکن «سهند» از آب بیرون کشیده شد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ادامه بحران در بیمارستان‌های غزه و شهادت یک خبرنگار دیگر سنتکام: عملیات آمریکا علیه یمن در حال شکست است معاون وزیر خارجه روسیه: مبارزه با تهدیدات ناشی از افغانستان اولویت سازمان همکاری شانگهای است صدور کیفرخواست کلاهبرداری ۸۰۰ میلیاردی در قم صحن علنی مجلس، میزبان وزرای کار و میراث فرهنگی جان بولتون: ترامپ نمی‌داند چه رویکردی در قبال ایران دارد وزرای دولت چهاردهم از بدنه وزارت‌خانه‌ها انتخاب شوند دغدغه‌ها و برنامه‌های زیست‌محیطی رئیس‌جمهور منتخب چیست؟ ترامپ: دل رهبر کره شمالی برای من تنگ شده است وزیر خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی خواست جنایاتش را متوقف کند
سرخط خبرها

عزل بنی صدر چه اثری در میدان جنگ داشت؟

  • کد خبر: ۸۳۴۸۱
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
عزل بنی صدر چه اثری در میدان جنگ داشت؟
کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در آغازین سال های تجاوز رژیم بعث عراق به خاک ایران، عملکرد ابوالحسن بنی صدر که از بهمن ۱۳۵۸ تا خرداد ۱۳۶۰ فرمانده کل قوا بود، منشاء خسارت‌های بسیاری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تلاش بنی صدر در ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه، انشقاق بین خطوط دفاعی، به کارگیری سیستم ناکارآمد و ... از جمله این خیانت ها بود. با عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا در ۲۰ خرداد ۱۳۶۰ و سپس برکناری او از ریاست جمهوری، اوضاع جبهه ها دگرگون شد. سردار شهید حسین همدانی، در بخشی از خاطرات خود درباره نتایج عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا می‌گوید:

«وقتی بنی‌صدر عزل شد وضعیت جبهه‌ها تغییر کرد و بین ارتش و سپاه وحدت به‌وجود آمد... عملیات‌ مشترک سپاه و ارتش شروع شد، حصر آبادان شکسته شد و عملیات‌ بستان، سوسنگر، الله‌اکبر و همچنین عملیات یازده شهریور شهید رجائی و باهنر، بازی‌دراز، مطلع‌الفجر و عملیات‌ متعدد دیگر و حضرت رسول الله(ص) را داشتیم که حاج احمد متوسلیان انجام داد، و بیش از هشتاد-نود درصد آنها موفق بودند و به اهدافشان رسیدند... در یک جمع‌بندی این موفقیت‌ها به فرماندهان و رزمندگان جرأت داد که طراحی عملیات‌ بزرگ را در دستور کار قرار دهند و تهاجم گسترده خود را آغاز نمایند. تا دیروز در سنگرهای خودمان مخفی شده بودیم و آنها [بعثی‌ها] به ما شلیک می‌کردند و منتظر بودیم که یک عراقی از سنگرش بیرون بیاید تا ما هم به او شلیک کنیم، اما از این زمان [بعد از عزل بنی‌صدر] ما از سنگرهایمان بیرون آمدیم و حملات خود را آغاز کردیم...»

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->