یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی جنایت خونین مرد خشمگین بر سر گرفتن حضانت فرزند دستگیری گنده لات‌های نازی آباد محکومیت مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ به نظافت آمبولانس‌ها انهدام باند فروش سلاح‌های جنگی در تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش‌از ۸۵۰ قلاده سگ در شهرستان طرقبه‌شاندیز (۳۱ تیر ۱۴۰۳) شکارچی سابقه دار دختران جوان در دام پلیس دستگیری ۷ قاچاقچی در مرز تایباد خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

چند میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است؟

  • کد خبر: ۸۳۷۶۳
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
چند میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است؟
طبق گزارش گمرک ایران تاکنون بیش از ۹۲.۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران شده که بالغ بر ۸۱.۷ میلیون دوز آن سینوفارم بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طی مکاتبه معاون فنی گمرک ایران با رئیس سازمان غذا و دارو، آخرین وضعیت واردات واکسن اعلام شده است که نشان می‌دهد از نیمه بهمن سال گذشته تا ۲۰ مهر ماه سال جاری ۹۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز واکسن در ۶۵ مرحله وارد ایران شده است.

جریان واردات این واکسن‌ها حاکی از آن است که بیشترین واردات از چین با ۳۹ محموله بوده که ۳۸ محموله آن سینوفارم به تعداد ۸۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز است  ، همچنین یک محموله دیگر از چین با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز به واکسن آسترازنکا (کواکس) اختصاص دارد.

از روسیه نیز واکسن‌های وارداتی شامل یک میلیون و ۳۷۰ هزار دز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دز آسترازنکا است.
در سایر محموله‌های وارداتی دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز آسترازنکا از ژاپن، یک میلیون دز آسترازنکا از اتریش، ۱۵۰ هزار دز آسترازنکا از یونان وارد کشور شده است.

همچنین ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز از کره جنوبی (کواکس)، یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز از ایتالیا (کواکس) و یک میلیون و ۱۲۵ هزار دز بهارات از هند نیز دیگر محموله های وارداتی است.

جزئیات بیشتر از این حکایت دارد که بیشترین محموله‌های وارداتی در دو ماه شهریور و مهر سال جاری وارد شده که ۳۶ درصد در شهریور ماه و ۳۵ درصد در مهر ماه بوده که در مجموع  ۷۱ درصد واکسن های وارداتی را تشکیل می دهد.

بر این اساس، ۳۲ میلیون و ۵۲۵ هزار دز واکسن در مهر ماه و ۳۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز در شهریور وارد کشور شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->