حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

وظایف سرمربی در کادرفنی بسکتبال چیست؟

  • کد خبر: ۸۴۰۱۱
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
وظایف سرمربی در کادرفنی بسکتبال چیست؟
یک سرمربی ابتدا باید بتواند انسجام خوبی در تیم ایجاد کند و تمامی افراد در باشگاه را با یکدیگر همدل کند،کاریزما و پرستیژ سرمربی در بسکتبال بسیار مهم است.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، بسکتبال روز دنیا به دنبال استفاده از استعدادهاست و از کشور‌های در حال توسعه و توسعه یافته در بسکتبال سعی می‌کنند تا از تمام ظرفیت خود در کادر فنی استفاده کنند و با تیمی کامل از انسان‌های مسلز به علم بسکتبال در تورنمنت‌های مختلف حضور یابند و در این میان سرمربی نقش اصلی را ایفا می‌کند از همین امروز تصمیم گرفتیم به وظایف یک سرمربی در کادر فنی بسکتبال بپردازیم.

مدیریت و شخصیت سرمربی
یک سرمربی باید مدیریت خوبی داشته باشد، ابتدا بتواند انسجام خوبی در تیم ایجاد کند و تمامی افراد در باشگاه را با یکدیگر همدل کند و برای آن‌ها هدف گذاری کند تا کنار یکدیگر برای هدفشان بجنگند، به طور کلی یک سرمربی موفق باید یک روانشناس خوب هم باشد تا روحیات بازیکنان خودش را به خوبی بشناسد و طبق آن شناخت با آن‌ها رفتار کند، سرمربی‌ها باید بدانند که نوع رفتار آن‌ها در تمرینات تاثیر زیادی برروی بازیکن دارد، یک سرمربی موفق باید بداند چه زمانی بازیکنان را تشویق کند و چه زمانی باآن‌ها برخورد جدی داشته باشد و یا از چه کلماتی برای روحیه دادن استفاده کند که تاثیر زیادی را در ذهن بازیکن بگذارد، به طور کلی کاریزما و پرستیژ سرمربی در بسکتبال بسیار مهم است.

کوچینگ
در کادر فنی یک تیم بسکتبال coaching یک سرمربی اهمیت زیادی دارد، coaching شامل قسمت‌های مختلفی است، برای مثال تعویض‌های خوب در زمان‌های مناسب و مدیریت بازیکنان، گرفتن وقت‌های استراحت مناسب، نوع صحبت و گفتمان سرمربی با بازیکنان و داور مسابقه، حتی نوع ایستادن و پوشش سرمربی هم مهم است به دلیل اینکه اگر سرمربی یک تیم کنار خط استرس داشته باشد، آن استرس به بازیکنان نیزمنتقل می‌شود و مهم‌ترین نکته از coaching سرمربی پیاده کردن سیستم‌های دفاعی و حمله خوب و کارآمد در تیم است، سرمربی باید بتواند در هرثانیه از بازی تفکرات خودش را در تیم اجرا کند و بازی را مانند یک بازی شطرنج دنبال کند.

همکاری سرمربی با دستیارانش
یک سرمربی موفق باید از دستیارانش به خوبی بهره ببرد و با آن‌ها همکاری کند، تقسیم وظایف نیز به عهده سرمربی است و باید برای هریک از اعضای کادر خود یک وظیفه و برنامه مشخص تایین کند و جلسات متعددی با همکارانش بگذارد و نظرات آن‌ها را جویا شود تا احترام متقابل و همکاری خوبی داشته باشند.

نوع رفتار سرمربی با مطبوعات
یک سرمربی باید رفتار سنجیده‌ای با مطبوعات داشته باشد، او باید بداند که چه زمانی مناسب برای مصاحبه است، برای مثال سرمربی نباید بعد از یک بازی جنجالی و عصبانیت مصاحبه کند، او باید با مدیر رسانه تیمش هماهنگ باشد و در زمان‌های حساس از او برای مصاحبه استفاده کند تا تیمش دچار حاشیه نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->