سرخط خبرها

امام جمعه مشهد: آمریکا برای راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی کور خوانده است

  • کد خبر: ۸۴۰۴۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
امام جمعه مشهد: آمریکا برای راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی کور خوانده است
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه داعشِ ملعون مزدور جنگ‌های نیابی آمریکاست، گفت: آمریکا برای راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی کور خوانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: برخورد‌های سیاسی ائمه معصومین با حکومت‌های زمان خود به چندین دوره تقسیم می‌شود؛ دوره نخست بعد از رحلت پیامبر (ص)، دوره سکوت است. دوره دوم دوره اقتدار آمیخته با مظلومیت است.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: دوره دیگر، دوران تلاش سازنده بلندمدت برحسب آن چیزی است که در انقلاب عظیم کربلا صورت گرفت. دشمنان نیز در مقابل جریان سرکوب و فتنه را در پیش گرفتند تا این برخورد‌های سیاسی را به زعم خود خنثی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اخیراً در شهر قندوز افغانستان عده‌ای از دوستداران اهل بیت (ع) به خاک و خون کشیده شدند، بیان کرد: پشت‌پرده این قضیه دو مسئله قابل توجه است؛ داعشِ ملعون مزدور جنگ‌های نیابی آمریکاست که با ذلت از افغانستان خارج شده و کارنامه آمریکا در این ۲۰ سال، مظلوم‌کشی و ضعیف‌کشی و آدم‌کشی است و نهایتاً با ذلت افغانستان را تخلیه کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا دنبال ناامن‌سازی افغانستان و از سوی دیگر ایجاد جنگ داخلی و قومی و مذهبی بوده است. بزرگترین سنگر استکبارستیزی، انقلاب اسلامی ایران است. درباره مسئله داعش و برخورد آن، آمریکا اشتباه کرده؛ از اینجا جنگ سنی و شیعه شکل نمی‌گیرد. در سرزمین عراق و سوریه عده‌ای از اهل‌سنت توسط همین داعشی‌ها کشته شده‌اند پس این جنگ میان شیعه و سنی نیست. آمریکا اینجا کور خوانده است. مسئله اصلی، جنایت آمریکاست که با ذلت از افغانستان بیرون رفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در دوران دفاع مقدس روزنامه‌های آمریکایی نوشتند شب‌های تاریک تهران از روز‌های روشن نیویورک امنیتش بیشتر است و این امنیت مرهون خدمات جریان‌های انتظامی آن روز بود که امروز در نیروی انتظامی قهرمان و دلاور متبلور شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->