شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

مشهد به‌عنوان شهر گفتگو معرفی شود

  • کد خبر: ۸۴۷۱۱
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مشهد به‌عنوان شهر گفتگو معرفی شود
سیدجلال فیاضی، عضو شورای چهارم شهر مشهد گفت: اقدام شهردار مشهد در تنظیم سند چشــم‌انداز و چرخش‌های تحول‌آفرین برای شهر مشهد درخور تحسین و شایسته تقدیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو شورای چهارم شهر مشهد گفت: اقدام شهردار مشهد در تنـــظیم سنـــد چـــشــم‌انـــداز و چرخش‌های تحول‌آفرین برای شهر مشهد درخور تحسین و شایسته تقدیر است. سیدجلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تنظیم این سند و ارائه آن برای هم‌اندیشی متخصصان شهری و اعضای شورای شهر دوره‌های گذشته بر رویکرد تعاملی و روحیه انقلابی مدیریت‌شهری صحه می‌گذارد.

وی با اشاره به بخش دیپلماسی شهری در چشم‌انداز گفت: در این محور پیشنهاد می‌شود که عبارت «تأثیرگذار در سطح ملی و جهانی و مأمن تشیع» به «تأثیرگذار در سطح ملی و جهانی و مأمن مسلمانان» تغییر کند. عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم در توضیح این پیشنهاد بیان کرد: امام رضا (ع) و شهر مشهد فقط متعلق به شیعیان نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان است.

ما شاهد تشرف و حضور برادران عزیز اهل‌سنت در بارگاه منور رضوی و شهر مشهد هستیم. فیاضی افزود: بهتر است به چشم‌انداز یک محور دیگر نیز اضافه شود. با توجه به اینکه امام رضا (ع) امام گفتگو هستند، خوب است در این چشم‌انداز، شهر مشهد به‌عنوان شهر گفتگو مطرح شود تا مشهد کانونی برای وحدت، همدلی و هم‌گرایی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه و حتی جهان معرفی شود.

وی ادامه داد: از آنجا که امروز در همه این بخش‌ها به‌طور عموم واگرایی‌های جدی داریم، می‌توان با تمسک به حضرت رضا (ع) و در سایه گفتگو بر محور احادیث و سیره و سبک زندگی رضوی، مشهد را به کانون گفت‌وگوی ملی و حتی فراملی تبدیل کرد. پیشنهاد می‌شود این محور به چشم‌انداز اضافه شود؛ «شهر گفتگو: کانون گفتگو‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با هدف هم‌گرایی و وحدت جامعه بر محور آموزه‌ها و سیره رضوی». فیاضی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در بند یک بخش چرخش‌های تحول‌آفرین پیشنهاد مشخص من این است که متن به این شکل تغییر کند؛ تقویت باور «ما می‌توانیم».

فرصت شهروندان برای درآمد‌های پایدار

عضو کمیسیون فرهنگی شورای چهارم اضافه کرد: در محور سوم همین بخش هم معتقدم ما نباید فرصت شهروندان را برای درآمد‌های پایدار نادیده بگیریم. چون مشارکت مردم در درآمد‌ها و تولید ثروت برای شهرداری هم می‌تواند به مشارکت بیشتر شهروندان در اداره شهر منجر شود و هم به ارتقای نقش مردم در تأمین هزینه‌های شهر کمک کند.

فیاضی افزود: با این کار هم مدیریت شهر ساده‌تر خواهد شد و هم مردم احساس تعلق بیشتری به شهر خواهند داشت؛ بنابراین معتقدم این بند باید بازنگری و به متن زیر تبدیل شود؛ «سهم‌بری از ثروت انباشت‌شده، هم‌زمان با بهره‌گیری از فرصت شهروندان برای تولید ثروت».

وی در ادامه پیشنهاد کرد به بخش چرخش‌های تحول‌آفرین محور‌های زیر اضافه شود؛ «ترویج گفتگو برای نهادینه‌کردن فرهنگ مجاور و زائر به‌جای فرهنگ شهروندی براساس آموزه‌های رضوی و نیز ارتقای فرهنگ شهرنشینی با محوریت سبک زندگی رضوی با هدف تسهیل در مدیریت‌شهری و افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->