گزارش آنلاین بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان + حواشی و ویدیوها گزارش آنلاین دیدار شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان + حواشی و ویدیو‌ها فیلتر اینستاگرام بازیکنان استقلال‌ افشاگری آذری از جلسه محرمانه AFC و فیفا برای تدوین اساسنامه ایران نمی‌دانستم فوتبال چین به‌دلیل کرونا تعطیل است تمام مسابقات کشتی اسفندماه لغو شد مدیرعامل استقلال فردا مشخص می‌شود پخش مستقیم دیدار شهرخودرو - نفت مسجدسلیمان پخش زنده دیدار سپاهان - پرسپولیس نگاهی به جای خالی‌نماد‌های مشاهیر ورزش مشهد در میادین‌ شهر لیگ برتر فوتبال ایران در سایه کرونا رئیس کمیته مسابقات لیگ: کرونا در ایران در مرحله کنترل است نه ابتلا به بیماری+ویدئو باشگاه پرسپولیس: از اتهام‌زنی‌های بیهوده دست بردارید حذف سعید مولایی از گرند اسلم ۲۰۲۰ اردوی تیم ملی کاراته ایران لغو شد بازی سپاهان -پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار می‌شود فدراسیون جانبازان و معلولین تمام مسابقات را لغو کرد احتمال تعویق بازی‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کرونا کلیه مسابقات لیگ برگزار می‌شود اما بدون تماشاگر باشگاه شهرخودرو: بازی‌های‌مان را لغو کنید
خبر ویژه
علم و ورزش

چگونه چربی‌سوزی بدون عضله‌سوزی انجام می‌شود؟

  • کد خبر: ۸۶۱۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹
شما موفق شده‌اید با تمرینات سخت و پیوسته به میزان درخورتوجهی قوی شوید و عضله بسازید. حالا وقت آن است که این عضلات را نمایان کنید و به‌همین‌علت باید مقداری چربی بسوزانید؛ اما نگران هستید که مبادا چربی‌سوزی باعث ازدست‌دادن عضله نیز بشود.

عضله‌سوزی یعنی چه؟
هنگامی که رژیم می‌گیرید یا تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، در روز‌های اول سایز کم می‌کنید. به این معنا که آب و گلیکوژن عضله را از دست می‌دهید. تمام این مواد ازدست رفته پس از چند روز قابل بازگشت هستند و سریعا به عضلاتتان بازمی‌گردند. وقتی درباره ازدست‌دادن عضله بحث می‌کنیم، منظور از ازدست‌دادن غیرطبیعی پروتئین برای مدت طولانی، یعنی برای هفته‌ها یا ماه‌هاست، نه ازدست‌دادن آب و گلیکوژن عضلات. موضوع بعدی که نقشی کلیدی در کاهش وزن دارد، ژنتیک است.

نقش تنوع ژنتیکی در چربی‌سوزی
توانایی شما در چربی‌سوزی بدون ازدست‌دادن عضله شدیدا به ۲ عامل بستگی دارد. نخست، نوع ورزشی که انجام می‌دهید و بعدی نوع غذایی که می‌خورید. اما این نیز وجود دارد که عوامل ژنتیکی که از کنترل شما خارج هستند، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش وزنتان دارند؛ به‌این‌ترتیب که تعیین می‌کنند چند درصد از کاهش وزن مربوط به چربی است و چند درصد مربوط به توده عضلانی می‌شود. افرادی که دارای اضافه‌وزن یا برای اجرای تمرینات مقاومتی هنوز مبتدی هستند، به‌راحتی همراه با چربی‌سوزی بالا عضلاتشان تقویت می‌شود، هرچه این میزان اضافه‌وزن کمتر شود و فرد به‌سمت حرفه‌ای‌ترشدن برود، میزان قدرتی که به دست خواهد آورد، کاهش می‌یابد. درنهایت به نقطه‌ای خواهید رسید که بهترین راه برایتان حفظ قدرت کسب‌شده است.

چگونه با حفظ عضله چربی بسوزانیم؟
اصلی‌ترین نکات مورد نیاز خانگی که برای موفقیت در چربی‌سوزی بدون ازدست‌دادن عضله باید رعایت کنید: سعی کنید خود را در وضعیت کاهش کالری تا حد متوسط​ (کالری‌تان را تا حدود ۲۰ ٪ کمتر حفظ کنید)، پروتئین کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید و ۲ تا ۴ بار در هفته تمرینات مقاومتی و کار با دستگاه و وزنه‌ها را انجام دهید. یک برنامه تغذیه‌ای و ورزشی مناسب بر اساس این اصول برای بیشتر مردم کارساز خواهد بود. همچنین نکته‌ای را که نباید هیچ‌گاه در اجرای تمرینات سخت فراموش کنید، این است که صبر کنید، آن‌وقت از شانس بیشتری برای رسیدن به اهداف تناسب‌اندامتان و موفقیت برخوردار می‌شوید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}