سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خوردن ویتامین C بعد از ۵۰ سالگی فراموش نشود!

  • کد خبر: ۸۶۲۸۹
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
خوردن ویتامین C بعد از ۵۰ سالگی فراموش نشود!
پس از سن ۵۰ سالگی بدن با تغییرات عمده‌ای مواجه می‌شود؛ این تغییرات در بدن زنان و مردان دقیقا به یک شکل نیست اما در بسیاری از موارد مشترک است. از این رو توصیه می‌شود که پس از این سن به تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی بیش از پیش توجه داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، مصرف مکمل ویتامین سی بعد از ۵۰ سالگی اثرات عمده‌ای روی بدن دارد که در این خبر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

مصرف مکمل ویتامین سی زمانی برای بسیاری از آدم‌ها اهمیت پیدا می‌کند که احساس بیماری کنند، یا زمانی که در آستانه ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا باشند.

چیزی که ممکن است متوجه نباشیم این است که با افزایش سن، مصرف مکمل‌های ویتامین C مهم‌تر می‌شوند. این مکمل‌ها عملکرد بهتر و بیشتری برای مبارزه با سرماخوردگی دارند.

امی گودسون نویسنده کتاب راهنمای تغذیه پزشکی درباره استفاده از مکمل ویتامین C می‌گوید:”ویتامین C با افزایش سن برای سلامتی ما ضروری است. این ویتامین، نقش‌های مهمی مانند کمک به ایمنی و کمک به تشکیل کلاژن دارد. به طور کلی فواید ویتامین C در موارد ذیل قابل بررسی است.

مصرف مکمل ویتامین سی؛ به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند

به گفته گودسون، افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند از مصرف مکمل‌های ویتامین C به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی آن سود ببرند.

گودسون معتقد است که: «ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. این ویتامین به قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن یاری می‌رساند. و به محافظت از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد، کمک می‌کند.»

رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند. با مصرف ویتامین C، بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد مقاوم می‌شود. بنابراین اطمینان از داشتن آنتی اکسیدان کافی، از چیزهایی مانند ویتامین C در دوران پیری بسیار مهم است.

به کاهش چین و چروک کمک می‌کند

به گفته گودسون ویتامین C همچنین یک مکمل عالی برای کمک به بهبود تشکیل کلاژن با افزایش سن است.

گودسون می گوید: «با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی کاهش می‌یابد، بنابراین مصرف ویتامین C کافی می‌تواند به تولید آن کمک کند.» برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C ممکن است با احتمال کاهش چین و چروک، خشکی پوست و ظاهر بهتر پوست در پیری مرتبط باشد.

مصرف مکمل ویتامین سی؛ به محافظت از چشم‌ها کمک می‌کند

اگرچه باید مطالعات بیشتری در این مورد (کمک به محافظت چشم) انجام شود. اما تحقیقات رو به رشدی در مورد ارتباط بین ویتامین C و محافظت در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) وجود دارد.

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بیان می‌کند که این یافته‌ها امیدوارکننده هستند. اگرچه هنوز هیچ مطالعه انسانی در مورد مکمل‌های ویتامین C و پیشگیری از آب مروارید انجام نشده است.

چگونه ویتامین C کافی دریافت کنیم؟

اکنون که فواید مصرف مکمل ویتامین سی بعد از ۵۰ سالگی را دانستیم، چه مقدار از آن را روزانه باید دریافت کنیم؟ مقدار توصیه شده ویتامین C در رژیم غذایی برای مردان بالغ حدود ۹۰ میلی گرم و برای زنان بالغ ۷۵ میلی گرم است. توصیه می‌شود که مصرف ویتامین C بیشتر از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز تجاوز نکند. به خصوص اگر نمی‌خواهید ناراحتی معده یا مشکلات سوء هاضمه داشته باشید. بیشتر مکمل‌های ویتامین C بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در هر کپسول هستند. قبل از اینکه از این مقدار بیشتر مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: کارگرآنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->