لیست کامل رفاهیات، مشوق‌ها و تسهیلات قانون حمایت از خانواده + جدول (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۶۴۷۰
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
لیست کامل رفاهیات، مشوق‌ها و تسهیلات قانون حمایت از خانواده + جدول (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰)
 سرانجام یک قانون جامع برای حمایت از خانواده در کشور تصویب شد و حمایت از این نهاد مهم را در اولویت و سرفصل بسیاری از حمایت‌های تسهیلاتی، شغلی، تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی قرارداد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرانجام یک قانون جامع برای حمایت از خانواده در کشور تصویب شد و حمایت از این نهاد مهم را در اولویت و سرفصل بسیاری از حمایت‌های تسهیلاتی، شغلی، تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی قرارداد. این قانون مهم که بیش از ۲۰۰ حکم و ۷۴ ماده دارد، پس از حدود ۱۰ سال تلاش مجالس گذشته و در پی ۱۷ ماه بررسی پیوسته کارشناسانه نمایندگان مجلس و فعالان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف تخصصی تصویب شده و هدفگذاری آن این است که با حمایت‌های مختلف از نهاد خانواده طی ۷ سال بتواند نرخ باروری را به «نرخ جانشینی» برساند.

طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعلام شورای نگهبان مبنی بر تایید آن، سرانجام به قانون تبدیل شد.

در این قانون مجلس شورای اسلامی با احصای ۲۱ مانع که مقابل تشکیل و تحکیم خانواده قرار داشت، در احکام قانونی، امکانات و حمایت‌های ویژه‌ای برای حمایت از تشکیل و تحکیم نهاد خانواده در نظر گرفته است و این نهاد را در اولویت حمایت‌های قانونی خود قرار داده است.

از جمله مشوق‌ها و حمایت‌های مهم این قانون می‌توان به جهش وام ازدواج، اعطای تسهیلات برای هر فرزند، تسهیلات شغلی و آموزشی برای فعالان شغل‌های مختلف و دانشجویان، مشوق‌های فرهنگی و اجتماعی و ... در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه براساس این قانون حق اولاد تا ۵ سال، هر سال ۲ برابر خواهد شد و کشیک‌های شبانه برای مادران دارای فرزند هم در رشته‌های تحصیلی و هم در مشاغل مختلف کاهش یافته یا حذف خواهد شد. همچنین حتی برای دانشجویان بومی نیز خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته خواهد شد.

 

مهم‌ترین مشوق‌ها و تسهیلاتی که این قانون مهم برای خانواده ها در نظر گرفته است را ببنید.

منبع: خانه ملت


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->