علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

برای جلوگیری از ریزش مو این خوراکی‌ها را بخورید

  • کد خبر: ۸۶۶۱۶
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
برای جلوگیری از ریزش مو این خوراکی‌ها را بخورید
ریزش مو یکی از شایع‌ترین علل مراجعه‌ی افراد به کلینیک‌های زیبایی است. عوامل متعددی نظیر ژنتیک، اختلالات هورمونی، کم‌کاری تیروئید، کمبود ویتامین‌ها و گردش خون ناکافی در پوست سر موجب ریزش غیرطبیعی مو می‌شوند. اما مصرف مواد غذایی مغذی تا حد زیادی در کنترل ریزش مو مؤثر است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهبود رژیم غذایی و مراقبت از مو گام‌های آسانی است که می‌توانید برای تقویت مو‌های سر و جلوگیری از ریزش مو انجام دهید. از غذا‌های سالم حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید که دوام و درخشندگی مو‌های شما را افزایش می‌دهند.

دریافت مکمل بیوتین

مکمل بیوتین مصرف کنید یا غذا‌های غنی از بیوتین را به رژیم غذایی خود وارد کنید. بیوتین یک ویتامین B کمپلکس است که به بدن شما کمک می‌کند کراتین، پروتئینی که مو را می‌سازد، تولید کند. ۲۵۰۰ میلی گرم بیوتین در روز به صورت مکمل برای تقویت مو‌های خود مصرف کنید. همچنین می‌توانید مقادیر کمتری بیوتین را از غذا‌هایی مانند:
تخم مرغ
آجیل و دانه‌ها
آووکادو‌ها
سیب زمینی شیرین
ماهی سالمون
و جگر دریافت کنید.

دریافت کلسیم و ویتامین D

کلسیم و ویتامین D بیشتری مصرف کنید. کلسیم نقش مهمی در حفظ سلامت مو ایفا می‌کند، در حالی که ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند. سعی کنید هر روز شیر بنوشید یا از سایر محصولات لبنی مانند ماست و پنیر برای دریافت کلسیم استفاده کنید. ویتامین D را می‌توان در ماهی، غلات و آب پرتقال غنی شده یافت.
همچنین می‌توانید در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین D و کلسیم با پزشک خود صحبت کنید.

رژیم غذایی شما باید حاوی مقدار زیادی پروتئین باشد

پروتئین در جلوگیری از مو‌های ضعیف و خشک بسیار مهم است و به تقویت موی سر کمک می‌کند. هر روز پروتئین را در وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها مصرف کنید تا مو‌های خود را قوی و سالم نگه دارید. غذا‌های غنی از پروتئین مصرف کنید مانند:
گوشت، مرغ و ماهی
تخم‌مرغ
شیر و سایر محصولات لبنی
حبوبات و آجیل
شیک یا اسموتی با پروتئین آب پنیر

سطح آهن سالم را حفظ کنید

برای جلوگیری از ریزش مو این خوراکی‌ها را بخورید

سطوح پایین آهن در خون می‌تواند عَرضه مواد مغذی به فولیکول‌های مو را محدود کند و مانع رشد آن شود. اگر مشکوک هستید که سطح آهن شما پایین است، از پزشک خود بپرسید که آیا مکمل‌های آهن ممکن است برای شما مناسب باشد یا خیر. همچنین باید هر روز غذا‌های غنی از آهن بخورید، مانند:
گوشت قرمز
جوجه
ماهی
عدس
اسفناج
کلم بروکلی
کلم پیچ

برای افزایش تولید کلاژن ویتامین C بیشتری دریافت کنید

کلاژن ساقه‌های موی سر را تقویت می‌کند و در نتیجه مو‌های سالم‌تری دارد. ویتامین C به بدن شما کمک می‌کند تا کلاژن تولید کند و مزایای دیگری مانند کمک به بدن برای جذب آهن دارد. برای دریافت ویتامین C، حداقل ۱-۲ وعده در روز از غذا‌هایی مانند:
پرتقال‌ها
بلوبری
توت سیاه
توت فرنگی
سیب‌زمینی‌های شیرین
کلم بروکلی
کیوی
و گواوا مصرف کنید.

غذا‌هایی بخورید که سیلیس را تامین می‌کنند

سیلیس با دوام بیشتر و جلوگیری از شکستن، مو‌ها را تقویت می‌کند، ماده معدنی که مو را ضخیم می‌کند. چندین بار در هفته غذا‌های غنی از سیلیس مانند موز،  کشمش و جو مصرف کنید. همچنین می‌توانید سیلیس را از دانه‌های موجود در آبجو دریافت کنید.

روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید

برای جلوگیری از ریزش مو این خوراکی‌ها را بخورید

کم‌آبی می‌تواند به مو‌های ضعیف منجر شود که ممکن است به راحتی بشکنند یا بریزند. برای هیدراته ماندن، حداقل ۶-۸ لیوان آب در روز یا تقریباً ۶-۸ فنجان (۱٫۴-۱٫۹ لیتر) بنوشید. اگر نمی‌خواهید آنقدر آب بنوشید، سعی کنید از دمنوش‌ها و آب میوه‌های گیاهی نیز استفاده کنید تا به این مقدار برسید. همچنین می‌توانید با خوردن غذا‌های غنی از آب مانند هندوانه یا خیار هیدراته بمانید.

منبع: علاج نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->