آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود
سرخط خبرها

حمله تروریستی نافرجام به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۸۶۹۳۰
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
حمله تروریستی نافرجام به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق + فیلم و عکس
واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بامداد امروز صدای دو انفجار همراه با تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. به دنبال شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، آژیر خطر سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمده است.

همزمان با فعال شدن آژیر هشدار در سفارت آمریکا، چند هواپیمای جنگی و پهپاد بر فراز منطقه سبز بغداد به پرواز درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق + فیلم و عکس

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از دو منبع امنیتی عراق گزارش داد که یک فروند راکت به منزل نخست‌وزیر عراق اصابت کرده است، اما هیچ گونه گزارشی درباره زخمی شدن مصطفی الکاظمی منتشر نشده است.

ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق + فیلم و عکس

تصاویری از منزل نخست وزیر عراق پس از حمله پهپادی

ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق + فیلم و عکس

تصاویری از منزل نخست وزیر عراق پس از حمله پهپادی/ ترور الکاظمی ناکام ماند

از طرفی، برخی منابع عراقی گزارش دادند که یک پهپاد بمب‌گذاری شده سعی در هدف قرار دادن اقامتگاه مصطفی الکاظمی در منطقه سبز بغداد را داشت که نیرو‌های امنیتی این حمله را خنثی کردند. منابع عراقی تأکید کردند که با خنثی شدن این حمله، هیچ گونه آسیبی به الکاظمی وارد نشده است و وی اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق هم در بیانیه‌ای ضمن تأیید خبر منتشر شده درباره هدف قرار گرفتن منزل نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که «منزل شخصی الکاظمی با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفت، اما این عملیات ترور ناکام ماند».

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در اولین واکنش خود پس از قرار گرفتن در معرض سوء قصد گفت که «حالش خوب است و همگان را به آرامش و خویشتنداری دعوت می‌کند».

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «من جان‌فدای عراق و ملت عراق بودم و هستم. موشک‌های خیانت، مؤمنان را دلسرد نمی‌کند و تأثیری روی استواری نیرو‌های امنیتی ما نخواهد گذاشت».

حوادث بامداد امروز به دنبال اعتراضات روز جمعه به نتایج انتخابات پارلمانی عراق در منطقه سبز بغداد که با ورود نیرو‌های امنیتی به خشونت ودرگیری کشیده شده است، صورت گرفت.

در درگیری‌های روز جمعه نیرو‌های امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات، شماری کشته و زخمی شدند و همین مسئله واکنش طیف زیادی از رهبران سیاسی و مقامات عراق را در پی داشته است.

با اعلام نتیجه رسمی انتخابات پارلمانی عراق که روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و گروه‌های سیاسی از بروز تقلب در نتایج این انتخابات خبر دادند و در اعتراض به آن تظاهرات کردند.

ویدئو | جزئیات حمله تروریستی نافرجام به نخست وزیر عراق

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->