برگزاری نشست بانوان عضو شورا‌های شهر و مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر: ۸۶۹۷۱
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
برگزاری نشست بانوان عضو شورا‌های شهر و مجلس شورای اسلامی
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در دیدار با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از پیشنهاد خود برای گردهمایی زنان عضو شورا‌های شهر و مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم ظرفیت بین شهر‌های مختلف کشور را به یکدیگر متصل کنیم و گامی اساسی در جهت حل مسائل و مشکلات مردم برداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی با اشاره به دیدار و جلسه اخیر خود با خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دیدار با بانوان کارآفرین در کارخانه نخ‌کش مشهد، گفت: در این بازدید صحبت‌های سازنده‌ای درخصوص موانع تولید و مشکلات کارآفرینان مطرح شد.

وی با اشاره به طرحی که از سوی دولت به منظور رونق تولید و کسب‌وکار‌ها درحال تهیه شدن است، گفت: جزئیات این طرح طی روز‌های آتی مشخص خواهد شد.

سلیمی افزود: امیدواریم مدیریت شهری مشهد هم در سریعترین زمان ممکن در جریان جزئیات این طرح حمایتی قرار گیرد تا بتوانیم همسو با دولت محترم، در مشهدمقدس هم گام‌های اثرگذاری برداریم و از موازی‌کاری پرهیز شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اشاره‌ای هم به گفتگو با خانوم خزعلی درخصوص آسیب‌های اجتماعی داشت و تصریح کرد: یکی از مهمترین آسیب‌ها، طلاق است که مورد توجه دولت محترم هم قرار دارد.

سلیمی با بیان اینکه در این بحث به صورت ویژه کار خواهد شد، گفت: روانشناسان، مشاوران و متخصصان امر درحال تهیه طرح هستند و مدیریت شهری هم آموزش‌هایی را در این خصوص می‌تواند انجام دهد.

وی زنان کارتن‌خواب و معتاد متجاهر را دیگر آسیب جامعه دانست و افزود: در نشست مشترک با معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری در این خصوص هم صحبت شد و یکی از اصلی‌ترین راهکار‌ها را توجه به مقوله اشتغال آن‌ها دانست.

سلیمی با بیان اینکه مشهدالرضا (ع) جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... دارد و نگاه به این شهر بین‌المللی است، گفت: همین نگاه بین‌المللی، مشهد را ویژه می‌کند و لذا باید اقداماتی را انجام دهیم که در شهر پایلوت است.

نایب رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به پیشتازی مدیریت شهری در حوزه خدمات‌شهری، تصریح کرد: همین پیشتازی می‌تواند منجر به اجرای شیوه‌های نوین در مشهد شود و جهان‌شهر برکت و کرامت را به پایلوت اقدامات تبدیل کنیم.

سلیمی با بیان اینکه یکی از اساتید به‌نام حوزه خدمات شهری قرار شده تا شیوه‌های جدید دفن زباله‌ها را بررسی کند، گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی اجرای روش‌ها و مطالعات نوین را دارد.

وی با اشاره به زندان زنان و معضلات بانوان در زندان، افزود: درحال حاضر، مادران تا ۲ سالگی فرزند خود مجاز به نگهداری آن‌ها در زندان هستند؛ درخواست آنها، نگهداری تا ۶ سالگی است که البته باید فضای مهد کودک و سالن ورزشی نیز تجهیز شود.

سلیمی همچنین از برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران و مردم برای گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی ویژه زنانی که به خاطر مبالغ اندک و جرائم غیرعمد در زندان هستند، سخن گفت.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پیشنهاد خود برای گردهمایی زنان عضو شورا‌های شهر و مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم ظرفیت بین شهر‌های مختلف کشور را به یکدیگر متصل کنیم و گامی اساسی در جهت حل مسائل و مشکلات مردم برداریم.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->