بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

توجه جدی مدیریت شهری مشهد به مشاغل خرد و خانگی

  • کد خبر: ۸۶۹۴۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
توجه جدی مدیریت شهری مشهد به مشاغل خرد و خانگی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است که امیدواریم این بروکراسی‌ها هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اشاره‌ای به اتفاقات روز‌های اخیر در خلیج فارس داشت و اظهارکرد: استکبار جهانی گویا پایگاه عین‌الاسد را فراموش کرده که حال شرارت و شیطنت در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس را دنبال می‌کند.

وی افزود: البته این اقدام پلیدانه هم با برخورد جدی و قوت و قدرت نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبرو شد که امیدواریم درس عبرتی برای استکبار جهانی و قدرت‌هایی باشد که پیوسته شرارت را دنبال می‌کنند.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت روز ملی کیفیت، گفت: قریب به دو دهه است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، به مقوله اقتصاد توجه جدی دارند و در این بین باید کیفیت را هم مدنظر قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: اگر رونق در تولید را دنبال می‌کنیم، مهمترین مساله آن، مقوله «کیفیت» است؛ امیدواریم هموطنان ما خرید اجناس ساخت داخل را در دستورکار خود قرار دهند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان هم به مساله کیفیت کالا‌های تولیدی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

موحدیان گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که «استاندارد ایرانی» معیار و ملاکی برای خرید افراد در تمام دنیا شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پیش‌رو بودن هفته جهانی کارآفرینی داشت و گفت: کارآفرینی، عبادت است و لذا به‌عنوان شورای شهر، دقت و توجه کافی نسبت به کارآفرینان باید داشته باشیم؛ عزیزانی که در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است، گفت: امیدواریم این بروکراسی‌ها که احتمالا گریبانگیر دستگاه‌های نظارتی هم باشد، هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

موحدیان خاطرنشان کرد: شورای ششم در این خصوص، به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی، با محوریت حاشیه شهر گام‌های جدی خواهد برداشت تا از این طریق در جهت توانمندسازی و کارآفرینی در نقاط محروم اقدامات موثری داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به پیش‌رو بودن بازگشایی مدارس در روز‌های آتی داشت و گفت: در این خصوص و به منظور تامین و تضمین سلامت دانش‌آموزان، همه دستگاه‌ها باید اهتمام داشته باشند؛ شهرداری در بحث واکسیناسیون زحمات زیادی را متحمل شد و تلاش بی‌وقفه‌ای انجام داد که کمال تقدیر و تشکر را داریم.

موحدیان افزود: امیدواریم پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود و از سوی دیگر، مردم هم واکسیناسیون را بیش از پیش جدی بگیرند؛ مدارس هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه خانواده‌ها را برطرف نمایند.

جلب مشارکت و استفاده از نیروی جوان، کلید گشاییش اقتصادی در مشهد

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد، در نطق پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی این شورا گفت: نیاز به تفکر و عمل انقلابی داریم، کاهش منابع درآمدی و به ارث بردن بدهی چند هزار میلیاردی نیاز به همراهی شورا و مردم با مدیریت شهری را دو چندان کرده است.
وی افزود: پیشنهاد بسته‌های عملیاتی در فعالیت اقتصادی و رونق دادن به اقتصاد خدمات محور به زائران و زیارت و توجه به ظرفیت مسیر جاده ابریشم و سرمایه گذاران آسیای میانه با رفع موانع می‌تواند رونق اقتصادی به بار آورد.
به گفته وی، در زمینه اداره شهر، کلیدواژه مهم مقام معظم رهبری یعنی جوانان و به کار گرفتن خلاقیت و نیروی آن‌ها می‌تواند راهگشا باشد.
به گفته وی، در مشهد شرکت‌های نوپا و دانش بنیانی هستند که در کشور اولین‌اند مانند ابررسانه‌های مجازی و نرم افزار‌های تلفن همراه، توجه به این حوزه به شکوفایی اقتصادی شهر کمک خواهد کرد.
وی افزود: شورای شهر در دوره مانع زدایی از سرمایه‌گذاری در شهر، فرهنگ و ادبیات جدیدی خواهد ساخت که خود اشتغالی و کارآفرینی در آن برجسته است. یکسان بودن دیدگاه شهردار با این مهم نوید بخش دوره جدید در اقتصاد شهری است.با کوتاه کردن دست غارت گران و جوان گرایی و سرعت بخشیدن در انتصاب مدیران همراه و هم‌فکر جریان خودی در جهت تحقق شعار‌ها می‌توان حرکت کرد.

مصوبات

تصویب لایحه الحاق یک تبصره به مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

ماده واحده: یک تبصره به مصوبه شماره ۱۶۸۹/۱۴۰۰/۵/ش مورخه ۰۸/۰۲/۱۴۰۰ به شرح زیر الحاق شد:
تبصره ۱۰ (الحاقی): در صورت تغییر ظرفیت سرنشین خودرو و یا تعداد روز‌های سرویس‌دهی مطابق شرایط اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح، جداول پیوست تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس به نسبت تغییر ظرفیت سرنشین و تعداد روز‌های سرویس‌دهی توسط کارگروه ماده ۱۸ محاسبه و تعیین می‌گردد.

تصویب طرح نظریه کمیسیون مشترک در خصوص ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است به منظور ساماندهی وضعیت مراکز ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی در سطح شهر مشهد مقدس، حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه، با همکاری سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص استقرار این مراکز اقدام و به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به پیگیری اصلاح ضوابط استقرار مراکز ارائه خدمات دامپزشکی از کمیسیون ماده پنج اقدام نماید.

تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور تأمین و جبران هزینه‌های بهره‌برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و زائران گرامی و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده ارایه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی، از ابتدای سال ۱۴۰۰، مطابق جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.

تبصره ۱- در صورت به کارگیری ناوگان هر یک از شرکت‌های بخش خصوصی در خطوط سازمانی یا خطوط سایر شرکت‌ها، بهای تمام شده هر سفر معادل میانگین بهای تمام شده خطوط همان شرکت محاسبه و پرداخت می‌گردد.
تبصره ۲- تباصر ۲ الی ۷ مصوبه شماره ۱۲۸۲۹/۹۸/۵/ش – ۰۹/۰۷/۱۳۹۸ (با اصلاح "ناوگان موثر" به "ناوگان" در موارد تبصره ۲ و لحاظ سال ۱۴۰۰ در تباصر ۳، ۶ و ۷) به قوت خود باقی است.
تبصره ۳ – در زمان تحویل گیری تمامی قرارداد‌های بخش خصوصی، اخذ تاییدیه کمیسیون ماده ۲۴ آیین نامه معاملاتی شهرداری الزامی است.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

ماده‌واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی سطح شهر به نام شهدای گرانقدر به شرح زیر اقدام نماید.

منطقه ۶،
۱- نامگذاری معبر فرعی شهید وطن دوست ۱۰ واقع در بلوار حر، حر ۲ با حفظ شماره به نام «شهید محمد احمدی النگ"»
منطقه ۷،
۲- نامگذاری معبر فرعی احسان ۱۳ واقع در شهرک عسکریه با حفظ شماره به نام «شهید علی محمد سرخسی خیرآبادی»
منطقه ۸،
۳- نامگذاری معبر فرعی امام خمینی ۵۷ با حفظ شماره به نام «شهید محمود منظم تولایی»

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->