بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

آمادگی مشهد برای صادرات خدمات فنی مهندسی به قرقیزستان

  • کد خبر: ۸۶۹۱۱
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
آمادگی مشهد برای صادرات خدمات فنی مهندسی به قرقیزستان
سید عبدالله ارجائی در دیدار با سفیر ایران در قرقیزستان اعلام کرد: شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی و مهندسی خدمات شهری، فضای سبز، رفت و روب و آتش نشانی درکشور پیشرو است و با توجه به این موضوع آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را در این حوزه‌ها به شهر‌های قرقیزستان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در دیدار با سعید خرازی سفیر ایران در قرقیزستان که با حضورجمعی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، افزود: قرقیزستان از ابتدا ارتباط خوبی با ایران داشته و در حال حاضر ۱۲-۱۳ سند همکاری دوجانبه میان این دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که ارتباطات بین المللی مشهد را با همکاری دولت و عاملیت وزارتخارجه گسترش دهیم، اظهارکرد: براین اساس امیدواریم تا وزارت خارجه نیز به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری نیز توجه بیشتری داشته باشد.

شهردارمشهد الرضاعلیه السلام تصریح کرد: در همین راستا شورای اسلامی شهر ما را مکلف به برگزاری نشست شهرداران عضوسازمان شانگ‌های کرده است که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه موفق به برگزاری مناسب این نشست در مشهد شویم.

ارجائی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی و مهندسی خدمات شهری، فضای سبز، رفت و روب و آتش نشانی درکشور پیشرو است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را در این حوزه‌ها به شهر‌های قرقیزستان داریم.

وی گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز از توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌ها به ویژه همسایگان ایران حمایت می‌کند.

شهردارمشهد الرضاعلیه السلام افزود: یکی از مشکلات، نبود پرواز‌های منظم مشهد به قرقیزستان است که با استاندار خراسان رضوی جهت منظم شدن پرواز‌ها و همچنین افزایش آن صحبت‌هایی داشته ایم و آماده ایم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

ارجائی اضافه کرد: درمجموع آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های رفت وروب، جمع آوری پسماند و آتش نشانی، هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد می‌تواند ذیل این تفاهم نامه توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری ۲-۳ شهر قرقیزستان را برعهده گرفته ودرمقابل از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری به ویژه در بخش نهاده‌ها استفاده کند.

رویکرد شورای ششم به توسعه ارتباطات بین المللی

همچنین مهدی ناصحی نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این دیدار، اظهارکرد: شورای ششم پای توسعه ارتباطات بین المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان ایستاده و به دنبال تدوین چهارچوبی در این راستا است.

وی افزود: در همین راستا اعضای شورای شهر طرح برگزاری نشست شهرداران شهر‌های کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های را به تصویب رسانده است.

سعید خرازی، سفیر ایران در قرقیزستان نیز با اشاره به توانمندی‌های شهرداری مشهد، گفت: شهر‌های قرقیزستان در حوزه خدمات شهری و رفت وروب نیازمند استفاده از تجربیات خوب شهرداری مشهد در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: قرقیزستان نگاه خوبی به ظرفیت‌های ایران به ویژه استان خراسان رضوی و شهر مشهد دارد و خواستار گسترش این روابط و استفاده از تجربیات شهرداری مشهد در زمینه مدیریت شهری است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->