شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

گردشگر آلمانی با پای پیاده به مشهد آمد

  • کد خبر: ۱۶۲۲۸
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
گردشگر آلمانی با پای پیاده به مشهد آمد
کریستین آدلر‌ گردشگر آلمانی ۳۷ ساله است که با هدف توسعه حس همکاری گروهی و همبستگی برای رسیدن به آینده بهتر اقدام به پیاده روی ۱۶۰۰۰ کیلومتری از آلمان تا ژاپن کرده است و روز گذشته میهمان معاونان شهرداری مشهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، کریستین آدلر پس از بازدید از برخی اماکن گردشگری و زیارتی مشهد، همچنین نشست با معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به تبادل نظر پرداخت.

وی هدف خود را علاقه فردی به گردش و سلامت فردی، کسب تجربه و توسعه حس همکاری گروهی و همبستگی برای رسیدن به آینده بهتر کرد. رونمایی از طولانی‌ترین دستبند از دیگر اهداف این جهانگرد آلمانی است.

آدلر در توضیحات بیشتر در رابطه با جمع‌آوری دستنبد‌های تزئینی از کشور‌ها و شهر‌هایی که به آن‌ها سفر کرده، گفت: تصمیم دارد از دستبند‌های اهدایی در طول مسیر سفر خود در شهر اوساکای ژاپن رونمایی کند، همچنین پیش‌بینی کرد این دستبند که تاکنون ۵ هزار عدد آن جمع‌آوری شده چندین کیلومتر طول داشته باشد. همچنین او از مجموعه شهرداری مشهد، تسبیحی که از سنگ سرپانتین ساخته شده به همراه قاب نگاره صلح به عنوان نمادی از این کلانشهر دریافت کرد.

وی ۱۰ ماه پیش سفر خود را از آلمان آغاز و پس از ورود به ایران از شهر‌های تبریز، میانه، خلخال، رشت، چالوس، بابل، تهران، سمنان، شاهرود، سبزوار، نیشابور و مشهد بازدید داشته و پس از مشهد به سمت کشور ترکمنستان حرکت می‌کند. همچنین او پیش‌بینی می‌کند تا ۶ ماه دیگر به توکیو ژاپن، محل برگزاری‌بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ برسد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در حاشیه دیدار با کریستین آدلر بیان‌کرد: این جهانگرد از طریق مراجعه به پایگاه «راهنمای زائر» واقع در میدان بسیج با خدمات شهرداری در حوزه گردشگری و زیارت آشنا شد و با پیگیری کارشناس «راهنمای زائر» این پایگاه برای دیدار با مسئولان شهری به معاونت گردشگری و زیارت این سازمان دعوت شد. این گردشگر علاوه بر تشرف به حرم مطهر رضوی از امکان تاریخی و هویتی مشهد مقدس بازدید کرد.

نرگس شالچیان در توضیح رونمایی از تسبیح هدیه داده شده به این گردشگر به جای دستنبد افزود: این تسبیح به عنوان نشانی از سوغات مشهد و با در نظر گرفتن ابعاد معنوی آن به این گردشگر آلمانی تبار هدیه داده شد. دستبند نشانه یگانگی و همبستگی و همراهی است و در ادبیات عرفانی ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: در مدت زمان کوتاهی که این گردشگر میهمان مجموعه شهرداری مشهد بودند، تلاش کردیم که تا با معرفی جاذبه‌های فرهنگی، زیارتی و تاریخی مشهد، وی را در رساندن به اهدافش و معرفی مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام یاری کنیم.

آدلر، در راستای ایجاد همکاری‌های بین‌الملل بین شهر‌های مختلف جهان، ۲۳ نماد سنگی در مسیر حرکت خود نصب کرده و پیشنهاد نصب این سنگ را در شهر مشهد داد که آل‌شیخ، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با انجام این حرکت نمادین موافقت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->