اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: خدمت در مشهد الرضا(ع) نعمت است

  • کد خبر: ۸۷۳۵۰
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
شهردار مشهد: خدمت در مشهد الرضا(ع) نعمت است
سیدعبدا.. ارجائی، شهردار مشهد: کسانی که می‌خواهند برای امام‌رضا (ع) کار کنند، برای خدمتگزاری به زائران و مجاوران امام هشتم (ع) باید خودشان را در طبق اخلاص بگذارند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ مهم‌ترین سرفصل صحبت‌های شهردار مشهد در جلسه تودیع و معارفه چهار تن از مدیران شهرداری مشهد، تکرار دغدغه خدمت به زائران بارگاه منور رضوی بود؛ دغدغه‌ای که خدمت به زائران این بارگاه را توفیق متفاوت مدیران و کارکنان شهرداری مشهد می‌داند و تلاش می‌کند تا خدمت ۲۴ ساعته را مد نظر قرار دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه نعمت خدمت در جمهوری اسلامی آن هم در جوار بارگاه منور امام هشتم (ع)، نعمت کم نظیری است فقط نصیب افرادی می‌شود که دل در گرو اعتلای این مرز و بوم و فرهنگش دارند، گفت: کسانی که می‌خواهند برای امام‌رضا (ع) کار کنند، برای خدمتگزاری به زائران و مجاوران امام هشتم (ع) باید خودشان را در طبق اخلاص بگذارند.

ممکن است این سؤال مطرح شود که مگر وجود حضرت امام رضا (ع) محصور به این گیت‌های حرم رضوی، به مشهد الرضا (ع)، یا به این استان است؟ این طور نیست؛ همه کسانی که در این کشور خدمت می‌کنند از این انوار قدسی بهره‌مند هستند. آن چیزی که اختصاص به مشهد دارد، حضور زائر است.

سیدعبدا.. ارجائی شیرازی در آیین تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهرداری مشهد، بیان کرد: این زائر در تهران و اصفهان و شیراز نیست، زائر امام رضا (ع) فقط در مشهد است. توفیق خدمت به زائر امام رضا (ع) شکر عملی می‌خواهد و این است که افراد هر چه دارند در طبق اخلاص بگذارند.

خدمت به همه اقشار جامعه

وی با تأکید بر اینکه شهرداری هم محلی است که انسان می‌تواند به مردم خدمت کند، بیان کرد: شهرداری عرصه بسیار خوبی جهت خدمت برای کسی است که کمر خدمت ببندد. لبه خدمت در شهرداری و آن قسمتی که با مردم مستقیم در ارتباط است بسیار بزرگ است. این را باید قدر بدانیم که خدا به ما لطف داشته و اجازه داده است که متصل به مردم خدمت کنیم و چه فرصتی از این بهتر؟

ارجائی افزود: همکاران من در شهرداری سعادت بسیاری دارند که می‌توانند شب و روز ثواب جمع کنند؛ آن هم با یک برخورد خوب با مردم یا راه انداختن کارآن ها.

شهردار مشهد، شهرداری را سازمانی خدماتی و تخصصی دانست و گفت: شهرداری در عین خدماتی بودن، حرفه‌ای و پیچیده است. طراحی یک پارک کار ساده‌ای نیست. قوانین شهرسازی آسان نیست و موضوع پیچیده‌ای است و در مجموع ارائه خدمت در سازمان‌های خدماتی شهرداری ساده نیست؛

با وجود تخصصی و وسیع بودن مردمی است. همه اقشار جامعه، سنین و سطوح مختلف اجتماعی هفت روز هفته و ۲۴ ساعته با شهرداری ارتباط دارند.

نیروی انسانی سرمایه شهرداری است

وی با بیان اینکه سرمایه اساسی شهرداری نیروی انسانیِ دانشی آن است، تأکید کرد: امروز وضعیت شهرداری از این نظر بسیار مطلوب است و قابل مقایسه با ۱۵ سال پیش نیست. جوانان تحصیل کرده، با انگیزه و فهیمی در شهرداری وجود دارند که هرکدام می‌توانند شهری را اداره کنند. این رفت و آمد‌ها هم برای ایجاد خلاقیت و تحرک بیشتر است. برای این است که روحیه‌ها عوض و تنوع ایجاد شود.

وی با اشاره به تغییر و تحول در مجموعه حراست شهرداری گفت: رسالت اصلی حراست، صیانت از کارکنان و آبروی شهرداری است. جایگاه حراست بسیار رفیع و استراتژیک است. چشم پوشی و اغماض از خطا‌ها و مسائل کوچک و محکم ایستادن در مقابل باند‌ها دو سرفصل اصلی کار حراست است.

وظیفه حراست صیانت از آبروی شهرداری است

شهردار مشهد در ادامه خواستار مبارزه محکم حراست شهرداری با فساد شد و افزود: ما محکم پشت حراست هستیم و بدانید که شهردار مشهد افتخار می‌کند لحظه‌ای در این کسوت خدمت کند و شما به نیابت از من دارید این کار را می‌کنید. محکم باشید و از آبروی شهرداری صیانت کنید و با کسی تعارف نداشته باشید.

شهرآرا مروج گفتمان انقلاب اسلامی شود

ارجائی با تشکر از اقدامات مدیرعامل سابق روزنامه شهرآرا در ۲۰ ماه گذشته بیان کرد: آقای فیاضی زحمات زیادی برای این مجموعه کشیدند و از ایشان و همکارانشان قدردانی و تشکر می‌کنم. ان شاءا... در ادامه مسیر بتوانیم از ظرفیت ایشان استفاده کنیم. آقای موسوی مهر هم جوان انقلابی و سرسپرده این مکتب و دلسوز نظام و بسیار خوش فکر و خلاق است و امیدواریم شهرآرا در دوره ایشان به سرمایه فرهنگی مردم مشهد تبدیل شود و رسانه مروج گفتمان انقلاب اسلامی شود.

وی ادامه داد: شهرآرا یک محفل گفتگو برای نخبگان شهری، ملی و بین المللی است و باید این اتفاق در این روزنامه بیفتد. از مدیرعامل جدید خواهش می‌کنم که این ظرفیت نهفته در شهرآرا را بالفعل کند و آن را به یک رسانه نوین در تراز انقلاب اسلامی و مشهد تبدیل کند.

ارجائی با تأکید بر انتشار نسخ الکترونیک شهرآرا به زبان‌های مختلف تصریح کرد: این مسئله مورد نیاز مشهد است و شهرآرا باید به یک نشریه وزین عمیق به روز تبدیل شود که با استخدام ابزار‌های نوین ارتباطی بتواند نیاز جهانی را برطرف کند و خوشبختانه ابزار‌های زیادی هم در شهرآرا برای این کار وجود دارد.

تعهدات بین المللی شهرداری انجام شود

وی با اشاره به ارتقای جایگاه روابط عمومی شهرداری مشهد نیز افزود: نیاز بود که روابط عمومی ارتقا پیدا کند و آن را یک درجه ارتقا دادیم و مرکز اطلاع رسانی شهرداری از این به بعد یک بعد عمومی خواهد داشت و یک معاونت بین الملل.

شهردار مشهد ادامه داد: مدیریت و سیاست گذاری همه مناسبات بین المللی شهرداری باید با این مرکز باشد. مشهد تعدادی خواهرخوانده و تعهدات بین المللی دارد که در دوره‌های گذشته انجام نشده است و این‌ها آبروی نظام جمهوری اسلامی است که باید این موارد حل وفصل شود. با توجه به اینکه ۴۳ روابط عموی در سازمان‌ها و ادارات شهرداری وجود دارد، ظرفیت خوبی برای رسیدن به اهداف وجود دارد.

بعضی از روابط عمومی‌ها متعلق به آن سازمان نیستند، بلکه روابط عمومی مدیر هستند و این مسئله باید حل و فصل شود. باید یک پیام واحد از شهرداری بیرون بیاید و یک صدا شنیده شود. وی گفت: تعامل با روابط عمومی شورا هم باید در دستور کار باشد و سیدناصر‌نعمتی در مسئولیت جدید چهره‌ای شناخته شده در عرصه رسانه است که امیدوارم تحول عظیمی در این حوزه اتفاق بیفتد.

ارجائی با بیان اینکه شهردار سابق منطقه ۴ باید به خاستگاه اصلی خودشان برگردند گفت: آقای ذبیحی از نیرو‌های زحمت کش بدنه شهرداری هستند که بیست سال در جایگاه‌های مختلف فعالیت کرده اند و قدردان زحماتشان هستیم و آقای نژادحسین هم در منطقه چهار می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند. اساس این انتصاب برمبنای شناخت ده ساله من از ایشان است.

حرکت از فضای مچ گیرانه، به سمت فضای پیشگیرانه

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: فرایندی که در بحث انتخاب مدیران در مجموعه شهرداری مشهد در حال اتفاق است یک پدیده نوظهور است که باعث ایجاد انگیزه در ساختار بدنه مدیریتی در شهر مشهد خواهد شد.

هاشم دائمی با بیان اینکه فرایندی که در شهرداری در راستای انتخاب مدیران شایسته صورت می‌گیرد در کشور بی نظیر است، افزود: سنجش محور بودن انتخاب مدیران بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های آن‌ها چیزی بوده است که مدیران گذشته شعار آن را داده اند، در حالی که در عمل شاهد بی توجهی به شبکه نخبگانی در مدیریت شهری بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف تخصصی در شهر داریم ادامه داد: این رویه و فرایندی که در شهر آغاز شده، امید بخش است و شورای شهر از این رویکرد حمایت خواهد کرد. وی افزود: رویکرد‌ها در حراست از فضای مچ گیرانه به سمت فضای پیشگیرانه سوق پیدا کرده است و امیدواریم این فضا ادمه پیدا کند.

ضرورت ترسیم چشم انداز در حوزه رسانه

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: جهان شهر برکت و کرامت نیازمند رسانه است؛ بحث دیجیتال اهمیت زیادی دارد و باید چشم اندازی در حوزه رسانه ترسیم شود. حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: تغییرات در زندگی همه افراد ایجاد می‌شود و این موضوع مخصوصا برای مدیران به یک سبک زندگی تبدیل شده است که گاهی دست خدا را در زندگی خود می‌بینند و به نوعی تکامل است.

وی بیان کرد: اختلاف انسان‌ها در ابزارِ خدمت است و یک روز این ابزار از جانب خداوند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و ممکن است برای ما دردسر ایجاد کند یا سبب توفیق شود. وی تصریح کرد: در روز قیامت وزنه‌هایی بر گردن مسئولان انداخته می‌شود که این وزنه‌ها سنگینی مسئولیت است و گاهی آ ن قدر سنگین می‌شود که سبب افول فرد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصریح کرد: آقای فیاضی برای شهرآرا زحمات زیادی کشیدند و هم اکنون میراثی به آقای موسوی مهر رسیده است که نیازمند هرس و آرایش است.

مرور ۲۰ ماه حضور در شهرآرا

همچنین مدیرعامل و مدیرمسئول سابق مؤسسه شهرآرا در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در طول ۲۰ ماه فعالیت در این مؤسسه گفت: در ابتدا که وارد مؤسسه شهرآرا شدم روز‌های پرتلاطم و سختی را پیش رو داشتیم، اما امروز با نتیجه‌ای شیرین شهرآرا را ترک می‌کنم.

سیدهادی فیاضی افزود: در این مدت اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی و هنری چند منظوره از وزارت ارشاد پس از ۱۲ سال امکان پذیر شد و تبدیل وضعیت نیروی انسانی از ۳۵۰ نیرو اکنون به ۱۶۸ نفر رسیده است. وی ادامه داد: همچنین در این مدت توانستیم مجوز کانون تبلیغاتی فراشهر، مجوز چاپخانه دیجیتال و مجوز شهرآرا نیوز را اخذ کنیم و در عین حال مراحل تصویب و ارجاع طرح طبقه بندی مشاغل نیز در وزارت کار انجام شده است.

فیاضی ادامه داد: در حوزه محتوا نیز ضمائم هفت شنبه، کوله پشتی، لینک، چهره، شهربانو و به تازگی جهان شهر را با محوریت فرهنگ، ادب و هنر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داریم و همچنین کتاب قرن مشهد نیز تهیه شده و آماده چاپ است.

مدیرعامل سابق مؤسسه شهرآرا با اشاره به چاپ کتاب تاریخ شهرآرا، برگزاری اولین دوره جایزه عکس مطبوعاتی استان و اجرای سامانه رصد و پایش برخط تحریریه برای اولین بار در کشور گفت: همچنین در حوزه فضای مجازی ۱۴۰۰ برنامه تصویری، ۲۰ مستند و ۲۳۰ میلیون بازدید از وب سایت شهرآرانیوز را داشته ایم و علاوه بر آن، سرویس افغانستان و کودکان نیز راه اندازی شده است و با دستور شهردار مشهد نیز برنامه ریزی برای ۳ زبان انگلیسی، عربی و اردو در سایت انجام شده است و تا یک ماه آینده این امکان نیز فراهم می‌شود.

هم افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف

مدیرعامل جدید مؤسسه فرهنگی شهرآرا نیز طی سخنانی کوتاه با تمجید از مدیرعامل سابق این مؤسسه گفت: آقای فیاضی زیرساخت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند. با میراثی که به دست ما رسیده است، تلاش می‌کنیم به افق‌های مد نظر شهردار و شورای شهر برسیم.

سیدمیثم موسوی مهر افزود: از این به بعد تلاش می‌کنیم با پیوستگی، هم افزایی و سرعت بیشتر به سمت اهداف برویم.

لزوم توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه ۴

فرهاد ذبیحی سرپرست شهرداری منطقه ۴ نیز گفت: اظهار کرد: منطقه چهار ظرفیت‌های زیادی دارد و حدود ۲۲ هکتار اراضی بزرگ مقیاس در این منطقه قرار دارد که نیازمند توجه ویژه است.

در ادامه مجید نژاد حسینی، شهردار منطقه چهار گفت: یکی از شعار‌های ما رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار است و امیدوارم بتوانیم وضعیت منطقه را بهبود ببخشیم.

تلاش برای ارتقای تصویر مشهدالرضا

سیدناصر نعمتی رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: تلاش ما این است که تصویر مشهد الرضا (ع) در فضای ملی و بین المللی را ارتقا داده و تحولی در حوزه رسانه ایجاد کنیم.

سید مهدی حسینی مدیر کل سابق روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد نیز بیان کرد: از شهردار مشهد بابت اعتماد و فرصتی که در اختیار بنده قرار دادند تشکر می‌کنم. همچنین از همکاران که همچون اعضای خانواده در پبشبرد امور کنار ما بوده اند، تشکر می‌کنم.

حراست در مسیر اقدامات پیشگیرانه

سید علی حسینی، مدیر کل سابق حراست شهرداری مشهد نیز اظهارکرد: توفیق حاصل شد تاچند صباحی در خدمت عزیزان باشم و امیدوارم این مسئولیت‌ها ذخیره اخرت قرار بگیرد. در ادامه سید علی اصغر موسوی، سرپرست اداره کل حراست شهرداری مشهد نیز گفت: اقدامات حراستی‌ها به نوعی شبیه به اقدامات حوزه بهداشت و درمان است. عمده سیاستگذاری و منابع در حوزه حوزه حراست نیز همچون درمان مربوط به پیشگیری است.

در پایان این مراسم، مجید نژادحسینی به جای فرهاد ذبیحی به عنوان شهردار منطقه ۴، سیدمیثم موسوی مهر به جای سیدهادی فیاضی به عنوان مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا، سیدناصر نعمتی طوفال به جای سیدمهدی حسینی به عنوان رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد و سیدعلی اصغر حسینی به جای سیدعلی حسینی به عنوان مدیرحراست شهرداری مشهد معرفی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->