منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ»
سرخط خبرها

اظهارنظر عجیب یکی از مقامات طالبان: ما اسلحه را «زیور» می‌دانیم

  • کد خبر: ۸۷۴۴۰
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
اظهارنظر عجیب یکی از مقامات طالبان: ما اسلحه را «زیور» می‌دانیم
انس حقانی، عضو رهبری شبکه حقانی در پیام توییتری که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر کرده، نوشته است: «اشغال‌گران» ۲۰ سال در افغانستان تبلیغ کردند تا ما را انسان‌های افراطی و وحشی معرفی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انس حقانی، پسر کوچک جلال‌الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکه تروریستی حقانی است که بخش عمده‌ قدرت در دولت طالبان را تصاحب کرده است.

او با انتشار عکسی از دوران کودکی برادرش سراج‌الدین حقانی که اسلحه‌ در دست دارد، نوشته است: «اگر ما از سلاح نفرت داشتیم، خود و نسل خود را از سلاح دورنگه می‌داشتیم، حالا افتخار شکستِ اشغال و به‌دست آوردن آزادی را ‌داشتیم؟»

انس حقانی با انتقاد از نگاه مردم به طالبان و خانواده‌اش نوشته است: «کشورهای جهان سرگرم ساختن سلاح‌های خطرناک و انسان‌کش‌اند و برای سلطه بیشتر مسابقه می‌دهند، آن‌وقت اگر در دست ما سلاح معمولی باشد، ما را وحشی و افراطی می‌دانند.»

حقانی با گلایه از مردم نوشته است، «این رفتار خیلی عجیب و دوگانه نیست؟» حقانی در ادامه افزوده است: «ما هم اهل کتاب، قلم، فرهنگ و ادبیم.»

او در وصف عکس برادر بزرگش سراج‌الدین حقانی که اسلحه‌ای در دست دارد، نوشته است: «برای پاسداری از دین، وطن و ارزش‌ها، ما سلاح را زیور می‌دانیم.»

انس حقانی کیست؟

به گزارش ایندیپندنت، از زندگی شخصی انس حقانی اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

گفته می‌شود او ۲۷ سال دارد و کوچک‌ترین پسر جلال‌الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکه حقانی است.

جلال‌الدین حقانی دو همسر دارد که یکی افغانستانی و دیگری عرب است. گفته می‌شود همسر عرب او سال‌هاست که در امارات زندگی می‌کند.

انس حقانی از همسر عرب جلال‌الدین حقانی است و سراج‌الدین حقانی از همسر افغانستانی او است.

سراج‌الدین حقانی پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۴ رهبری شبکه حقانی را به عهده گرفت. او اکنون وزیر کشور دولت طالبان و از قدرتمندترین افراد در رده رهبری طالبان است. او تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا و در فهرست سیاه سازمان ملل است. انس حقانی برادر ناتنی سراج‌الدین حقانی بیشتر در امور مالی و برنامه‌ریزی‌های شبکه حقانی نقش دارد و تاکنون از نقش او در فعالیت نظامی خبری گزارش نشده است.

امنیت ملی دولت پیشین افغانستان در سال ۲۰۱۴ انس حقانی و حافظ راشد خان از فرماندهان ارشد شبکه حقانی را بازداشت کردند. این دو تن به همراه حاجی مالی خان که به‌تازگی به‌عنوان والی لوگر گماشته شده است، در نوامبر ۲۰۱۹ در مذاکره میان طالبان و آمریکایی‌ها با دو تن از استادان دانشگاه آمریکایی کابل که توسط شبکه حقانی ربوده شده بودند، مبادله شدند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، انس حقانی از شهر دوحه قطر به کابل رفت و هیچ مسئولیت رسمی در دولت طالبان ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->