طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال رهبر معظم انقلاب: قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند | نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند + فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۲ تیر ۱۴۰۳) سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند پخش زنده مناظرات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در بوستان‌های مشهد + فیلم گزارش کامل از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

نماینده ایران در بدو ورود به کابل: دولت افغانستان باید مقتدر و مورد تایید و خواسته همه مردم باشد

  • کد خبر: ۸۸۰۶۲
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
نماینده ایران در بدو ورود به کابل: دولت افغانستان باید مقتدر و مورد تایید و خواسته همه مردم باشد
«حسن کاظمی‌قمی» در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی پس از ورود به فرودگاه کابل مورد استقبال مقامات دولت طالبان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاظمی‌قمی در بدو ورود به کابل درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران همواره حامی ملت افغانستان بوده است، گفت: باید دولتی مقتدر در افغانستان شکل بگیرد و مورد تایید و خواسته همه مردم باشد.

کاظمی‌قمی اظهار کرد، در سایه دولت مقتدر در افغانستان، کابل و تهران می‌توانند با کمک یکدیگر و با همکاری کشورهای منطقه و همسایه، به شکل‌گیری افغانستانی قوی، باثبات و توسعه یافته کمک کنند.

نماینده ایران در امور افغانستان همچنین خاطرنشان کرد، افغانستان کشور جهاد و شهادت است و در 20 سال اخیر این کشور در اشغال نیروهای آمریکایی بود و مجاهدت و مقاومت افغان‌ها، اشغالگران را از افغانستان بیرون انداخت.

کاظمی‌قمی تاکید کرد، افغانستان به دست متجاوزان ویران شده و قرار است در دوران جدید این کشور به دست مردم افغانستان ساخته و آباد شود.

اینجا ببینید:

حسن کاظمی قمی، نماینده کشورمان در امور افغانستان قرار است در این سفر 3 روزه به کابل با ملا محمدحسن آخوند رئیس کابینه، ملا برادر معاون اول ریاست کابینه و ملا امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار و درباره موضوعاتی از جمله مسائل مهاجران، مسائل منطقه‌‎ای، همکاری‌‎های اقتصادی، تشکیل دولت فراگیر و کمک‌‎های بشردوستانه به مردم افغانستان گفت‌وگو کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز با اشاره به این سفر گفت که کاظمی قمی در سفر به افغانستان با هیات حاکمه سرپرستی موقت افغانستان دیدار می‌کند.

سه ماه از ورود طالبان به کابل پایتخت افغانستان می گذرد اما هنوز از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده و تنها مسئولان برخی کشورها مانند پاکستان و قطر سفرهایی به افغانستان داشته‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->