تظاهرات گسترده صهیونیست‌های ساکن تل آویو برای مطالبه آتش بس غزه دبیر کل حزب الله لبنان: قادر به شکست رژیم اسرائیل هستیم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهدای اقتدار در مشهد برگزار شد تمجید سخنگوی وزارت امور خارجه از ارکستر سمفونیک تهران شهادت ۷۲ زن و کودک ایرانی بر اثر حمله رژیم اسرائیل سفیر ایران در چین: هیچ واهمه‌ای از مذاکره نداریم پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت تاکید پزشکیان بر اهمیت مردمی‌سازی امنیت عامل خرابکاری در بندرانزلی بازداشت شد (۷ تیر ۱۴۰۴) صدراعظم آلمان: ترامپ به تدریج از پوتین فاصله می‌گیرد سفر نتانیاهو به آمریکا با هدف بررسی عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های عربی دستگیری ۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در رودسر گیلان (۷ تیر ۱۴۰۴) رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را هدف قرار داد (۷ تیر ۱۴۰۴) ادارات دزفول در روز دوشنبه (۹ تیر ۱۴۰۴) تعطیل خواهند بود صهیونیست‌ها از خوشبینی ترامپ در مورد آتش‌بس در غزه غافلگیر شدند تکرار ادعا‌های ضد ایرانی ترامپ درباره حمله به فردو موشک‌های ایران پشتوانه ۹۰ میلیون جمعیت را به همراه دارد ارتش پاکستان از کشته شدن ۱۴ نفر از عوامل دخیل در حمله انتحاری امروز خبر داد بن‌بست مذاکرات تجاری آمریکا با کانادا تکذیب درگیری مسلحانه مرزبانان با متجاوزان در مرز‌های غربی و شرقی (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر دفاع ایران از ناوشکن پیشرفته «کایفنگ» چین بازدید کرد سردار قاآنی: موفقیت‌ها ادامه دارد دستگیری ۶۳ نفر از متجاوزان به کشور طی ۲۴ ساعت گذشته (۷ تیر ۱۴۰۴) سخنگوی وزارت خارجه از آلمان خواست مسئولیت خود در قبال برنامه سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام را بپذیرد وزیر کار: دشمنان ناگزیرند رویکرد خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهند حمله قسام به اشغالگران صهیونیستی با موشک یاسین ۱۰۵ (۷ تیر ۱۴۰۴) روسیه: تهدید داعش در افغانستان نگران‌کننده است
سرخط خبرها

سومین وزیر پیشنهادی چه کسی می‌تواند باشد؟

  • کد خبر: ۸۸۳۱۰
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
سومین وزیر پیشنهادی چه کسی می‌تواند باشد؟
پس از گذشت هفته‌ای پرهیاهو برای تعیین تکلیف وزیر آموزش وپرورش، در نهایت دیروز، جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی با حضور رئیس جمهور در مجلس برگزار شد و مجلسی‌ها اقبالی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نشان ندادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در این جلسه ضمن ارائه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با مسعود فیاضی خبر داد و گفت: علی رغم جامعیت، واقع گرایی و انسجام در برنامه‌های ایشان، شاخص‌های کمی و سنجش پذیر و زمان بندی شده در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است. بین اهداف، راهبرد و رویکرد‌ها در برنامه ایشان مرزبندی دقیقی وجود ندارد.

با بررسی دغدغه نمایندگان به فیاضی رسیدیم

رئیس جمهور نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش گفت: ما دغدغه‌های نمایندگان در زمینه آموزش وپرورش را بررسی کردیم و به دکتر فیاضی رسیدیم.

آیت ا... سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه توصیه افراد در معرفی وزرا مؤثر نیست، افزود: افراد مختلفی معرفی می‌شوند، اما باید آن افراد با شاخص‌های ما همخوانی داشته باشند. من تا حجتی بین خود و خدا نداشته باشم، اگر همه هم جمع شوند، کسی را معرفی نمی‌کنم؛ باید آن فرد شایستگی لازم را احراز کرده باشد.

مخالفان چه گفتند؟

در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، احمد محرم زاده، نماینده اهر و هریس به عنوان مخالف، مدرک دکتری فیاضی را بی ارتباط توصیف کرد و گفت: منظور وزیر پیشنهادی از تقویت حیات طیبه و تقویت نگرش آخرت گرایانه بر دامنه تربیت کودک و نوجوان ایرانی به زبان ساده چیست؟

همچنین حجت الاسلام محمد باقری، نماینده بناب، تأکید کرد: فردی که حتی یک روز هم مدیریت یک مدرسه را برعهده نداشته است و حتی سابقه مدیرکلی هم ندارد، چگونه می‌تواند وزیر آموزش وپرورش باشد.

موافقان چه گفتند؟

در ادامه جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، ضمن حمایت از فیاضی گفت که جبهه بزرگی از فرهنگیان و دغدغه مندان، حمایت خود از وزیر پیشنهادی را اعلام کرده اند. با توجه به برنامه‌هایی که وزیر ارائه کرد، باید گفت این برنامه‌ها می‌تواند در آموزش وپرورش تحول گسترده‌ای ایجاد کند.

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش صد واندی برنامه عملیاتی به مجلس ارائه کرده است، خواستار توجه نمایندگان به برنامه‌های وی شد.

مدیر تحول گرا هستم

در ادامه جلسه علنی، فیاضی، ضمن تشکر از مخالفان و موافقانش با بیان اینکه «یک مدیر تحول گرا هستم و نقشه تحول در دست بنده است»، گفت: تنها دغدغه، ارتقای آموزش وپرورش است. نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با این وزارتخانه در ارتباط هستند. بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس هستم و شأن نمایندگی را می‌شناسم؛ به همین دلیل درباره رأی نمایندگان خاضع هستم.

فرصت ۷ روزه به رئیس جمهور

بعد از دفاعیات وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش، قالیباف از وزرای دولت خواست که مجلس را ترک کنند و اعلام کرد که کارت‌ها برای اعلام نظر بین آن‌ها تقسیم شود و رأی گیری آغاز شد.

در نهایت نمایندگان با ۱۱۵ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۰ رأی به مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش، رأی اعتماد ندادند. فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش در دولت سیزدهم است؛ پیش از او، حسین باغگلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش وپرورش به مجلس معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

رئیس مجلس بعد از اعلام رأی مخالف مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش گفت: از رئیس جمهور خواهش می‌کنم در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش را معرفی کند؛ چون این وزارتخانه بسیار مهم و کلیدی است.

در حاشیه جلسه علنی هم سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فقط هفت روز از مهلت سه ماهه سرپرستی آموزش وپرورش باقی است، گفت: در صورتی که رئیس جمهور بخواهد فرصت طولانی تری برای سرپرستی این وزارتخانه وجود داشته باشد، باید اذن رهبری را بگیرد.

سومین وزیر پیشنهادی چه کسی می‌تواند باشد؟

در همین حال «ایلنا» در گزارشی نوشت: با توجه به عدم اعتماد مجلس به فیاضی، برخی شنیده‌ها از جدی شدن شانس معرفی علی کریمی فیروزجایی به عنوان سومین وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش حکایت دارد.

وی رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور کشور و همچنین دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور، یکی از تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، است.

او در دوره کنونی عضو هیئت رئیسه مجلس است. برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که وی طی روز‌های گذشته با سفر به قم با برخی مراجع تقلید نیز دیدار کرده که در صورت صحت این خبر، ممکن است سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید، با تمایل وی و تعدادی از نمایندگان برای معرفی او به عنوان وزیر آموزش وپرورش از سوی رئیس جمهور بی ارتباط نباشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->