سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

دهمین جلسه دادگاه پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد

  • کد خبر: ۸۸۸۷۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
دهمین جلسه دادگاه پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد
دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده ثبت سفارش خودرو به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاضی صلواتی ضمن تفهیم اتهام به متهم محمد آذر مهر متهم ردیف هشتم، وی را برای بیان دفاعیات به جایگاه فراخواند.

متهم آذر مهر در بیان دفاعیات خود گفت: من به عنوان بازرگان و وارد کننده خودرو خارجی در این پرونده مطرح بوده ام و اتهام انتسابی که مشارکت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور و ۲۷ فقره جعل رایانه‌ای از طریق تغییر یا ایجاد داده‌های قابل استناد یا ایجاد یا وارد کردن داده به آن‌ها در جریان ثبت سفارش خودرو است را قبول ندارم.

وی افزود: هیچ تسهیلات دولتی برای واردات خودرو نگرفته ام، ضمن آنکه تمامی عوارض، مالیات ناظر بر فرایند ثبت سفارشات خودرو را در سامانه پرداخت کرده ام.

متهم آذر مهر بیان کرد: در خصوص جعل رایانه‌ای، سواد و دسترسی به سامانه ثبت سفارش خودرو ندارم و بر اساس مجوز قانونی ثبت سفارش را انجام داده ام.

متهم آذر مهر در پاسخ به سوال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه بعد از ممنوعیت ثبت سفارشات خودرو، چگونه و چه تعداد ثبت سفارش غیر قانونی داشتید گفت: تمامی ثبت سفارشات من توسط خانم اسداللهی و آقای رشیدزاده صورت می‌گرفت و بخشی از مجوزهای ثبت سفارش من قبل از ۱۲/۱۰/۹۵ بوده که در بازه زمانی مذکور ثبت سفارش و ترخیص نداشته ام.

قاضی صلواتی خطاب به متهم آذر مهر گفت: با وجود ممنوعیت ثبت سفارش خودرو چگونه ثبت سفارش کردید؟

متهم آذر مهر گفت: متولی اخذ مجوز و مسئول ثبت سفارش خودرو خانم اسد اللهی و آقای رشیدزاده برای ثبت سفارشات من بوده اند، زمانی که آقای فرزاد محمدی کارت بازرگانی افراد را می‌بست و مانع از ثبت سفارش خودرو می‌شد، بنده با پرداخت ۳۰ میلیون تومان به خانم اسداللهی که کارپرداز و کارمند آقای فرزاد محمدی بود برای ثبت سفارشات خودرو اقدام کردم.

قاضی صلواتی با بیان اینکه متهم آذر مهر صراحت و صداقت در بیان دفاعیات خود ندارد از وی خواست به حاشیه نپردازد و مبالغی را که به افراد داده،به طور دقیق و مشخص بیان کند.

متهم آذر مهر گفت: خانم اسداللهی برای ثبت سفارش خودرو از من ۳۰ میلیون تومان وجه نقد گرفته است، همچنین آقای رشید زاده که برای ثبت سفارش خودرو رابط بین کارمند و دلال بوده است، به حساب پسر خاله وی، به نام آقای کیوان ۱۹ میلیون تومان واریز وجه داشته ام.

قاضی صلواتی از متهم آذر مهر پرسید: مبالغ را به صورت قانونی پرداخت کردید یا رشوه دادید؟

متهم آذر مهر گفت: ندانسته برای ثبت سفارش خودرو به خانم اسداللهی و آقای رشید زاده پول داده ام.

قاضی صلواتی خطاب به متهم آذر مهر گفت: صراحت و صداقت در پاسخگویی برای دادگاه را ندارید.

یزدانی فر، نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه بیان کرد: مبالغ پرداختی از جانب متهم آذر مهر به خانم اسداللهی و آقای رشید زاده غیر قانونی و تخلف بوده است، متهم مدعی است که ثبت سفارشات قانونی بوده و ایرادی به آن وارد نیست، که خلاف واقع است و ۱۲۰ دستگاه توسان ثبت سفارش شده توسط متهم آذر مهر به صورت غیر قانونی بوده است.

متهم آذر مهر مدعی شد: پس از انسداد کارت بازرگانی ام، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، معادل ۳۷۰۰۰ دلار به خانم اسداللهی برای ثبت سفارشات غیر قانونی پرداخت کرده است، همچنین تمدید ثبت سفارشات خودرو را سازمان توسعه و تجارت تایید کرده بود و آقای محمدی بیش از این مبالغ رشوه گرفته اند.

نماینده دادستان نسبت به ادعای متهم آذرمهر بیان کرد: بر اساس متوقف شدن فرآیند ثبت سفارش خودرو، تمدید ثبت سفارشات مورد تایید سازمان توسعه و تجارت نبوده و ورود به سامانه ثبت سفارش خودرو در بازه زمانی ۱۲/۱۰/۹۵ غیر قانونی بوده و تخلف است.

قاضی صلواتی ضمن تفهیم اتهام به متهم محمد حسین ممتحن، وی را برای بیان دفاعیات به جایگاه فراخواند.

متهم ممتحن گفت: در فرآیند و روند صدور ثبت سفارشات خودرو نقشی نداشته ام، ضمن آنکه بابت هر ثبت سفارش خودرو مبلغ ۴ میلیون پانصد هزار تومان به خانم اسد اللهی پرداخت کرده ام.

وی افزود: از ۱۲۰ دستگاه خودرو ثبت سفارش شده، ۷۰ دستگاه توسط سازمان اموال تملیکی توقیف و ۵۰ خودرو خارجی دیگر به دست مشتریان رسیده است.

متهم ممتحن در ادامه دفاعیات خود مدعی شد: شرکت من (بازرگان خودرو فریان) در بازه زمانی ۱۰ روزه که عملیات ثبت سفارشات خودرو الزاما باید بسته می‌شد، ثبت سفارش نداشته است، در ثبت سفارشات خودرو نیز هیچ تخلفی انجام نداده ام.

منبع: قوه قضائیه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->