صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد
سرخط خبرها

کودکی پشت چراغ قرمز!

  • کد خبر: ۸۹۱۳۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کودکی پشت چراغ قرمز!
بسیاری از کودکان کار، نان آور و کمک خرج خانواده خود هستند، پس بهتر است شرافتمندانه‌تر با آن‌ها رفتار کنیم.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ همین که چراغ راهنمایی قرمز می‌شود، سرو کله چند کودک قد و نیم قد بین ماشین‌های متوقف شده، پیدا می‌شود. پراید سمت راستی فوری شیشه پنجره اش را بالا می‌کشد. پسرک لاغر اندام و سبزه رویی دستمال کهنه و چرکش را با قدرت روی شیشه ماشین می‌کشد و به فریاد‌های راننده تاکسی توجهی نشان نمی‌دهد.

روبه رو شدن با کودکان کار شاید برای خیلی‌ها همیشه حس گنگ و معذب کننده‌ای همراه داشته باشد. طبق توصیه ها، پول دادن به کودکان کار آن‌ها را در کوچه و خیابان ماندگار کرده است و تعدادشان را افزایش خواهد داد؛ از سوی دیگر، بی توجهی به عجز و التماس یک کودک زمانی که قصد فروش یک بسته آدامس به ۳ برابر قیمت اصلی آن را دارد، دشوار به نظر می‌آید.

اخبار ناخوشایند درباره این کودکان را فراوان شنیده ایم. آنان کسانی هستند که هر روزه با دایره وسیعی از مصائب و آسیب‌ها رو به رو هستند و هنوز بسیارند کسانی که نمی‌دانند در رویارویی با این کودکان چگونه رفتاری داشته باشند. اکنون می خواهیم رویی دیگر از برخورد با کودکان کار را به چشم ببینیم؛ رویی که نه تنها از آزار و اذیت آن‌ها خبر نمی‌دهد، بلکه سعی در فراهم کردن یک فضای هرچند موقت، اما سرشار از حس خوب و خوش حالی برای این کودکان دارد.

 کودکانی که هر روز پشت چراغ قرمز خیابان ها، شیشه پنجره ماشین هایمان را به رویشان می‌بندیم و غضب آلود از خودمان دورشان می‌کنیم. کودکانی که چگونگی برخورد صحیح با آنان را نمی‌دانیم، اگر قصد خرید از آن‌ها را داشتید، مثل یک فروشنده محترم با آن‌ها صحبت کنید، جنسی را که می‌فروشند بررسی کرده و گاهی با چانه زدن و درخواست تخفیف، عزت نفس را به این کودکان برگردانید.

اگرچه در برخی سریال ها، همیشه کودکان کار را وابسته به یک باند نشان می‌دهد، درحالی که برخی هم این گونه نیستند. در واقع بسیاری از این کودکان، نان آور و کمک خرج خانواده خود هستند، پس بهتر است شرافتمندانه‌تر با آن‌ها رفتار کنیم. این کودکان معمولا از سوءتغذیه رنج می‌برند، پس نذر غذا برای آنان از پسندیده‌ترین کارهاست. می‌توانیم برای آن‌ها غذا و خوراک سالم ببریم و در فصول سرما برایشان لباس گرم تهیه کنیم یا هرکار خوب دیگری که می‌تواند کمک حالشان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->