پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

واکنش رئیس اتحادیه کارگران به توافقی کردن دستمزد کارگران

  • کد خبر: ۸۹۴۸۲
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
  • ۱
واکنش رئیس اتحادیه کارگران به توافقی کردن دستمزد کارگران
فتح‌الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است طرفداران مزد توافقی دنبال از بین بردن حقوق حداقلی کارگر و نیروی کار هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید امروز هزینه های زندگی آنقدر سنگین شده که کسی حتی در یک روستای دور افتاده هم حاضر نیست در جایی کار کند که حقوق پایین به او بدهند.

فتح الله بیات ضمن انتقاد از الحاق تبصره ای به ماده ۴۱ قانون کار، اظهار کرد: متاسفانه زمزمه‌هایی در مجلس تحت عنوان الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار مطرح است که موضوع تعیین دستمزد را در بخش روستایی آزاد و توافقی بگذارند اما این سیاستگذاری به سمت و سویی می رود که حداقل ها را از کارگران سلب می کند.

وی ادامه داد: مدام فریاد می زنیم که نیروی کار باید امنیت شغلی داشته باشد تا بتواند امرار معیشت کند ولی می‌بینیم از آن طرف عده‌ای به دنبال توافقی کردن دستمزد نیروی کار هستند تا از این طریق همان حقوق حداقلی کارگر را هم از بین ببرند و در بازار اشتغال وارونه عمل کنند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه این طرح دنباله روی سرمایه دارانی است که مزد کم به کارگر می دهند تا او را به استثمار بکشند، تصریح کرد: طبعا در مزد توافقی هر آنچه کارفرما بگوید باید انجام شود و کارگر اگرچه رضایت ندارد اما از سر ناچاری باید بپذیرد تا بتواند امرار معاش کند ولی مگر مزد توافقی سالها قبل اتفاق نیفتاد و کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر از شمولیت برخی از مواد قانون کار خارج نشدند؟

بیات افزود: مگر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا اطراف استانها درگیری ها و نارضایتی های شغلی کارگران سر به فلک نکشیده است؟

وی گفت: متاسفانه عده‌ای به اسم خیریه نذر اشتغال درصدد نابود کردن طبقه مظلوم و ضعیف کارگر هستند و امنیت شغلی نیروی کار را هدف قرار داده‌اند و بدون رضایت قطعی کارگر درصدد ایجاد شغل هستند.

این مقام مسئول کارگری درباره این مطلب که گفته می شود روستاییان در این طرح از مزایای بیمه برخوردار می شوند، اظهار کرد: روستاییان و عشایر و کشاورزان خودشان صندوق بیمه دارند و اینکه به اسم بیمه تامین اجتماعی می خواهند آنها را حمایت کنند یک شعار است. امروز هزینه های زندگی آنقدر سنگین شده که کسی حتی در روستای دور افتاده حاضر به کار در جایی نیست که مزد پایین به او بدهند لذا معتقدم همین اشتغال موجود را حفظ و امنیت شغلی نیروی کار را تضمین کنیم هنر کرده ایم و به اندازه ایجاد هزاران شغل ارزش دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
وقتی نماینده مجلس مدعی انقلابی بودن دنبال استتمارکامل کارگری وزنده کردن برده داری درکشور اسلامی باشه از سرمایه دار چه انتظار باید داشت هرچند نماینده گان و کارفرمایان وسرمایه داران ما در مقابل درآمدی که سرمایه داری جهانی به کارگران شان می‌دهند حرفی برای گفتن ندارند نه در باب قیمت ونه در باب کیفیت نه در باب حقوق
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->