بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص
سرخط خبرها

گوگرد شلغم سرماخوردگی را درمان می‌کند

  • کد خبر: ۸۹۹۵۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
گوگرد شلغم سرماخوردگی را درمان می‌کند
شلغم نه تنها از نظر داشتن ویتامین و خواص معدنی ارزنده است، بلکه از حیث سایر ویژگی‌های غیر غذایی هم سرآمد بوده و در زمره سبزی‌های مهم شمرده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزاد بابایی با بیان اینکه شلغم در دسته سبزی‌های ریشه‌ای تقسیم بندی می‌شود، گفت: این سبزی به دلیل وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ترکیبات گوگردی در آن می‌تواند مقابله خوبی با عوامل بیماری زا از جمله باکتری‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش موارد مصرف شلغم در سرماخوردگی ها، گفت: شلغم آب پنهانی دارد که حین پخت موجب افزایش دمای مرکزی این سبزی می‌شود و همین امر موجب شده استفاده از آن موجب افزایش دمای بدن شود.

بابایی گفت: در همین راستا افرادی که در سرماخوردگی‌ها دچار علائمی مانند لرز می‌شوند، بطور معمول از شلغم استفاده می‌کنند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل ترکیبات گوگردی موجود در شغلم مصرف این سبزی می‌تواند در مقابله با عوامل بیماری زا موثر باشد و همین امر موجب شده از گذشته این نوع سبزی در سرماخوردگی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: آب پنهان موجود در شلغم همچنین موجب تامین آب بدن شده و به هیدراته شدن و آبگیری بدن کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه در ادامه استفاده از شلغم را در پیشگیری از یبوست موثر دانست و افزود: فیبر موجود در شلغم بصورت فیبر محلول و نامحول است و این بخش نامحلول عملا غیرقابل هضم بوده و همین امر موجب افزایش مدفوع و پیشگیری از یبوست می‌شود.

بابایی در خصوص مصرف شلغم در بیماران تیروییدی هشدار داد و افزود: این نوع سبزی در بیماران مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید و یا گواتر می‌تواند موجب اختلال در هورمون‌ها شده و باعث افزایش شدت علائم بیماری در این بیماران شود.

وی به مصرف شلغم با نمک هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری افراد شلغم را همراه نمک مصرف می‌کنند که این امر می‌تواند موجب افزایش فشار خون در این افراد شده و فایده و سود شلغم را از بین ببرد.
وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد شلغم را به تنهایی و بدون نمک مصرف کرده و از مواد دیگری مانند آبلیمو یا... همراه با آن استفاده کنند.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->