افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

راه اندازی «ستاد عالی مشهد الرضا (ع)» بارویکرد ملی و فراملی

  • کد خبر: ۹۰۰۶۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
راه اندازی «ستاد عالی مشهد الرضا (ع)» بارویکرد ملی و فراملی
حسین حسامی، عضو هئیت ریسه شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر پیگیری مؤثر مطالبات این جهان‌شهر زیارتی، پیشنهاد ایجاد «ستاد عالی مشهدالرضا (ع)» را مطرح کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جهان‌شهر مشهدالرضا (ع) هرسال پذیرای میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی است؛ موضوعی که نگاه ویژه و پیشرو به این شهر را برای ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران ضروری کرده است.

در این راستا عضو هئیت ریسه شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر پیگیری مؤثر مطالبات این جهان‌شهر زیارتی، پیشنهاد ایجاد «ستاد عالی مشهدالرضا (ع)» را مطرح کرده است.

حسین حسامی در تشریح لزوم ایجاد این ستادو مأموریت آن، به خبرنگار ما گفت: ظرفیت‌های بالقوه در شهر مشهد و همچنین شبکه گسترده مشکلات این شهر باید در قالب ستاد عالی به شکل عملیاتی پیگیری شود تا شاهد بالفعل‌کردن و تحقق آن‌ها باشیم.

وی افزود: شبکه‌ای از مسائل در مشهد وجود دارد که سال‌ها گریبان این شهر را گرفته است. رفع این مشکلات به یک دستگاه و نهاد معطوف نمی‌شود و راه‌حل بعضی از این مشکلات نیازمند چشم‌انداز و نگاه راهبردی بلندمدت است. البته برخی دیگر از مشکلات نیز با برنامه‌ریزی عملیاتی و کوتاه‌مدت سالانه برطرف می‌شود.

حسامی با بیان اینکه مشهدالرضا (ع) یک شهر ملی و فراملی است که کانون فرهنگی، هنری، زیارتی، دینی و مذهبی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: زمانی که نگاه راهبردی و بلندمدت و همچنین حضور دستگاه‌های گوناگون برای حل مشکلات نیاز باشد، ما باید اجماع و مدیریت یکپارچه شهری، استانی و ملی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به میزبانی مشهد از ۳۰ میلیون زائر در سال، افزود: هر ۵/۲ سال یک‌بار جمعیتی به اندازه کل جمعیت ایران به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سالانه ۴ میلیون زائر خارجی داریم.

مدیریت‌شهری از درآمد حاصل از حدود ۴ میلیون مجاور، بخشی از هزینه‌های شهر را جبران می‌کند، اما با توجه به ارائه خدمات ملی و بین‌المللی در مشهد، منابع درآمدی داخلی و محلی محدودی داریم و برای هزینه‌ها و خدمات نیازمند بودجه‌ای ملی هستیم.

حسامی ادامه داد: در نشست‌های گوناگون با متولیان استانی و شهری به موضوع ایجاد ردیف بودجه اختصاصی برای شهر مشهد تأکید شده و درخواست ما از دولت، مجلس و هیئت‌وزیران این است که یک ردیف ملی بودجه مانند ردیف بودجه زیارت برای جهان‌شهر مشهد اختصاص دهند.

از طرفی شهر مشهد مطالباتی از دولت دارد؛ برای مثال مطالبات شهری ما از دولت حدود ۲۱ میلیاردتومان است که همه متولیان استانی باید دست‌به‌دست هم بدهند تا این مطالبات در بودجه ۱۴۰۱ و سال‌های آینده برای مشهد در نظر گرفته شود. زیرا شهر مشهدالرضا (ع) فقط مربوط به مشهدی‌ها نیست و برای همه ایرانیان و شیعیان و مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این بود که ستاد عالی مشهدالرضا (ع) با ریاست استاندار خراسان‌رضوی و حضور نماینده‌های مجلس، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استانی و نماینده وزارتخانه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: نمایندگان این ستاد عالی باید در نشست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و مطالبات مشهدالرضا (ع) را پیگیر باشند و این ستاد با نگاه برنامه‌محور و تخصصی در قالب تشکیلاتی ساختارمند مشکلات و معضلات این شهر را دنبال کند.

حسامی ادامه داد: با توجه به این پیگیری‌ها و حضوری که نمایند‌ه‌های این ستاد در مجلس و شورا خواهند داشت، می‌توانیم مطالبات مشهد را حل‌وفصل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از ارائه این پیشنهاد به استاندار، نماینده‌های مجلس و مسئولان ارشد استانی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های ما این ستاد عالی شکل بگیرد که بی‌شک در تحقق مطالبات و انتقال دغدغه‌های گوناگون در مشهد مانند مشکلات حاشیه شهر، موضوع‌های زیست‌محیطی و حوزه منابع درآمدی و ارائه خدمات به زائران بارگاه حضرت رضا (ع) و همچنین مشکلات اجتماعی مانند معتادان متجاهر ماده ۱۶ و کودکان بدسرپرست مؤثر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->