دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای
سرخط خبرها

۸۵۴  مصوبه در ۱۰ سفر | نگاهی به جزئیات و مصوبات سفر‌های استانی رئیس دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۹۰۲۰۲
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
۸۵۴  مصوبه در ۱۰ سفر | نگاهی به جزئیات و مصوبات سفر‌های استانی رئیس دولت سیزدهم
سیدابراهیم رئیسی از مرداد امسال که برمسند ریاست جمهوری تکیه زده تاکنون ۱۰ سفر استانی داشته و در این سفر‌های استانی ۸۵۴ مصوبه استانی قطعی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ستایش و تخریب سفر‌های استانی بار‌ها سخن گفته شده است، سفر‌هایی که گرچه برای دولت و هیئت همراه هزینه‌هایی ایجاد می‌کند، ازطرفی باعث می‌شود بسیاری از مشکلات مردم حل شود. سفر‌های استانی تنها به منظور ارتباط با مردم و شنیدن درد دل بی واسطه آن‌ها برگزار نمی‌شود و رئیس جمهور و هیئت همراه، مصوبه‌های بسیاری را نهایی می‌کنند که هرکدام از آن‌ها طبق قانون، ضمانت اجرایی دارد.

رئیس جمهور در قطار سفر استانی

۱۰ سفر استانی در ۱۰۰ روزی که دولت را در دست گرفته و در این میان دو سفر خارج از کشور نیز در برنامه‌های او بوده است. از اولین سفر استانی او که به استان خوزستان بود و روز ۵ شهریور انجام شد، تا ۲۷ آبان که تا کنون آخرین سفر استانی رئیس دولت بوده، به صورت میانگین هر هفته یک سفر استانی انجام شده است.

رئیسی برای اولین سفر خارجی خود در اواخر شهریور برای شرکت در اجلاس سران شانگ‌های به تاجیکستان رفت و در سفر دوم خارجی به منظور شرکت در اجلاس سران اکو وارد پایتخت ترکمنستان شد. همچنین ۷ آبان بعد از زلزله اندیکا در استان خوزستان، ابراهیم رئیسی برای صدور دستور فوری برای حل مشکلات مردم به این منطقه سفر کرد.

۸۵۴ مصوبه در ۱۰ سفر استانی

در سفر‌های استانی ابراهیم رئیسی ۸۵۴ مصوبه استانی قطعی شد. استان خراسان جنوبی با ۴۵ مصوبه و استان سمنان با ۱۴۷ مصوبه کمترین و بیشترین تعداد مصوبه را در لیست سفر‌های استانی رئیسی دارند. در سفر‌های استانی، طرح‌های زیربنایی در حوزه‌های مختلف تصویب می‌شود. معمولا سفر‌های استانی بیش از یک روز طول نمی‌کشد و خروجی آن‌ها چند ده مصوبه است.

سفر‌های استانی رؤسای جمهور پیشین محمود احمدی نژاد تا پیش از رئیسی، رکورددار سفر‌های استانی بود، اما با توجه به اینکه رئیسی در صد روز اول کاری خود ۱۰ سفر کاری داشته است، به احتمال فراوان، این رکورد از دست احمدی نژاد خارج خواهد شد. احمدی نژاد در پایان سفر به ۳۰ استان، به عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مصوبه رسید. حسن روحانی نسبت به رؤسای جمهور قبل و بعد از خود، رویکردی متفاوت داشت. او در پنج سال، به ۴۶ سفر استانی رفت که مصوبات بسیار کمی داشت.

در سفر‌ها شاهد تشریفات نیستیم

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها با بیان اینکه امروز دیگر دیوار‌های بین دولت و مردم شکسته است، گفت: در صد روز اخیر دولت، برگزاری ۱۰ سفر استانی از سوی رئیس جمهوری و بیش از ۱۰۰ سفر ازسوی مقامات عالی را شاهد بوده ایم. چرا این حجم از کار انجام شد؟ به دلیل اینکه تشریفات زائد کنار گذاشته شد و در بازدید‌ها و سفر‌ها دیگر شاهد تشریفات
زائد نیستیم.

فواید سفر‌های استانی چیست؟

امیرابراهیم رسولی، مشاور رئیس مجلس و مدیرکل هیئت رئیسه مجلس، نیز در گفتگو با «برنا» گفت: رئیسی از همان ابتدای کار، سفر‌های استانی را در پیش گرفت و در میان مردم بود. باید خروجی سفر‌های استانی ایشان و هدفی که از این سفر‌ها دنبال می‌شود، برای مردم مشخص شود. سفر‌های استانی مفید است؛ زیرا فاصله بین مسئولان و مردم را کم می‌کند و دسترسی مردم به مسئولان آسان‌تر می‌شود.

نگاه دیگر به سفر‌های استانی این است که مسئولان تصمیم گیرنده در پایتخت، باید از مشکلات مردم، دریافتی داشته باشند و دریافت با تصویر و گزارش صورت نمی‌گیرد. باید حضور میدانی مسئولان و رئیس جمهور اتفاق بیفتد. کسانی که مدام غر می‌زنند و به سفر‌های استانی رئیسی ایراد می‌گیرند، بیشتر مشکلشان سیاسی است. کشور باید از این فضای سیاسی عبور کند.

۸۵۴  مصوبه در ۱۰ سفر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->