احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

نگاهی به تعاملات مجلس و دولت در مسیر غلبه بر مشکلات

  • کد خبر: ۹۰۲۰۳
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
نگاهی به تعاملات مجلس و دولت در مسیر غلبه بر مشکلات
بهارستان نشینان در صد روز نخست آغاز به کار دولت سیزدهم، تلاش کرده اند در کنار همراهی‌های لازم با دولت برای پاسخ گویی به مشکلات عمومی، مطالبه گر مطالبات مردم باشند و به نظر می‌رسد در این مسیر، از عزم و جدیت ویژه‌ای برخوردارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، روز گذشته از حضور اعضای هیئت دولت به اتفاق رئیس جمهور در روز چهارشنبه، ۱۰ آذر، در صحن علنی بهارستان به مناسبت روز مجلس خبر داد.

۱۰آذر در تقویم رسمی کشورمان، مصادف با سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاست مدار متعهد، آیت ا... سیدحسن مدرس، از تاریخ ۲۳تیر سال۱۳۷۲ و تصویب ماده واحده‌ای به عنوان «روز مجلس» نام گذاری شده است.

انگیزه‏ اصلی از این نام‏ گذاری، حضور و مبارزات خستگی ناپذیر شهید مدرس در مجلس شورای ملی علیه استبداد و استعمار بود و بدین ترتیب شهید مدرس، به مثابه الگویی برای نمایندگان مجلس در بیان حقیقت و مطالبه گری حقوق ملت مورد توجه قرار گرفت. درمیان ادوار مجلس، مجلس انقلابی یازدهم باتوجه به ویژگی‌های منحصربه فرد آن نظیر حضور نمایندگانی تلاشگر درزمینه الگوگیری از شهیدمدرس، متمایز است و شاید به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب در یک ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم، آنان را «مظهر امید و انتظار مردم» خواندند.

اگرچه ماه‌های آغازین شروع به کار مجلس یازدهم، به دلیل هم زمانی با ماه‌های پایانی دولت دوازدهم و سوءمدیریت دولت وقت، با چالش‌ها و مشکلاتی همراه بود، پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، نمایندگان بیش از پیش، در کنار سکان داران جدید دستگاه اجرایی کشور با محوریت سید ابراهیم رئیسی و همچنین همگرایی با دستگاه قضا، در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت کردند.

نمایندگان مجلس خطاب به دولت؛ از همکاری تا مطالبه گری

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، روز گذشته در جلسه علنی بهارستان در یک تذکر شفاهی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: یکی از مشکلات مردم، بیکاری جوانان است. مادران و پدران نگران آینده فرزندشان هستند. در بودجه ۱۴۰۰ ظرفیتی برای رفع موانع اشتغال زایی در نظر گرفته شده است که همت و اراده دولت را می‌طلبد.

دولت در واکسیناسیون ثابت کرده است که توان لازم را برای انجام چنین اقداماتی دارد. وی خطاب به رئیس جمهور درباره همکاری مجلس و دولت گفت: مردم به شما امید بسته اند. ما با درایت اجازه نمی‌دهیم بین مجلس و دولت شکافی ایجاد شود و شرطش آن است که دولت، اراده قوی برای حل مشکلات داشته باشد.

عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر در مجلس، نیز در نطق میان دستور خود گفت: با شعار مجلس انقلابی خود را نماینده انقلابی می‌دانیم. آمده بودیم که مسیر حرکت کشور را به سمت رشد و بالندگی سوق دهیم و ریل گذاری کنیم، اما مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر می‌شود و مردم هر روز در تنگنایی بزرگ‌تر قرار می‌گیرند. وی افزود: آقای رئیس جمهور با توجه به قول‌هایی که به مردم داده اید و افق‌های روشنی که به مردم نشان داده بودید، تدبیری خلاقانه برای برون رفت از مشکلات بیابید.

احمد دنیامالی، نماینده بندر انزلی، نیز در نطق میان دستور خود گفت: واقعیت این است که اقدامات ما و دولت در قبال مسائل معیشتی مردم قابل دفاع نیست. البته بپذیریم و قبول کنیم که دولت در ابتدای کار خودش است و هنوز خود را پیدا نکرده و ما باید به دولت فرصت لازم را بدهیم و کمک کنیم. با توجه به مشکلات جاری کشور دولت باید به فکر بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه باشد. وی افزود: ما قبلا هم به دولت گفته ایم که در کنارش هستیم و کمک خواهیم کرد و این را اثبات کرده ایم؛ باز هم تلاش خواهیم کرد که در کنترل تورم و رونق اقتصادی و درباره مسائل معیشتی مردم به دولت کمک کنیم.

دنیامالی در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم از دولت مطالبه گری غیرواقع بینانه داشته باشیم و باید ببینیم به دولت چه داده ایم و از او چه می‌خواهیم. دولت با یک خزانه خالی و بدهکاری‌های انباشته که ناشی از تحریم است، مواجه است. تحقق بودجه‌ای که پیش بینی کرده ایم، باید با همکاری همه جانبه دولت و مجلس و قوه قضاییه باشد. خواهش من از دولت این است که نظام خودتحریمی داخلی خود را مدیریت کند و مدیرانی را حمایت کند و به کار گیرد که جهادی، شجاع و استکبارستیز باشند. ما با مدیران ناتوان و ترسو نمی‌توانیم موانع تولید را برداریم و مشکلات کشور را حل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->