حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

تنهازن ایرانی که مربی مردان است

  • کد خبر: ۹۰۳۰
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
تنهازن ایرانی که مربی مردان است
کسب ۴ سهمیه المپیک و تحول بزرگ در تیراندازی
تیراندازان ایرانی درحالی در راه المپیک توکیو۲۰۲۰ درخشیدند که یک زن به نام الهام هاشمی، مغز متفکر این تیم محسوب می‌شود. تیراندازی به‌عنوان یک رشته انفرادی که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای در کسب سهمیه المپیک داشته و تاکنون ۶ سهمیه برای حضور در توکیو ۲۰۲۰ کسب کرده است. از این میزان موفقیت‌ها ۴ سهمیه توسط شاگردان الهام هاشمی به دست آمده است. الهام هاشمی از چند ماه قبل ابتدا هدایت تیم ملی تفنگ زنان و چند ماه بعد هدایت مردان را هم برعهده گرفت و یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های اخیر این رشته بود؛ اما به نظر می‌رسد او برای ادامه همکاری با فدراسیون تیراندازی موانعی را سد راهش می‌بیند. این مربی باسابقه که قبلا تجربه حضور در تیم ملی ایران به‌عنوان دستیار سرمربی مجارستانی را داشته، بعد از اینکه چندسالی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی سنگاپور فعالیت می‌کرد، با اصرار مسئولان فدراسیون تیراندازی به ایران آمد؛ اما حالا از کمبود‌هایی همچون فشنگ و لغو اردو‌های تدارکاتی صبرش لبریز شده و به‌همین‌دلیل شاید حتی تا المپیک هم در سمت خود نماند. اینکه هاشمی به‌عنوان یک زن هدایت تیم ملی مردان را هم برعهده گرفته است، یک اتفاق کم‌نظیر در ورزش ایران به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که خودش معتقد است می‌تواند در رشته‌های دیگر نیز تکرار شود. البته اگر کمی با کارنامه الهام هاشمی آشنا شوید، متوجه خواهید شد که او با سابقه مربیگری در ایران، دیگرکشور‌های آسیایی، فارغ‌التحصیل از رشته تربیت‌بدنی و مسلط به زبان انگلیسی کاملا شایسته سرمربیگری تیم‌های ملی تفنگ ایران است. بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی قطر که با کسب چند سهمیه برای تیراندازی ایران همراه بود، گفت‌وگویی را با الهام هاشمی ترتیب دادیم.

فراتر از انتظار نتیجه گرفتیم
در مسابقات قهرمانی آسیا از عملکرد شاگردانم راضی بودم. در تفنگ سه‌وضعیت کسب سهمیه دوراز‌انتظار بود، اما این اتفاق افتاد. با توجه به اینکه بچه‌های ما خیلی محدود توانستند با فشنگ تمرین کنند و اردوی هانوفر هم کوتاه‌تر برگزار شد، نتایج خوبی به دست آمد. ملی‌پوشان ایران با دستگاه‌های شبیه‌ساز تمرین کردند و درمجموع شاید ۲ هفته با فشنگ تمرین داشتند. قبل از یک مسابقه با این اهمیت نیاز بود که با فشنگ تمرین کنیم تا ایراد‌های ملی‌پوشان بیرون بیاید. با شرایطی که داشتیم، بهترین نتیجه کسب شد.

تیم زنان ایران شاهکار کرد
تیم زنان ایران در این مسابقات دوم شد، با اینکه قدرت‌های برتر جهان هم در آسیا حاضرند. واقعا این نتیجه یک شاهکار بزرگ بود. در بخش تفنگ تاکنون ۴ سهمیه کسب کردیم، اما هنوز پرونده کسب سهمیه‌ها بسته نشده است. وقتی کل سهمیه‌ها توزیع می‌شود، هر تیراندازی که بالاترین رده‌بندی را در ماده خودش داشته باشد و سهمیه نگرفته باشد، می‌تواند سهمیه کسب کند. درواقع هنوز شانس‌های کوچکی برای کسب سهمیه هست.

دوست دارم در ایران بمانم
من فعلا نمی‌توانم درباره المپیک صحبت کنم. من به فدراسیون قول ماندن تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا را داده بودم. قبل از آمدنم به ایران قرار بود از سنگاپور به کشور دیگری بروم که از من خواستند به ایران بیایم؛ البته دوست دارم در تیم ملی ایران بمانم. جدا از مشکل کمبود فشنگ در ایران، مشکلات اقتصادی باعث شده تمام اردو‌هایی که داریم، لغو شود. مثلا همین اردوی هانوفر را من ۲ هفته خواسته بودم، اما شش‌روزه برگزار شد. اگر بیشتر در هانوفر بودیم، قطعا نتایج بهتری کسب می‌شد و شاید نفرات بیشتری سهمیه می‌گرفتند. الهه احمدی یک امتیاز و جام‌بزرگ ۵امتیاز با کسب سهمیه فاصله داشتند.

سرمربیگری تیم مردان برایم یک اتفاق طبیعی بود
اینکه من هم‌زمان هدایت تیم‌های ملی مردان و زنان را برعهده داشتم، یک امر کاملا طبیعی است. من با این قضیه مشکلی نداشتم. البته کارم را با تیم زنان از ۱۵اسفند سال قبل آغاز کردم و سه‌ماه‌ونیم بعد از آن، کارم با تیم مردان آغاز شد. فرصت کافی برای آماده‌سازی تیم مردان نبود و به‌همین‌دلیل به آمادگی که انتظار داشتم، نرسیدند.

در رشته‌های دیگر هم پتانسیل مربیگری زنان وجود دارد
به نظرم در رشته‌هایی که امکان‌پذیر است، فرقی نمی‌کند که یک مرد سرمربی باشد یا یک زن. این موضوع بستگی به توانایی افراد دارد. این پتانسیل در ایران و رشته‌های دیگر هم هست که زنان بیایند و هدایت تیم مردان را در رشته‌هایی که امکانش وجود دارد، برعهده بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->