مهلت بازپرداخت اقساط تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان خسارت‌دیده در جنگ تمدید شد برای اولین‌بار نصب ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ بیشتر شد چگونه با شارژ حساب دمو در لایت فارکس، بدون ریسک وارد دنیای معاملات شوید؟ افشای مشخصات گوشی جدید سامسونگ ایلان ماسک در مخالفت با دونالد ترامپ، یک حزب سیاسی جدید تشکیل داد اپلیکیشن‌ها چگونه جاسوسی می‌کنند؟ هوش مصنوعی منابع انرژی را غارت می‌کند | زنگ خطر در مصرف برق و آب گوشی تاشوِ آیفون به‌زودی عرضه خواهد شد | باکیفیت و البته گران! بسته‌های اینترنت اپراتور همراه ایرانسل تا ۷۰ درصد گران شد! (۱۱ تیر ۱۴۰۴) نامه انجمن تجارت الکترونیک به وزیر ارتباطات درباره محدودیت پلتفرم‌ها مجیک V۵ آنر، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان + مشخصات و قیمت وزیر ارتباطات: اختلالات اینترنت ناشی از حملات خارجی است تحقیقات جدید: آلزایمر ممکن است یک بیماری مغزی نباشد مصوبه جدید دولت: پلتفرم‌های آنلاین طلا باید زیر نظر بورس بروند ماینرهای غیرمجاز، سالانه، بیش از ۲ میلیارد دلار به صنعت برق کشور خسارت می‌زنند آیا رابطه‌ای بین خوردن پنیر و کابوس‌دیدن وجود دارد؟ بازارها و خدمات مالی نوبیتکس به تدریج درحال بازگشایی است خستگی ناشی از هوش مصنوعی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ مایکروسافت: هوش مصنوعی در تشخیص شرایط پیچیده بهتر از پزشکان عمل می‌کند دانشمندان می‌گویند مغز انسان نور تولید می‌کند کمیسیون اینترنت نصر تهران از دولت خواست از آسیب‌دیدگان دیجیتال جنگ هم حمایت کند
سرخط خبرها

بازار داغ ۳۲ میلیون گیمر ایرانی

  • کد خبر: ۹۰۵۳۲
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
بازار داغ ۳۲ میلیون گیمر ایرانی
صادق پژمان، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، در گفتگو با ایسنا، جمعیت ایرانی‌های علاقه‌مند به بازی را که به آن‌ها «گیمر» می‌گویند، براساس آمار‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بیان کرده است و این یعنی ۳۲ میلیون گیمر ایرانی در کشور زندگی می‌کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - احتمالا در میان دوستان و اطرافیان شما هم افرادی وجود دارند که جدا از جنسیتشان و اینکه چندسال سن دارند یا میزان تحصیلاتشان چیست و چه شغلی دارند، علاقه‌مند بازی‌های رایانه ای، کنسولی یا موبایلی هستند. درواقع باید این طور بگوییم که بازی جایگاه مهمی در زندگی آن ‎ها دارد. صادق پژمان، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، در گفتگو با ایسنا، جمعیت ایرانی‌های علاقه‌مند به بازی را که به آن‌ها «گیمر» می‌گویند، براساس آمار‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸، ۳۲ میلیون نفر بیان کرده است و این یعنی ۳۲ میلیون گیمر ایرانی در کشور زندگی می‌کنند.

جالب است که بدانید سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران، ۳۵دقیقه در روز است (البته درصورتی که به ازای هر ایرانی، سرانه مصرفی مشخص کنیم). یعنی از این تعداد، از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۸نفر بازی می‌کنند. البته باید توجه داشت که بازیکنان روزانه به طور میانگین ۹۳دقیقه بازی‌ می‌کنند. با فراگیرشدن موبایل‌های هوشمند در میان ایرانی‌ها و افزایش سطح دسترسی به اینترنت در جامعه، گیمر‌های موبایلی بیشترین بخش این جمعیت را تشکیل می‌دهند.

امروزه در دنیا بازی کردن فقط به معنای وقت گذرانی و پرکردن اوقات فراغت نیست. محققان معتقدند که «بازی‌های جدی» در آینده نقش زیادی در زندگی آدم‌ها ایفا خواهند کرد؛ بازی‌هایی که دیگر قرار نیست فقط سرگرمی باشند. از این بازی‌ها در حوزه درمان، آموزش، کار‌های تبلیغی و اقناعی استفاده می‌شود و این نشان‌ می‌دهد که بازی‌ها در شاخه‌های جدید، گامی روبه جلو برداشته اند. حتی در بعضی موارد می‌توان از بازی به عنوان بخشی از ابزار درمان و توان بخشی نیز استفاده کرد. درنتیجه در آینده شاهد افزایش فراگیر بازی در میان اطرافیانمان خواهیم بود و «بازی جدی» نقش پررنگ تری در زندگی بشر بازی خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان بازی‌های رایانه‌ای ایران، تا سال۱۳۹۸ در ایران ۴۳۰۰میلیارد تومان صرف بازی شده است که این مبلغ شامل هزینه کرد‌های بازی دوستان روی ۳ پلت فرم موبایل، کنسول و رایانه است. در سال۲۰۲۰ درآمد تولیدکنندگان بازی در کشور‌های مختلف دنیا به ۱۲۸.۵میلیارد دلار رسیده است. به گفته کارشناسان، امروزه به ازای هر یک میلیارد دلاری که در صنعت بازی سرمایه گذاری می‌شود، نزدیک به ۱۴تا۱۵میلیارد دلار سود به دست می‌آید.

در میان کشور‌های منطقه بزرگ‌ترین بازار مصرف بازی در ترکیه است. این کشور با ۷۷۵میلیون دلار رتبه اول خرید بازی را دارد، عربستان سعودی در رتبه دوم و ایران در این فهرست در رتبه سوم قرار دارد. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده بازی‌ها فراگیری زیادی در زندگی ما داشته باشند و اقتصاد بسیاری از مردم با آن گره خواهد خورد.

اما سؤال اصلی اینجاست که با وجود میلیون‌ها بازی‌کننده فعال در کشور آیا آماری درباره تولید بازی‌های کامپیوتری توسط شرکت‌های داخلی وجود دارد؟ آیا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از این ظریف بزرگ برای طراحی، ساخت و تولید بازی همگام با بازی‌های روز دنیا استفاده کرده است؟ آیا مسؤلان امر به این فکر کرده‌اند که روزانه و ماهانه چه مقدار از ارز کشور خرج این بازی‌ها می‌‎شود؟

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->