«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

۵ فایده مهم عرق کاسنی برای سالمندان

  • کد خبر: ۹۰۹۶۸
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
۵ فایده مهم عرق کاسنی برای سالمندان
عرقیات گیاهی به خصوص عرق کاسنی خواص فراوانی دارند که در این مطلب به ذکر چند فایده مهم آن برای سالمندان پرداخته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، گیاه دارویی کاسنی، گیاهی با گل‌های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می‌کند و در هوای مرطوب نیز رشد آن دوچندان می‌شود. بر اساس گفته کارشناس دارو‌های گیاهی، عصاره و عرق کاسنی در تصفیه خون و بهبود جریان خون رسانی موثر می‌باشد.

عرق کاسنی خواص مختلفی دارد ازجمله برای درمان مشکلات گوارشی و جلوگیری از سوزش سر دل استفاده می‌شود، همچنین باعث کم شدن درد آرتروز و مفاصل به کار می‌رود، عرق کاسنی باعث سم‌زدایی از کبد و کیسه صفرا می‌شود و عفونت‌های باکتریایی را از بین می‌برد و سیستم ایمنی بدن و قلب را تقویت می‌کند.

۱. درمان یبوست

یبوست امری ناخوشایند است که بسیاری از افراد در سنین مختلف به خصوص سالمندی به آن دچار می‌شوند، اما این بیماری، راه‌های درمان بسیاری دارد که یکی از آن‌ها مصرف عرق کاسنی است. شما می‌توانید برای بهبود در فرایند هضم و درمان یبوست افراد سالمند، از مخلوط عرق کاسنی و شاتره استفاده کنید.

۲. بهبود درد مفاصل

بیشتر سالمندان از درد‌های مفصل، عضلانی و آرتروز رنج می‌برند. از دیگر خواص درمانی عرق کاسنی، بهبود و التیام بخشیدن به این دردهاست.

۳. درمان بیماری‌های کبد

هرچه عرق کاسنی تلخ‌تر باشد، در بهبود امراض کبدی موثرتر عمل می‌کند. ناگفته نماند که عرق کاسنی ادرارآور  است و باعث دفع سموم از بدن هم می‌شود.

۴. سلامت پوست

مصرف عرق کاسنی باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود و چین‌وچروک‌های پوست صورت افراد سالمند را تا حد قابل قبولی از بین می‌برد. همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل اگزما، آکنه و...  هم موثر است.

۵. بیماری‌های قلبی

مصرف عرق کاسنی برای بهبود بیماری‌های قلبی در سالمندان که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، مفید است. در واقع مصرف عرق کاسنی می‌تواند از بروز سکته قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری کند.

توجه: این توصیه‌ها کلی بوده و بهتر است قبل از مصرف عرق کاسنی، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->