٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عرق کاسنی چه خواصی دارد؟

  • کد خبر: ۴۰۰۲۷
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
عرق کاسنی چه خواصی دارد؟
کاسنی گیاهی آبی یا ارغوانی رنگ و متعلق به راسته‌ی گل مینا است که دو نوع صحرایی (وحشی) و گلخانه‌ای دارد. این گیاه در ایران به وفور رشد می‌کند و از سال‌ها پیش در کشور‌های مختلف مورد استفاده‌های مختلفی قرار می‌گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کاسنی یکی از گیاهان ایرانی است که در مناطق کوهستانی رشد می‌کند، این گیاه در میان ایرانیان مصرف بالایی دارد، عطاران و صاحب‌نظران در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می‌دانند که از جمله فواید عرق کاسنی در از بین بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تاثیراتش قابل مشاهده است.
 
خواص شگفت انگیز عرق کاسنی

عرق کاسنی و کبد

کاسنی مسئول درمان کبد است و کاسنی با تأثیرات آن بر روی کبد باعث دفع صفرا در بدن می‌شود و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

عرق کاسنی و پوست

بسیاری از جوش‌های صورت، به خاطر گرمی یا خون کثیف ایجاد می‌شود که منشأ همه این پدیده‌ها، "کبد" است. بنابر این کبد باید از خون کثیف و غلیظ پاک شود. وقتی کبد تمیز می‌شود، صورت پاک و بدون لکه و جوش می‌شود. برخی دیگر از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.

عرق کاسنی و یبوست

کاسنی همچنین فیبر دارد و این خاصیت روده را تحریک می‌کند، یبوست را از بین می‌برد و به کنترل شرایط کمک می‌کند.

عرق کاسنی و سرطان

عصاره کاسنی رشد تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد، گزارش‌های اخیر حاکی است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار است که اجازه رشد تومور‌ها را نمی‌دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنول‌های کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند.

عرق کاسنی و رفع نفخ و چربی شکم

ریشه کاسنی خاصیت ضد نفخ داشته و خاصیت چربی سوزی عرق کاسنی موجب رفع چربی‌ها بخصوص چربی دور شکم می‌شود.

خواص عرق کاسنی برای مردان

مصرف عرق کاسنی میل جنسی مردان را افزایش می‌دهد. در پاسخ به سوال کاربری در خصوص خواص عرق کاسنی برای مردان باید بگوییم که مصرف عرق کاسنی در مردان، موجب تنظیم هورمون‌ها، کروموزوم‌ها و افزایش حجم اسپرم می‌شود و تاثیر به سزایی در باروری دارد.

عرق کاسنی برای کاهش درد مفاصل

عرق کاسنی خواص ضد التهابی دارد و موجب کاهش درد‌های مفصلی و استخوانی می‌شود. افرادی که به بیماری آرتروز دچار هستند می‌توانند با مصرف عرق کاسنی از شدت درد‌های مفصلی و استخوانی خود بکاهند.

منبع:مشرق
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->