عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

رئیسی: لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه برداشته شود

  • کد خبر: ۹۱۰۹۶
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رئیسی: لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه برداشته شود
رئیسی گفت: دولت بنا ندارد از کنار دغدغه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ نخبگان صرفا به عنوان یک توصیه رد شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه در نشست با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نخبگان و فناوران دانشگاهی سرمایه‌های کشور هستند، گفت: باید دولت و دانشگاه در همکاری مشترک، دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان را حل و فصل کرده و زمینه‌های خدمت آنان به کشور را تسهیل کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه شریف باید در موضوع حفظ نخبگان پیش‌قدم باشد، افزود: یکی از دلایل مهم حضورم در دانشگاه صنعتی شریف این بود که این دانشگاه کانون مهم جذب نخبگان در کشور است و نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایجاد تحول در همه حوزه‌های کشور ضرورت دارد، اظهار داشت: تغییر وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب باید مبتنی بر علم و نوآوری باشد و در این زمینه دانشگاه، اساتید و دانشجویان فرهیخته نقش برجسته‌ای دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم قادر است در کشور ایجاد ثروت و قدرت کند، گفت: بدون تردید با نقش‌آفرینی افکار و اندیشه‌های بالنده فرهیختگان و دانشجویان می‌توان با علم و نوآوری؛ ثروت و قدرت ایجاد کرد و کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار داد و در این زمینه باید با مدیریت دقیق زمینه شکوفایی استعداد‌های کارآمد و فرهیخته‌ای که در کشورمان وجود دارد را فراهم سازیم.

رئیس قوه مجریه افزود: با علم و فناوری می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تحول ایجاد کنیم و دیگر خام‌فروشی نکنیم و این کار امکان‌پذیر است همچنان‌که در صنایعی که بیشترین محدودیت و تحریم را داشتیم پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آوردیم و با سرریز این پیشرفت‌ها به سایر صنایع می‌توان تحول ایجاد کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک دولت و دانشگاه گفت: دولت در ۱۰۰ روز گذشته تلاش کرده فاصله بین خود و مردم را کاهش دهد و لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه هم برداشته شود.

رئیسی تاکید کرد: دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناورانه‌ای برای دولت است که می‌تواند فعالیت‌های دولت را از دقت و سرعت قابل توجهی در همه حوزه‌ها برخوردار کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورمان با مسائل و مشکلاتی از جمله خشکسالی مواجه است که بی تردید دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حل و فصل این مشکلات ایفا کنند و البته باید دولت از فعالیت آنان حمایت کند که قطعاً این کار انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید از توانمندی و امکانات داخلی استفاده کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی حق ندارند وقتی کالای داخلی با کیفیت و دارای استاندارد‌های لازم وجود دارد از محصول خارجی استفاده کنند و تاکید جدی داریم که همه اجزای دولت از محصولات داخلی استفاده کنند و این کار اقدامی در راستای حمایت از شرکت‌های فناورانه کشور و نخبگان جوان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را نیازمند مشورت و همفکری با دانشگاه و فرهیختگان دانشگاهی می‌داند، اظهار داشت: دولت و دانشگاه باید در همه حوزه‌ها ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند و معتقدم حرکت تحولی در کشور باید علم‌پایه باشد چرا که در غیر این صورت، سلیقه‌ای و مقطعی بوده و چه بسا با سلایق سیاسی تغییر کند.

رئیسی افزود: توزیع بودجه‌های پژوهشی لازم است هوشمندانه باشد و به سمت نیازمندی‌ها و رفع مشکلات کشور سوق یابد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص حمایت دولت از فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی و ارتباط تنگاتنگ دولت و دانشگاه بیان کردند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->