حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

افشاگری مدافع سابق استقلال و تیم ملی: یک جادوگر باعث شد از تیمم اخراج شوم!

  • کد خبر: ۹۱۱۸۹
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
افشاگری مدافع سابق استقلال و تیم ملی: یک جادوگر باعث شد از تیمم اخراج شوم!
پشت‌پرده‌های دلالی، جادوگری و فساد در فوتبال ایران در گفتگو با امیر‌حسین صادقی را در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدافع سال‌های نه‌چندان‌دور آبی‌پوشان در روز‌هایی که سمتی در فوتبال ندارد، با حرف‌های جنجالی خود حضوری جدی و فعال در فضای مجازی دارد. امیرحسین صادقی دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا صحبت‌های مختلفی را مطرح کرد که در ادامه چکیده آن را می‌خوانید.

نظرت درباره این‌روز‌های استقلال چیست؟

من درباره استقلال نظری نمی‌دهم. ۸ هفته از لیگ برتر گذشته و هفته‌های زیادی باقی مانده است، الان نباید حرفی بزنیم که خدایی‌ناکرده حاشیه ایجاد شود. من امیر‌حسین صادقی، سال‌ها در استقلال بازی کردم، بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دستانم بستم، تیم را می‌شناسم و می‌دانم نباید استقلال را وارد بحران و چالش کرد. اگر حرفی هم باشد، می‌دانید چه‌کار می‌کنم؟

خودم به فرهاد مجیدی زنگ می‌زنم یا به تمرین استقلال می‌روم و حرف‌هایم را می‌زنم، چرا باید حرف‌های درون خانواده به بیرون درز پیدا کند؟ اگر پیشکسوت استقلال هستم و دلم برای این تیم می‌سوزد، نباید انتقاد یا حرف‌و‌حدیثی را که هست، جار بزنم. ضمن اینکه الان در باشگاه استقلال پیشکسوت‌ها حضور دارند، کنار فرهاد مجیدی آدم‌های بزرگی هستند، این فقط تیم جنگجو نداشت که جنگجو هم اضافه شده است.

جنگجو؟ این حرف را به طعنه می‌زنی؟

نه، طعنه چی؟ در گذشته کسی نبود از حق استقلال دفاع کند؛ اما این اتفاق در حال افتادن است. همیشه حق استقلال را خارج‌از‌گود می‌خوردند و من بر این باور هستم اگر بیرون زمین بتوانیم حقمان را بگیریم، در داخل زمین به هیچ کسی باج نمی‌دهیم. این‌روز‌ها تنها‌کاری که می‌توانم انجام دهم، این است که از طریق صفحه شخصی‌ام لایو بگذارم و حرف‌هایم را بزنم. با بز‌رگ‌و‌کوچک هم کاری ندارم. هرکس که برای استقلال مشکل بتراشد، با امیرحسین صادقی طرف است. در همین ماجرای تبلیغات محیطی یا اتفاقات دیگر، شاید اگر کار به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌کشید، بهتر می‌شد.

ممکن است کشیدن کار به کنفدراسیون فوتبال آسیا بنا به دلایلی که همه می‌دانیم، به ضرر فوتبال استقلال تمام شود.

به نظر من مرگ یک‌بار و شیون یک‌بار. این کار باید انجام شود تا کار برای همیشه یکسره شود. مگر همه تیم‌ها شرایط استقلال را ندارند؟ فقط باید برای استقلال مشکل ایجاد شود؟ در همه‌جای دنیا یکی از راه‌های درآمدزایی، تبلیغات محیطی است. باید دست تیم‌ها در جیب خودشان باشد، با‌این‌همه ادعای حرفه‌ای وضع فوتبالمان این است، درباره داوری‌ها آمدند و حرف زدند، اعتراف کردند که چه بر سر فوتبال آمده است، اما چه واکنشی صورت گرفته است؟

چند‌وقت‌پیش یکی از مسئولان رده‌بالای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک برنامه زنده گفت یکی تیمی بود که به بازیکنان آن تیم گفته بودند اگر تا دقیقه۸۰ موفق به پیروزی و گل‌زدن نشدید، داور برایتان پنالتی می‌گیرد، به داور پول داده بودند و در دقیقه۸۴ بازیکن حریف خودش را زمین انداخت و پنالتی گرفت. اگر این اتفاق‌ها در هر کشور دیگری رخ می‌داد، مقامات قضایی ورود کرده و چندین‌نفر محروم می‌کردند. فوتبال ما وضعیت خوبی ندارد و هیچ‌کس نمی‌خواهد به آن ورود کند. بحث دلالی و جادوگری به‌کنار.

اتفاقا این مسائل مطرح است، نظرت درباره جادوگری و دلالی چیست؟

این اتفاق‌ها، در همه فوتبال رخنه کرده است. دلال‌ها با مربیان و مدیران و بازیکنان در ارتباطات هستند و بسیاری از اتفاقات کثیف رخ می‌دهد، چرا‌که نظارت دقیقی نیست. این فوتبال به پاک‌سازی نیاز دارد. من از مسئولان نهاد‌های امنیتی می‌خواهم که ورود کنند و به خیلی از جریانات ناپاک پایان دهند.

با این دلال‌ها رابطه داشتی؟

خیر، هیچ وقت. من در زمانی که فوتبال بازی می‌کردم، این‌قدر قوی بودم که با دلال یا مدیر‌برنامه رابطه نداشته باشم. خودم این‌قدر قوی بودم و حقم را می‌گرفتم، افراد سالمی در بین آن‌ها هم هستند؛ اما برخی‌شان فوتبال را به گند کشیده‌اند. من در سال آخر که فوتبال بازی می‌کردم، دلال آمد و گفت بیا می‌رویم پیش فلان‌سرمربی، با هم قلیان می‌کشیم و بالاترین پول را برایت می‌گیرم و این‌قدر هم باید به من درصد بدهی که همان‌جا گفتم اگر بمیرم هم با شما کار نمی‌کنم، این دلال را انداختم بیرون و بعد فوتبال را برای همیشه کنار گذاشتم.

از جادوگری بگو. به تو پیشنهادی داده شده بود؟

نه، چون من مادرم سید بود، به من نمی‌خوردند و کاری با من نداشتند؛ اما دود آن به چشم من خورده است. سر همین جادوگری ۳ هفته نیمکت‌نشین بودم. به مربی گفته بودند این بازیکن را نیمکت‌نشین کن و بعد هم اخراج شدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->