سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی!
سرخط خبرها

خودرو گران شد و خواسته خودروسازان برای افزایش قیمت محقق شد

  • کد خبر: ۹۱۳۳۲
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
خودرو گران شد و خواسته خودروسازان برای افزایش قیمت محقق شد
این افزایش قیمت‌ها نسبت به فهرست منتشرشده در یک ماه قبل (که البته رئیس جمهور اعمال آن را لغو کرد) کمتر است. حالا بعد از حدود یک ماه، سعی و تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت به نتیجه رسیده است. دقیق ترش این است که به مرگ گرفتند تا به تب راضی شویم.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ آن قدر اخبار خودرو ضدونقیض است که کمترین اثر آن، سرگیجه و کلافگی است. بگذارید ابتدا از خلاصه آخرین خبری که تا لحظه تهیه این گزارش منتشر شده است، شروع کنیم؛ «صبح دیروز دو شرکت خودروساز فهرست قیمتی جدید محصولات خود را برای سازمان بورس ارسال کردند، این درحالی است که تا این زمان هنوز جلسه ستاد تنظیم بازار کشور برگزار نشده و درباره این موضوع تصمیم گیری نشده است. بر اساس این فهرست، محصولات ایران خودرو و سایپا به طور میانگین ۱۸ درصد افزایش یافتند.»

این افزایش قیمت‌ها نسبت به فهرست منتشرشده در یک ماه قبل (که البته رئیس جمهور اعمال آن را لغو کرد) کمتر است. حالا بعد از حدود یک ماه، سعی و تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت به نتیجه رسیده است. دقیق ترش این است که به مرگ گرفتند تا به تب راضی شویم.
به گزارش سامانه کدال، این افزایش قیمت در گروه ایران خودرو شامل خودرو‌های گروه پژو، سمند، رانا و دنا خواهد بود و همچنین خودرو‌های تیبا صندوق دار، تیبا۲ (هاچ بک)، ساینا با دنده دستی، ساینا اس، کوئیک با دنده دستی، کوئیک اس، کوئیک دنده اتوماتیک پلاس و شاهین، مشمول افزایش قیمت شده اند.

خودرو گران شد

فروش فوری آغاز می‌شود

به گزارش ایران خودرو، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات درپی اصلاح قیمت‌ها خبر داده و گفته است که افزایش قیمت برمبنای تورم بخشی حدود ۱۸درصد است.
همچنین به گزارش سایپا، معاون بازاریابی و فروش این شرکت خودروسازی با اعلام اصلاح قیمت محصولات تولیدی و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو، از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخ گویی به نیاز مصرف کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه گری خبر داده است.

دلایل گرانی خودرو

افزایش هزینه تولید، زیان دهی خودروسازان، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان، بی رغبتی کارخانه‌ها به تولید و عرضه محصول و... از دیگاه برخی ها، دلیل و از دیدگاه برخی دیگر، توجیه شرکت‌های خودروسازی برای لزوم این افزایش قیمت است. آن‌ها ادعا می‌کنند و ما توقع داریم این افزایش قیمت‌ها باعث افزایش تولید، کاهش فاصله بین قیمت کارخانه و بازار آزاد و کوتاه شدن دست سفته بازان از بازار شود.

۱۲ آبان بود که در گزارشی با تیتر «افزایش قیمت خودرو بدون رونق بازار»، از رکود تورمی در بازار خودرو مشهد و افزایش قیمت این محصول در بازار آزاد بدون انجام معامله نوشتیم. نوسان رو به رشد قیمت دلار و کمبود تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان، جزو دلایل اصلی افزایش قیمت در بازار آزاد بود. حالا سوال اینجاست که آیا این افزایش قیمت در کارخانه‌ها می‌تواند به افزایش تولید و کنترل قیمت در بازار آزاد کمک کند و رانت ایجادشده از طریق پیش فروش خودرو را کاهش دهد؟

۲۰ آبان در گزارش دیگری با تیتر «خودرو ارزان نشد، دوقبضه گران شد»، به بررسی این موضوع درپی اعلام قیمت‌های جدید خودروسازان پرداختیم و نوشتیم که اگر اسکناس‌های موردنیاز برای خرید خودرو با قیمت کارخانه را در یک کفه ترازو و اسکناس‌های موردنیاز برای خرید همان خودرو در بازار آزاد را در کفه دیگر قرار دهید، متوجه خواهید شد که افزایش قیمت در کارخانه، تأثیر چندانی بر کاهش این فاصله نگذاشته است.

هفته اول آبان، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وعده داد که تا پایان سال، بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو بیشتر از برنامه پیش بینی شده تولید می‌شود. قبلا هم برایتان از آمار تولید خودرو و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نوشتیم که طبق بررسی آمار‌های سامانه کدال در ۶ماه نخست سال جاری، ۴۲۹هزارو۴۱۴دستگاه خودرو را سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تولید کرده اند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل فقط ۰/۸۷درصد رشد داشته است.

حالا امیدواریم با افزایش قیمت خودرو دست خودروسازان به کار برود و با افزایش تولید، وعده‌های وزیر صمت محقق شود تا بازهم شاهد کمبود عرضه خودرو‌های ایرانی در مقابل تقاضای بازار نباشیم و به هدف تولید یک میلیون تا یک میلیون و۲۰۰هزار دستگاه خودروی وزارت صمت برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->