کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

ارزیابی نمایندگان مجلس از سفر استانی هیئت دولت به لرستان

  • کد خبر: ۹۱۵۲۶
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ارزیابی نمایندگان مجلس از سفر استانی هیئت دولت به لرستان
رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان رفت و گفت: لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد و این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدابراهیم رئیسی، روز گذشته در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال نماینده، ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان استان لرستان قرار گرفت.

رئیس جمهور در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران گفت: در لرستان علی‌رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد، برخی واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل است و برخی هم تعطیل شده است؛ این درحالی است که لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد و این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد.

محور برنامه‌های ما این است که موانع و مشکلات را بررسی کنیم و تا آنجا که می‌شود در استان تصمیم بگیریم و مابقی را در تهران رسیدگی کنیم. وی افزود: امیدواریم بتوانیم رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد، به کار گرفته شود. دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدید‌ها و... از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به لرستان بود.

از توسعه اشتغال زایی تا پرداخت معوقات پرستاران

رئیس جمهور در ابتدای ورود به استان لرستان، از کارخانه یخچال سازی بوژان شهرستان خرم آباد بازدید کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت تولید و اشتغال زایی در این کارخانه، لازم است که ظرفیت اشتغال زایی آن در کمترین زمان ممکن تا پنج برابر افزایش یابد. وی افزود: اولویت ما فعال کردن ظرفیت‌های موجود و توسعه اشتغال زایی است و در جا‌هایی که امکان افزایش اشتغال و تولید وجود دارد، باید موانع آن برطرف شود.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود با حضور در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد ضمن تبریک روز پرستار گفت: امیدواریم که خداوند به شما اجر دهد و مشکلاتتان حل شود؛ زیرا پرستاران با خدا معامله می‌کنند. مسائل مربوط به پرداخت‌ها و معوقات پرستاران باید پیگیری شود و این پیگیری‌ها نباید در لفظ باقی بماند.

وی خطاب به وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: این وزارتخانه مسئول پیگیری این جریان تا حصول نتیجه است. اگر بودجه‌های این وزارتخانه کفایت نمی‌کند، سازمان برنامه و بودجه اعتبار کافی را برای حل مشکل پرستاران اختصاص دهد. در این زمینه، از واژه دستور استفاده نمی‌کنم، اما خواسته پرستاران محقق شود و باید به مناسبت روز پرستار، مشکلات آن‌ها حل شود و دیگر از پرداخت‌ها و مطالبات نگرانی نداشته باشند.

تمایز سفر‌های استانی رئیسی با گذشته

صدیف بدری، نماینده اردبیل در مجلس، در گفتگو با «فارس»، با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: انجام این سفر‌ها کاری شایسته ستایش است و باعث می‌شود رئیس جمهور و دیگر مسئولان ارشد اجرایی کشور آشنایی بیشتری با مشکلات مردم داشته باشند. مسئولان ارشد و میانی کشور باید برنامه ریزی‌های دقیقی برای حل مشکلات مطرح شده در سفر‌های استانی داشته باشند تا حلاوت و شیرینی این سفر‌ها دوچندان شود.

وی افزود: باید مراقب بود که سفر‌های استانی در حد شنیده شدن مشکلات و روی زمین ماندن کار‌ها باقی نماند و موجب یأس و ناامیدی مردم نشود. سفر‌های استانی، امید را در جامعه ایجاد کرده است، اما باید مراقب باشیم که این امید با روی زمین ماندن کار‌ها به یأس مبدل نشود. بزرگ‌ترین سرمایه کشور ما سرمایه اجتماعی و حمایت مردمی است و ما باید قدر این سرمایه و پشتوانه را بدانیم.

همچنین علی بابایی کارنامی، نماینده ساری، در این باره به «فارس»، گفت: سفر‌های استانی باعث می‌شود رئیس جمهور و اعضای کابینه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و بتوانند تصمیمات دقیق تری برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند. تفاوت سفر‌های استانی آقای رئیسی با رؤسای جمهور قبل این است که در سفر‌های استانی رؤسای جمهور پیشین، مردم به دنبال رئیس جمهور می‌دویدند، اما در دولت سیزدهم رئیس جمهور است که به دنبال حل مشکلات مردم می‌رود. سفر‌های استانی آقای رئیسی همچنین کاملا کارشناسی شده و به دور از اقدامات پوپولیستی و عوام فریبانه است و رئیس جمهور به جای اینکه در استادیوم بایستد، به طور مصداقی، مشکلات را پیگیری کرده و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->