علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

۵ شگرد برای رفع ترش شدن غذا

  • کد خبر: ۹۱۸۹۳
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
۵ شگرد برای رفع ترش شدن غذا
گرفتن مزه ترشی غذا چندان کار ساده‌ای نیست، اما با دانستن چند ترفند ساده، می‌توان میزان ترشی غذا را کم کرد. در این مطلب قصد داریم به روش‌های از بین بردن ترشی غذا بپردازیم؛

به گزارش شهرآرانیوز، برای رفع ترش شدن غذا شما می‌توانید یکی از راه‌های زیر را با توجه به نوع غذای خود و اینکه با کدام از روش‌های زیر سازگار است انتخاب کنید:

استفاده از شیرینی برای رفع ترش شدن غذا

۱- به خورشت خود یک تیکه نبات یا شکر و کمی زعفران با توجه به میزان خورشت خود اضافه کنید. برای ترش شدن قرمه سبزی تنها از شکر استفاده کنید.

توجه: برای اضافه کردن شکر به خورشت کم کم اینکار را انجام دهید. اجازه دهید شکری که به خورشت اضافه کردید، خوب در خورشت حل شود آن را بچشید اگر بازهم نیاز بود شکر اضافه کنید.

استفاده از سبزیجات برای از بین بردن ترشی غذا

۲- اگر سوپ یا خورشت شما ترش شده است و در آن سبزیجات و سیب زمینی دارد، از مقداری سیب زمینی و سبزیجات دیگر برای از بین بردن ترشی غذا استفاده کنید.

برای رفع ترش شدن غذا از مقداری چربی استفاده کنید

۳- از مقداری چربی برای کاهش ترشی غذا یا خورشت استفاده کنید این چربی می‌تواند شامل انواع روغن مانند دنبه و روغن زیتون و مقداری خامه باشد.

جوش شیرین برای رفع ترش شدن غذا

۴- روش دیگر برای رفع ترش شدن خورشت و غذا این است که از مقدار خیلی کم جوش شیرین استفاده کنید، اما این مقدر باید خیلی خیلی کم باشد، چون جوش شیرین ضرر دارد.

جوش شیرین نقطه مقابل غذا‌های ترش و اسیدی است؛ اما باید خیلی کم استفاده شود و در رفع ترشی غذا خیلی موثر است.

نمک برای رفع ترش شدن غذا

۵- نمک می‌تواند ترشی غذا را کاهش دهد، اگر غذا یا خورشتتان هنوز نمک زیاد نزدید و شور نمی‌شود، برای رفع ترشی غذا مقداری نمک به خورشت اضافه کنید تا ترشی غذا کم شود.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->