ایلان ماسک مدعی شد: کارکردن در کل جهان به پایان می‌رسد اولین اطلاعات رسمی از گلکسی S26 سامسونگ منتشر شد چطور بفهمیم یک ویدیو یا عکس، واقعی است یا ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟ + آموزش ساخت بزرگ‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی باهمکاری انویدیا و اوراکل تأثیر ماه کامل بر کیفیت خواب انسان، واقعیت علمی یا باور عامیانه؟ ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان

  • کد خبر: ۸۳۷۷۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان
اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان با همکاری زیمنس، اولین قطار خودران جهان را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های مختلف هم‌اکنون روی خودروهای خودران کار می‌کنند؛ اما وضعیت درباره قطارها چگونه است؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.

پیش‌ازاین نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده‌ایم. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای جهان، قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که این نوع قطارها در ریل‌های منحصربه‌فرد حرکت می‌کنند و این یعنی ریل‌های یادشده فقط با قطارهای خودران کار می‌کنند و امکان استفاده از قطارهای دیگر روی آن‌ها وجود ندارد.

قطارهای خودران دویچه بان روی ریل‌های قطارهای معمولی حرکت می‌کنند. به‌گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، مزیت قطارهای خودران جدید این شرکت آن است که هم در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند و هم می‌توان از آن‌ها در ریل‌های موجود برای قطارهای عادی بهره برد. بدین‌ترتیب، نیازی به صرف هزینه اضافه برای ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد.

رولاند بوش، مدیرعامل زینمس، درباره این موضوع گفت:

این قطارهای بدون راننده می‌توانند تا ۳۰ درصد مسافران بیشتری در خود جای دهند و این یعنی تعداد بیشتری از مردم می‌توانند در این قطارها سوار شوند؛ درنتیجه تعداد سفرهای موردنیاز برای به مقصد رساندن مسافرها کمتر خواهد شد. البته همچنان یک اپراتور انسانی برای نظارت بر این قطارها حضور خواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->