ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴ تفاوت راکتور هسته‌ای و مرکز غنی‌سازی اورانیوم چیست؟ | بمباران کدام‌یک خطرناک‌تر است؟ همه‌چیز درباره بمب‌افکن B‑2، مشخصات آن و مأموریت‌هایش + عکس و جدول فعال استرالیایی حمایت گوگل از صهیونیست‌ها را افشا کرد آیا پلتفرم «رمزینکس» هک شده است؟ توضیحات جدید مدیرعامل «نوبیتکس» درباره حمله هکری اخیر (۳۱ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان

  • کد خبر: ۸۳۷۷۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان
اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان با همکاری زیمنس، اولین قطار خودران جهان را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های مختلف هم‌اکنون روی خودروهای خودران کار می‌کنند؛ اما وضعیت درباره قطارها چگونه است؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.

پیش‌ازاین نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده‌ایم. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای جهان، قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که این نوع قطارها در ریل‌های منحصربه‌فرد حرکت می‌کنند و این یعنی ریل‌های یادشده فقط با قطارهای خودران کار می‌کنند و امکان استفاده از قطارهای دیگر روی آن‌ها وجود ندارد.

قطارهای خودران دویچه بان روی ریل‌های قطارهای معمولی حرکت می‌کنند. به‌گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، مزیت قطارهای خودران جدید این شرکت آن است که هم در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند و هم می‌توان از آن‌ها در ریل‌های موجود برای قطارهای عادی بهره برد. بدین‌ترتیب، نیازی به صرف هزینه اضافه برای ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد.

رولاند بوش، مدیرعامل زینمس، درباره این موضوع گفت:

این قطارهای بدون راننده می‌توانند تا ۳۰ درصد مسافران بیشتری در خود جای دهند و این یعنی تعداد بیشتری از مردم می‌توانند در این قطارها سوار شوند؛ درنتیجه تعداد سفرهای موردنیاز برای به مقصد رساندن مسافرها کمتر خواهد شد. البته همچنان یک اپراتور انسانی برای نظارت بر این قطارها حضور خواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->