افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان

  • کد خبر: ۸۳۷۷۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان
اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان با همکاری زیمنس، اولین قطار خودران جهان را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های مختلف هم‌اکنون روی خودروهای خودران کار می‌کنند؛ اما وضعیت درباره قطارها چگونه است؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.

پیش‌ازاین نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده‌ایم. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای جهان، قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که این نوع قطارها در ریل‌های منحصربه‌فرد حرکت می‌کنند و این یعنی ریل‌های یادشده فقط با قطارهای خودران کار می‌کنند و امکان استفاده از قطارهای دیگر روی آن‌ها وجود ندارد.

قطارهای خودران دویچه بان روی ریل‌های قطارهای معمولی حرکت می‌کنند. به‌گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، مزیت قطارهای خودران جدید این شرکت آن است که هم در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند و هم می‌توان از آن‌ها در ریل‌های موجود برای قطارهای عادی بهره برد. بدین‌ترتیب، نیازی به صرف هزینه اضافه برای ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد.

رولاند بوش، مدیرعامل زینمس، درباره این موضوع گفت:

این قطارهای بدون راننده می‌توانند تا ۳۰ درصد مسافران بیشتری در خود جای دهند و این یعنی تعداد بیشتری از مردم می‌توانند در این قطارها سوار شوند؛ درنتیجه تعداد سفرهای موردنیاز برای به مقصد رساندن مسافرها کمتر خواهد شد. البته همچنان یک اپراتور انسانی برای نظارت بر این قطارها حضور خواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->