شرکت متا می‌خواهد برای مصرف برق مراکز داده و هوش‌ مصنوعی‌اش انرژی هسته‌ای بخرد ادوبی اپلیکیشن اندروید فتوشاپ را به‌صورت آزمایشی منتشر کرد بسته‌های ویژه همراه اول ویژه عرفه تا اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی بخش زیادی از ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری بیل گیتس برای توسعه آفریقا صرف می‌شود به‌کارگیری پهپادها و هوش مصنوعی برای رصد حریم تهران خبرهایی از دردست‌ساخت‌بودن نسخه چندنفره بازی مرد عنکبوتی چین اولین ربات انسان‌نمای نظافت‌گر هتل را رونمایی کرد + فیلم آیا XChat همان‌قدر که ایلان ماسک ادعا می‌کند امنیت دارد؟ نامه وزارت اقتصاد به رئیس‌جمهور درباره ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های توزیع دارو مایکروسافت قوانین ویندوز ۱۱ برای پورت‌های USB-C را تغییر داد بهرام عکاشه، نخستین استاد زلزله‌شناسی ایران درگذشت NotebookLM: ده نکته طلایی برای استادشدن در ابزار قدرتمند گوگل + راهنما به‌زودی امکان پرداخت با ریال دیجیتال در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود معرفی بازی Tofu Drifter + دانلود اندروید و IOS هشدار مایکروسافت به کاربران اپلیکیشن Authenticator: رمزهای عبور خود را ذخیره کنید واردات همه برند‌های گوشی همراه آزاد شد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ایکس سرویس پیام‌رسان XChat را برای برخی کاربران فعال کرد نمونه ارتقایافته ماهواره کوثر آماده پرتاب می‌شود واکنش ایلان ماسک به اضافه‌شدن گراک به تلگرام: هنوز قراردادی امضا نشده است! گوگل: برای حل مشکل خالی‌شدن سریع باتری در اندروید اینستاگرامتان را آپدیت کنید!
سرخط خبرها

رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان

  • کد خبر: ۸۳۷۷۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
رونمایی از اولین قطار خودران جهان در آلمان
اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان با همکاری زیمنس، اولین قطار خودران جهان را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های مختلف هم‌اکنون روی خودروهای خودران کار می‌کنند؛ اما وضعیت درباره قطارها چگونه است؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.

پیش‌ازاین نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده‌ایم. هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای جهان، قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که این نوع قطارها در ریل‌های منحصربه‌فرد حرکت می‌کنند و این یعنی ریل‌های یادشده فقط با قطارهای خودران کار می‌کنند و امکان استفاده از قطارهای دیگر روی آن‌ها وجود ندارد.

قطارهای خودران دویچه بان روی ریل‌های قطارهای معمولی حرکت می‌کنند. به‌گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، مزیت قطارهای خودران جدید این شرکت آن است که هم در مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند و هم می‌توان از آن‌ها در ریل‌های موجود برای قطارهای عادی بهره برد. بدین‌ترتیب، نیازی به صرف هزینه اضافه برای ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد.

رولاند بوش، مدیرعامل زینمس، درباره این موضوع گفت:

این قطارهای بدون راننده می‌توانند تا ۳۰ درصد مسافران بیشتری در خود جای دهند و این یعنی تعداد بیشتری از مردم می‌توانند در این قطارها سوار شوند؛ درنتیجه تعداد سفرهای موردنیاز برای به مقصد رساندن مسافرها کمتر خواهد شد. البته همچنان یک اپراتور انسانی برای نظارت بر این قطارها حضور خواهد داشت؛ اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->