تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
سرخط خبرها

۵ قاعده معنوی برای حل مشکلات زندگی

  • کد خبر: ۹۲۴۶۰
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۵ قاعده معنوی برای حل مشکلات زندگی
انسان در دنیای تضادها، گرفتار مشکلات فردی و جمعی و یا روانی و جسمانی بسیار است. کسی را نمی‌توان یافت که از مشکلات و معضلات سخن نگوید و یا از آن ننالد. از این رو، شناخت و یافتن راهکار‌هایی برای رهایی از این مشکلات، دغدغه هر انسانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر با مکعب روبیک از صبح تا شب کار کنید، باز هم به نتیجه نمی‌رسید. باید راه حل آن را یاد بگیرید وگرنه هر ضلعی درست کنید، یک ضلع دیگر به هم می‌خورد. دنیا هم این‌طور است.

حجت‌الاسلام مهندس نوید نظری، کارشناس دینی در این خصوص توضیح می‌دهد: قرآن زندگی دنیا را بازی می‌داند. پس قوانین بازی را باید بدانیم و طبق فرمول خدا پیش برویم تا به نتیجه برسیم.

قاعده‌های حل مشکلات زندگی:

۱- همه‌چیز تدریجی است:

خدا این عالم را به‌تدریج خلق کرده است، در حالی که می‌توانست یکدفعه برای خلقت جهان امر کند. پس اگر طبق فرمول خدا عمل کنید، نتیجه می‌گیرید. یعنی با خاطرجمعی، طبق فرمول جلو برو و هیچ نگران نباش!

۲- امید و تلاش:

خدا می‌فرماید اگر می‌خواهی به «مقام محمود» برسی، باید فرمول نماز شب بزنی. شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: می‌خواهی شهید بشوی، فرمولش شهید بودن است. یعنی باید فرمولش را پیاده کنی و تنها با دعا امکان‌پذیر نیست. بنابراین، امیدوار بودن بدون تلاش ثمربخش نیست. همان‌طور که نمی‌شود کسی دعا کند از هر هکتار ۱۰ تن گندم برداشت شود، زیرا باید کاشت، داشت و برداشت اصلاح شود تا به نتیجه برسد، کسی که امید به پروردگار دارد، باید عمل صالح انجام دهد.

۳- نگران بالا و پایین‌های دنیا نباش:

کسی که روبیک بازی می‌کند، نگران بالا و پایین شدن‌ها نیست، زیرا طبق فرمول حل می‌کند و می‌داند آخرش درست می‌شود. قرآن می‌فرماید: قانون این عالم همین بالا و پایین شدن‌ها را دارد. سمت‌ها عوض می‌شود، ولی شما عوض نشوید. کسی که با فرمول خدا عمل کند، این مسئله بر حالش اثر ندارد و آرامش او را به هم نمی‌زند. یوسف اول به چاه افتاد، بعد به زندان، سپس عزیز مصر شد، ولی نگران نبود و می‌دانست طبق فرمول خدا، آخرش درست می‌شود.

۴- تقوا: فرمول دنیا این است:

قرآن می‌فرماید، وقتی تقوا را رعایت کنید، بن‌بست ندارید و هیچ‌جا گیر نمی‌کنید. برای نمونه، در زندگی و کار، همه‌جا، راست بگو، زیرا نجات در راستی است.

۵- صبر:

فرمول‌های خدا عجیب به نظر می‌رسد، ولی باید به آن اعتماد کرد. برای نمونه، عصاره ایمان، صبر است و انسان در گرفتاری باید صبر کند. وقتی بی پول شوید، شیطان می‌گوید کسی را مهمان نکن. او وعده فقر می‌دهد، اما فرمول خدا این است که اگر فقیر شدی، صدقه بده و در بی پولی، صله رحم کن و مهمانی بده. یعنی تو اول مشکل بنده ام را حل کن تا من مشکلت را حل کنم.

بنابراین، خدا می‌فرماید بازی دنیا را با فرمول من به پایان ببرید. اگر طبق فرمول خدا عمل کنید، هیچ نگران نباشید و بدانید آخر درست می‌شود و پیروز خواهید شد. پیام حل روبیک با چشم بسته هم این است که اگر طبق فرمول باشد، حل خواهد شد. کسی که روبیک بازی می‌کند، هیچ نگران بالا و پایین‌ها نیست، زیرا می‌داند فرمولی که انجام می‌دهد درست است و آخرش به نتیجه می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->