سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دیابتی‌ها حتما این دمنوش را بنوشند

  • کد خبر: ۹۳۳۴۲
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
دیابتی‌ها حتما این دمنوش را بنوشند
متخصص طب سنتی گفت: دمنوش بابونه، اسطوخودوس، برگ لیمو و دارچین برای دیابت بسیار مفید است. روزی دو لیوان حداقل دو ساعت قبل از خواب مصرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم عنوان کرد: ما وقتی غذا می‌خوریم، قندی که بعد از هضم غذا جذب خون می‌شود قند مازادی است و به واسطه آن لوزالمعده یا پانکراس، هورمونی ترشح می‌کند تحت عنوان انسولین که قفل‌های سلول‌هایی که در خون هستند را باز می‌کند و قند مازاد را به بافت‌ها، کبد و ماهیچه‌ها می‌رساند.

وی ادامه داد: وقتی انسولین کافی نباشد قند خون افزایش پیدا می‌کند. در بیمارانی که قند خون یا دیابت نوع یک دارند، هورمون انسولین خوب ترشح نمی‌شود یا به اصطلاح انسولین بدن کم است.

این متخصص طب سنتی  اظهار کرد: وقتی در گذشته مرور می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که بیماری دیابت بسیار نادر بوده است؛ به ویژه زمانی که مردم بیشتر با پا تردد می‌کردند؛ چون درواقع انسولین مازاد در پا می‌چسبد و در آن جا دپو می‌شود.

ابوالفضلی بیان داشت: وقتی می‌گویند پا به رهنه روی سنگ راه بروید به این دلیل است که تحرک در پا اتفاق بیفتد، تحریک شود و انسولین ترشح شود، اما حال به دلیل اینکه زندگی‌های ما ماشینی شده این بیماری هم جای خودش را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در گروه دو، انسولین بدن کافی است، اما حساسیت‌هایی که شکنندگی آن سلول‌های قندی را در خون به وجود بیاورد کم است. این نوع دو دیابت بیشتر ژنتیکی یا وراثتی است که البته نوع یک هم همین طور است.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: اما در نوع دو بیشتر است و در نوع دو انسولین به مقدار کافی ترشح می‌شود؛ در واقع هورمونی که در لوزالمعده این اتفاق را رقم بزند خوب کار می‌کند، ولی آن حساسیت کم است که شخص مجبور است از بیرون فاکتور‌هایی را بگیرد که این حساسیت زیاد شود.

ابوالفضلی افزود: نوع دیگر دیابت، دیابت زمان بارداری است که هنوز کشف نشده است و عموما خانم‌هایی به آن دچار می‌شوند که طبع سرد و رطوبتی دارند یا اصطلاحا طبع بلغمی دارند.

وی ابراز داشت: متاسفانه کسانی به این نوع دیابت دچار می‌شوند که چاق هستند؛ یعنی خانمی که چاق است و زمان بارداریش است به این دیابت دچار می‌شود و این کاملا بین همه فراگیر است. معمولا، چون تغذیه‌ای که از ماه پنجم و ششم صورت می‌گیرد یک تغذیه تقریبا یک و نیم نفره است و شخص تمایل دارد که شیرینی جات بخورد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: نوع دیگری از دیابت داریم که شاید تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است و آن دیابت عصبی است. می‌بینیم که وقتی بعضی از افراد عصبانی می‌شوند احساس می‌کنند از درون لرزش‌هایی دارند و دستانشان شروع به لرزیدن می‌کند.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: این افراد خودشان را سریع باید به شیرینی برسانند در غیر این صورت ممکن است غش کنند و وقتی هم تست می‌دهند مشخص نیست که دیابت دارند. در واقع در آن زمان به قدری آدرنالین خون بالا می‌رود که دیگر قابل کنترل نیست.

وی گفت: به ویژه در افرادی که عصبی هستند و سفید پوست‌اند که به آن‌ها طبع دموی می‌گوییم این اتفاق می‌افتد و در آن لحظه به انسولین شوک وارد می‌شود و نمی‌داند که کی باید کارش را انجام دهد و مغز هم خوب فرمان نمی‌دهد.

 این متخصص طب سنتی یادآور شد: به این قند عصبی می‌گویند که افراد زیادی به آن دچار هستند و جالب این است که این افراد هیچ‌گونه سابقه دیابت ندارند، ولی وقتی هفته‌ای یک بار یا چند روز یکبار این اتفاق برایشان می‌افتد و سریع به شیرینی مراجعه می‌کنند و همین باعث می‌شود که دیابت بگیرند و این خیلی خطرناک است.

ابوالفضلی در رابطه با کنترل اعصاب، عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنم که اعصابشان را کنترل و مدیریت کنند که این بیماری چیزی است که فرد هیچگونه سابقه‌ای ندارد و یک باره دچار بیماری می‌شود؛ این در واقع مرگ خاموش است.

وی اضافه کرد: چون خود فرد هم نمی‌داند که دیابت دارد و در آزمایش هم مشخص نیست، ولی به مرور تا دو سال خودش را نشان می‌دهد و عوارضی دارد؛ از جمله وقتی که جایی از بدن زخم می‌شود به خوبی التیام پیدا نمی‌کند و زود خسته می‌شود

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین فرد در خوابش اختلال و تکرر ادرار دارد که راه پیشگیری از این نوع دیابت این است که روی اعصاب حتما تمرکز داشته باشیم و بتوانیم مدیریت کنیم.

ابوالفضلی در مورد درمان این بیماری افزود: برای کنترل قند خون اگر کلاهک بادمجان را خشک کنیم و پودرش را دم کنیم هم برای دیابت نوع یک و هم نوع دو معجزه می‌کند. همچنین عرق بوقناق به شدت مفید است.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی از صیفی‌جات دور ریختنی نیست؛ ما برگ ریحان را مصرف می‌کنیم، اما ساقه آن خواص بیشتری دارد. دمنوش بابونه، اسطوخودوس، برگ لیمو و دارچین هم مفید است.

این متخصص طب سنتی ابراز کرد: روزی دو لیوان حداقل دو ساعت قبل از خواب مصرف شود که این دمنوش برای پیشگیری و درمان مفید است. در واقع نوعی مکمل پیاده‌روی و ورزش به‌ویژه ورزش‌های کششی و پرهیزات غذایی است.

ابوالفضلی گفت: دیابت ربطی به سن ندارد و اصلاح سبک زندگی بر اساس اصول بهداشتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->