پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهمترین علائم اختلال دوقطبی چیست؟

  • کد خبر: ۹۳۳۷۹
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
مهمترین علائم اختلال دوقطبی چیست؟
اختلال دوقطبی یک بیماری ذهنی است که در آن افراد مدام روحیه شان تغییر می‌کند. علائم و نشانه‌های این اختلال را بشناسید تا در خود یا دیگران سریعتر تشخیص دهید.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید تشخیص این که بعضی از افراد مدام روحیه شان تغییر می‌کند یا به اصطلاح دو قطبی هستند، کار سختی باشد. به همین دلیل شما باید در مورد این موضوع مطالعه کنید و اطلاعات و آگاهی داشته باشید تا نشانه‌های بارز اختلال دو قطبی را در خود و نزدیکانتان تشخیص دهید.

اختلال دوقطبی چیست؟

دو نوع رایج اختلال دوقطبی وجود دارد. اما به طور کل یک بیماری ذهنی است که در آن روحیه فرد مدام تغییر می‌کند و احساساتش خیلی زیاد یا کم می‌شود. افرادی که به اختلال دوقطبی دچار هستند، حتی ممکن است در دوره‌ای به افسردگی هم مبتلا شوند.

اختلال دوقطبی نوع دوم رایج‌تر است و معمولاً علائم خفیف تری دارد و ممکن است فرد در یک لحظه کاملاً عادی و معمولی باشد و در لحظه دیگر پر از هیجان و یا تنش شود، اما به طور کلی این وضعیت موقتی است. تشخیص اختلال دو قطبی کار سختی است و باید علائمش کاملاً تحت نظر گرفته شود.  

گاهی اوقات افسرده می‌شوید

افرادی که به اختلال دوقطبی مبتلا هستند، معمولاً در وضعیت افسردگی قرار می‌گیرند و احساس می‌کنند از موضوعی ناراحتند و انرژی شان کاهش پیدا می‌کند، اشتها و خوابشان دچار مشکل می‌شود، خیلی تمرکز ندارند و همین باعث می‌شود که شرایط زندگی برای شان سخت باشد.

نمی‌توانید بخوابید

کاملاً طبیعی است که گاهی اوقات ما به خاطر فشار زندگی یا استرس دچار بی خوابی‌ می‌شویم، اما افرادی که به اختلال دوقطبی دچار می‌شوند، کم‌تر از افراد معمولی می‌خوابند. حتی ممکن است تا چند روز هم اصلاً نخوابند، اما باز هم انرژی داشته باشند. پس حتماً به این علامت توجه کنید.

حالتان بیش از حد خوب است

هیچ کس بدش نمی‌آید که همیشه حال خوبی داشته باشد؛ اما گاهی اوقات حالِ خوب به صورت عجیب و غریبی اتفاق می‌افتد. اگر احساس می‌کنید که گاهی اوقات بیش از حد حالتان خوب است، خیلی خلاقیت و انرژی دارید و دوست دارید چیز‌های مختلف را کشف کنید و به مدت یک هفته یا بیشتر این گونه هستید و سر از پا نمی‌شناسید، بدانید که ممکن است مشکلی در کار باشد.

خیلی راحت حواستان پرت می‌شود

مشکل تمرکز یا پریدن به موضوعات مختلف، بدون آمادگی قبلی می‌تواند به خاطر استرس باشد و اگر بیش از حد غیر متمرکز هستید، و خیلی راحت حواس تان پرت می‌شود، باید این مسئله را بیشتر پیگیری کنید.

کلافگی غیر طبیعی دارید

بعضی از افراد حتی با این که در شرایط خوب قرار گرفته‌اند و اتفاقات محیط اطراف آن‌ها هیچ تغییری نکرده است؛ اما به طرز غیر طبیعی و عجیب و غریبی دچار کلافگی می‌شوند. این احساس کلافگی ممکن است چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد.

خیلی سریع فکر می‌کنید و حرف می‌زنید

سریع صحبت کردنِ زیاد، اصلا اتفاق طبیعی نیست. اگر خیلی سریع صحبت می‌کنید، خیلی سریع فکر می‌کنید، ممکن است به اختلال دو قطبی دچار شده باشید، زیرا آرامش ندارید و مدام کار‌های عجیب و غریب می‌کنید.

اعتماد بنفس خیلی بالایی دارید، اما تصمیمات خوبی نمی‌گیرید

عزت نفس در حالت معمولی اتفاق خوبی است، اما فردی که به اختلال دوقطبی دچار می‌شود،  اعتماد به نفس بالایش گاهی اوقات کار دستش می‌دهد، او را بیش از حد بلند پرواز می‌کند، کار‌های عجیب و غریب انجام می‌دهد و به خودش و دیگران صدمه وارد می‌کند.

از دارویی بیش از حد استفاده می‌کنید

استفاده از دارویی به شکل کنترل نشده، می‌تواند جزو علائم افراد دوقطبی باشد، زیرا می‌دانند که برای شان مضر است، اما باز به انجام این کار ادامه می‌دهند که معمولاً در دوران افسردگی هم بیشتر این اتفاق می‌افتد.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->