ما آماده نیستیم گام مهم استان تهران در راستای کاهش آلودگی هوا | ورود بیش از ۲۰۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی محور حادثه‌خیز مشهد–چناران ایمن شد| تعریض محور مشهد–گلبهار با ثبت تردد ۱۱۰ هزار خودرو به مراحل پایانی رسید صحبت‌های مدیرعامل تأمین اجتماعی درباره برداشت ۱۶۰۰ میلیارد از جیب بازنشستگان +فیلم  واریز حقوق بازنشستگان لشکری (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) | یک میلیون تومان به حساب پشتیبان واریز شد مرمت بناهای تاریخی - گردشگری سبزوار برای حفظ توسعه پایدار ضروری است اطلاعیه تأمین‌اجتماعی در مورد حقوق مردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۵۰۰ دانش آموز سمپادی تحت حمایت کمیته امداد سیل روستایی در شمال‌غرب پاکستان را «ظرف چند ثانیه» ویران کرد اعلام محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های استان مازندران در تعطیلات پایان مرداد ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا ۷۲ ساعت آینده ۱۰۰ هزار زائر پیاده امام‌رضا (ع) وارد مشهد شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) میزان «نیترات» آب‌های بسته بندی مشخص شد موزه «زنان در دفاع مقدس» تا پایان سال در تهران رونمایی می‌شود آغاز به‌کار موکب سلامت شهدای شاهنامه در روز‌های پایانی ماه صفر (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) شاخص UV چیست و چرا باید روزانه آن را رصد کنیم؟ | سوختگی ارغوانی مهلت ثبت نام سرویس مدارس تا نیمه شهریور ۱۴۰۴ تمدید شد آخرین مهلت انصراف پذیرفته‌شدگان نهایی دانشجومعلمان، امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) امضای تفاهم نامه ۳۰ روزه بیمه معلمان مدارس غیردولتی در هفته آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) مخالفت شدید پلیس راهور مشهد با قطع برق در بزرگراه‌ها ۱۳ ملک بهزیستی خراسان رضوی در فهرست مولدسازی پایان شرارت‌های شبانه یک شیاد در بولوار ارشاد مشهد تدوین محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان دوزبانه لزوم افزایش اعتبارات ملی برای تحقق پروژه های کلان آبی   تأمین بدون تعطیلی نان مشهد در دهه آخر صفر کمبود شدید آموزگار در خراسان رضوی با وجود جذب ۵ هزار معلم | لطفا ۱۸ هزار معلم دیگر! دادستان اسبق مشهد: اگر در طول خدمت من رضایت مردم حاصل شده باشد، موفق بوده‌ام نشانه‌های مهم سکته مغزی چیست؟ از سرگیری فعالیت کتابخانه کاخ نیاوران از امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->