آیا آب تهران جیره بندی شده است؟ سهل‌انگاری رانندگان جاده‌ای در خراسان رضوی جان یک موتورسوار را گرفت | ۲۶ تصادف طی شبانه‌روز گذشته در جاده‌های استان (۱۶ آبان ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۴) | از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود شینا انصاری: حمله رژیم صهیونیستی به ایران می‌توانست یکی از بزرگ‌ترین فجایع زیست‌محیطی جهان باشد گلایه از تأخیر در پرداخت کارانه‌های کارکنان درمانی بیمارستان‌های مشهد زمان ‌ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تعیین شد + جزئیات گسترش فعالیت پشه آئدس با بارش‌های پاییزی | هشدار گسترش تب دنگی در برخی مناطق کشور ورود کودکان به مدارس از ۵سالگی اجباری خواهد شد؟ زندان، پایان نقشه سرقت متهمان اخراجی از محل کار سابق اجرای طرح کشوری پایش مدارس غیردولتی برای حل مشکلات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: امیدواریم بتوانیم کنکور را حذف کنیم دفاع پلیس فتا از حیثیت دختر نوجوان | بازی مجازی نوجوان، برایش گران تمام شد برای کاهش قند خون چه بخوریم؟ آیا کیک و کلوچه، تنقلاتی کم‌کالری هستند؟ زنان، آمار مصرف قلیان را دو برابر کردند | قلیان‌های طعم‌دار در صدر مصرف با کرونای گلودرد تیغی بیشتر آشنا شوید گازگرفتگی با مونوکسیدکربن را جدی بگیرید دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در خیابان گاز مشهد با خالکوبی عجیب! تصادف مرگبار محور کاشان به قم، ۳ فوتی برجای گذاشت (۱۶ آبان ۱۴۰۴) مرگ ۶ زن در شمال هند پس از برخورد با قطار بیانیه دادسرای مرکز خوزستان به دنبال خودسوزی یک جوان اهوازی هشدار رئیس موسسه آب: تهران تا آخر پاییز بارش ندارد مونوکسیدکربن دوباره قربانی گرفت؛ یک فوتی و ۶ مسموم در حوادث امروز اصفهان دستگیری ۶۳۰ نفر از اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد درغرب استان تهران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۱۶ آبان ۱۴۰۴) | مشهد گرم می‌شود پیش‌بینی تداوم سرمای شبانه در ۵ مرکز استان (۱۶ آبان ۱۴۰۴) حقوق یک ماه ۳ هزار کارگر در هالووین تهران دود شد نکاتی برای رزرو مطمئن بلیط اتوبوس در مسیر‌های پرتردد کشور فرماندار مشهد: طرح جیره‌بندی آب در حال بررسی است
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->