افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای جذب آهن بیشتر، اسفناج را پخته مصرف کنید

  • کد خبر: ۹۳۶۱۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
برای جذب آهن بیشتر، اسفناج را پخته مصرف کنید
متخصصان می‌گویند در اسفناج موادی مانند اوکسالیک اسید وجود دارد. این اسید به طور طبیعی با کلسیم و آهن موجود در اسفناج ترکیب شده و همین موضوع جذب این مواد از سوی بدن را بسیار دشوار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسفناج یکی از غنی‌ترین سبزیجات است که طرفداران بسیاری دارد. این گیاه یکی از منابع مناسب آهن است که برای بسیاری از کارکرد‌های بدن به ویژه فرآیند خون سازی اهمیت دارد. کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از بیماری‌های رایج در جهان محسوب می‌شود و داشتن یک رژیم غذایی غنی از آهن می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

یکی از سوالاتی که درباره اسفناج مطرح می‌شود، خام خوردن یا پختن این سبزی است. برخی خواص خام آن را بیشتر می‌دانند و برخی دیگر بر خواص پخته شده آن تاکید دارند.

متخصصان می‌گویند در اسفناج موادی مانند اوکسالیک اسید وجود دارد. این اسید به طور طبیعی با کلسیم و آهن موجود در اسفناج ترکیب شده و همین موضوع جذب این مواد از سوی بدن را بسیار دشوار می‌کند. خوشبختانه زمانی که اسفناج پخته می‌شود این ترکیبات از یکدیگر جدا شده و باعث سهولت در جذب آهن موجود در آن می‌شود.

از این رو، اگر به دنبال تامین آهن مورد نیاز بدن به وسیله مصرف اسفناج هستید، بهتر است این گیاه را به صورت پخته شده استفاده کنید. براساس برآورد‌های انجام شده، یک فنجان اسفناج خام تنها ۰.۸ میلی گرم آهن و ۳۰ میلی گرم کلسیم دارد. این در حالی است که یک فنجان اسفناج پخته دارای ۶.۵ میلی گرم آهن و ۲۴۵ میلی گرم کلسیم است.

از سوی دیگر، زمانی که اسفناج پخته می‌شود، به میزان قابل توجهی کوچک‌تر می‌شود. از این رو، افراد می‌توانند ۵ برابر بیشتر اسفناج پخته شده بخورند. نیاز‌های افراد مختلف به آهن متفاوت است و این موضوع از جنبه جنسیتی و شرایط جسمانی فرد می‌تواند تغییر کند.

یک مرد روزانه به ۸ میلی گرم آهن نیاز دارد. زنان پیش از یائسگی باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن مصرف کنند. این در حالی است که زنان باردار نیاز روزانه ۲۷ میلی گرم به آهن دارند. به همین دلیل توجه به تامین آهن مورد نیاز بدن ضروری است. با گنجاندن اسفناج به عنوان یک منبع غنی از این عنصر به رژیم غذایی روزانه، می‌توانید نیاز بدن را با سهولت تامین کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->