بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

وضعیت ویژه آویژه صنعت پارسا در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۹۴۲۰۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
وضعیت ویژه آویژه صنعت پارسا در لیگ برتر بسکتبال
نماینده مشهد با قبول دومین شکست پیاپی در لیگ برتر بسکتبال حالا از قطار پیروزی پیاده شده است و روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سیزدهمین بازی فصل تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا مشهد در لیگ برتر با ثبت شکستی دیگر برای این تیم همراه شد. نماینده مشهد روز گذشته در دیداری سخت و سنگین برابر شیمیدر، صدرنشین گروه «ب» این رقابت‌ها، با نتیجه ۷۶‌بر‌۶۶ تن به شکست داد تا دومین شکست پیاپی را در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها تجربه کند.

آویژه که در نیم‌فصل دوم با سرجان ایوانوویچ تیمی متحول‌شده بود، در این دیدار احوال نامتعادلی داشت و هر‌چه در کوارتر سوم بازی رؤیایی ظاهر شد، در ۳ کوارتر دیگر، یک تیم کاملا معمولی و از‌پیش باخته بود. شمار شکست‌های فصل مشهدی‌ها با این باخت مقابل شیمیدر از شمار پیروزی‌هایشان بیشتر شد تا حالا آویژه ۷ شکست و ۶ پیروزی در کارنامه داشته باشد.

نیمه اول| باخت انفرادی آویژه

کوارتر اول و دوم دیدار آویژه و شیمیدر در تالار آزادی وضعیت مشابهی را حکایت می‌کرد. کوارتر‌هایی که نماینده مشهد هر‌چه در شکل بازی و توان رسیدن به سبد حریف با شیمیدر برابری می‌کرد، در نبرد انفرادی بازیکنانش با ۲ ستاره نیمه اول تیم قمی، ناکام بود. شاهد این مدعا همین بس که نوید رضایی‌فر و مهدی یوسف‌وند در نیمه اول بیش از نیمی از امتیاز‌های تیمشان (۲۲‌امتیاز) را به‌تن‌هایی و با کمک یکدیگر به دست آوردند.

نیمه دوم| توفان سریعی که زود تمام شد

کوارتر سوم دیدار دیروز، یک کوارتر استثنایی بود؛ دستی که به نظر بسیاری از کارشناسان یک دست توفانی برای تیم مشهد بود، جایی‌که آویژه‌ای که با ۱۲‌اختلاف بازنده به رختکن رفته بود، به‌یک‌باره با نمایشی توفانی بازی را برگرداند تا ۲ تیم با تساوی ۵۱‌بر‌۵۱ به استراحت میان‌کوارتری بروند. توفان امتیازگیری لوکا انزوکیچ و برایان استار، ۲ ستاره خارجی آویژه، بلایی به سر شیمیدر آورد تا این تیم صدرنشین در این کوارتر ۲۱‌بر‌۹ بازنده باشد. البته این را هم نباید فراموش کرد که بازیکنان مشهدی در دفاع نیز عالی ظاهر شدند و اجازه ندادند امتیازات حمله شیمیدر در این کوارتر دورقمی شود.

مسئله آویژه پُرخطا!

یکی از نکات آماری ویژه این بازی، شمار امتیازاتی بود که تیم شیمیدر از روی ضربات آزاد به دست آورده بود؛ مسئله‌ای که نشان می‌داد در این دیدار شیمیدر ۱۷‌بار به ضربه آزاد متأثر از خطای آویژه‌ای‌ها رسیده و در مقابل، تیم مشهد فقط ۵ بار صاحب ضربه آزاد شده است! به‌عبارت‌دیگر، آویژه در این بازی به‌طور‌متوسط در هر دست چهارو‌نیم ضربه آزاد به حریف داده و شیمیدر در هر کوارتر فقط یک‌بار این کار را انجام داده است! بازی پُرخطای شاگردان سرجان ایوانوویچ عامل اصلی این شکست تلقی می‌شود، چرا‌که آویژه در پرتاب‌های دووسه‌امتیازی وضعیتی به نسبت برابر با شیمیدر داشت و تیم قمی فقط در پرتاب آزاد ۶‌امتیاز اختلاف را با تیم مشهد ایجاد کرد.

امان از مثلث شیمیدر

شیمیدر پیروزی در کوارتر چهارم این بازی را بیش از هر بازیکنی مدیون دوآیت بایاکس آمریکایی بود؛ ستاره سیه‌چرده‌ای که با شلیک‌های سه‌امتیازی‌اش هم میان امتیازات تیمش با آویژه مشهد اختلاف انداخت و هم رمق را از تیم حریف گرفت. البته در راه این پیروزی، شاگردان مهران شاهین‌طبع یک مثلث طلایی متشکل از دوآیت بایاکس، نوید رضایی‌فر و مهدی یوسف‌وند را در اختیار داشتند. رضایی‌فر با ۲۲‌امتیاز در این بازی امتیازآورترین و یوسف‌وند با عملکرد‌۲۵ بهترین بازیکن میدان بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->