کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

مجریانی که مجوز اجرا در نمایش خانگی را نگرفتند

  • کد خبر: ۹۴۴۳۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
مجریانی که مجوز اجرا در نمایش خانگی را نگرفتند
یک قانون در تلویزیون وجود دارد و اینکه مجریان فقط اجازه اجرا در یک شــبکه دارند. گاه این قانون نقض می شود اما حکم کلی همین است که گفته شد.حالا این قاعده برای اجرا در پلتفرم هم اجرایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نمونه تازه آن احسان علیخانی است که قرار بوده خودش مجری برنامه جوکر باشد. احتمالا بپرسید پس چرا علی ضیا مشمول این قانون نیست و در اینستاگرام برنامه دارد. او مدتی از آنتن تلویزیون دور است و «ظاهرا» ممنوع الکار شده. رضا رشیدپور هم در شرایطی مشــابه برنامه «دید در شب» را در فضای وب اجرا کرد. منصور ضابطیان نیز زمانی خارج از تلویزیون برنامه داشت که از این رسانه بیرون آمده بود.

احسان علیخانی

همانطور که اطلاع دارید، جوکر تازه ترین فعالیت احسان علیخانی اســت. او کارگردانی این مسابقه را برعهده دارد و ســیامک انصاری برنامه را اجرا میکند. علیخانی به تازگی مصاحبه ای با تی وی پلاس انجام داده و در بخشــی از این گفت وگو اشاره کرده که اجازه اجرای جوکر توسط او صادر نشــده:«خیلی ها مخالف بودند که مــن و گروهم جوکر را کار کنیم. خیلی از رفقایم می گفتند کار زمین میخورد و حتی یک جاهایی به خود من برای میزبان به جای سیامک انصاری فکر میکردیم. اما مشکلاتی پیش آمد که نشد یا اجازه اش صادر نشد. اما راضی ام چون سیامک انصاری خیلی به اندازه و حرفه ای و بلد و این کاره اســت.» علیخانی فعل مجهول به کار برده اما رســانه ها مرجع ندادن اجازه به او را صداوسیما تعبیر کرده اند. تعبیری که چندان دور از ذهن نیست. پیشتر مســئوالن تلویزیون درباره برندهای خود مثل کاله قرمزی رسما اعلام کرده بودند که مجوز ساخت آن در شبکه خانگی را نمی دهند. حالا این نگاه به مجریان هم تسری یافته است.

مهران مدیری

در شهریور۹۸ خبر ساخت برنامه شب نشینی با اجرای مهران مدیری برای یک پلتفرم رسانه ای شده بود. حتی تصاویر مهمان اول و دکور برنامه به رسانه ها راه یافت. با این حال در آستانه انتشار خبر آمد که برنامه با شکایت صداوسیما فعال به حالت تعلیق در آمده است. تهیه کننده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:«باتوجه به ایام محرم، برنامه شب نشینی فعال ضبط نمیشود ولی تا به حال صحبتی برای توقف برنامه مطرح نشده است.» زمان گذشت اما خبری از شب نشینی نشد و مدیری هم سراغ فصل جدید دورهمی رفت. بخشی از مخالفت برای ساخت شب نشینی به شباهت ساختار آن به دورهمی برمی گردداما این همه دلیل نیست. تلویزیون نمیخواست مجری محبوبی چون مدیری را از دست بدهد.

عادل فردوسی پور

سال پیش عادل فردوسیپور تصمیم داشت برنامه نود و نه را در فضای وب اجرا کند. خبرها حکایت از انتشار قریب الوقع برنامه می داد اما در لحظه آخر چنین اتفاقی رخ نداد. بخشی از اتفاق به فرامتن فردوسی پور برمی گردد اما این گزاره هم درباره عادل صدق می کند: تلویزیون نمیخواهد شاهد یک رقیب بیرونی آن هم توسط همکار خودش باشد. شاید مدیریت جدید تلویزیون اینبار با فردوسیپور همراه شود و مجوز برنامه جدید او را بدهد. شاید هم شاهد حضور او در تلویزیون در قامت مجری و گزارشگر باشیم.

رامبد جوان

خندوانه در پیش تولید بود که کرونا معادلات را به هم زد. رامبد جوان در روزهای دوری از خندوانه یک برنامه به نام خونه بازی آماده و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این برنامه چهل دقیقه ای چندان با استقبال مواجه نشد و پس از مدتی عمر آن سر آمد. گفته میشود به دلیل شرایط
کرونا،مسئولان تلویزیون مخالفتی با برنامه اینستاگرامی جوان نداشتند اما در ادامه از او خواستند به فکر خندوانه باشد. تلویزیون حالا سفت و سخت تر از پیش مراقب این
برنامه و مجری آن است.(تکمیلی مطلب هفت صبح/صبح سینما:رامبد جوان قصد داشت مسابقه استندآپ شو(همان خنداننده برتر) را برای پلتفرم ها بسازد؛ نخستین تصاویر از حضور داوران در استودیو نیز منتشر شد اما نهایتا مجوز انتشار آن صادر نشد)

سید حسین حسینی

سختگیری درباره مجریان دیگر هم وجود دارد. نمونه اش سید حسین حسینی که سال ۹۸ یکی از مجریان پرکار تلویزیون بود. او علاوه بر سلا صبح بخیر شبکه سه، اجرای دو برنامه دیگر این شبکه را برعهده داشت. مدتی بعد پیشنهاد یک برنامه اینترنتی را پذیرفت و از تلویزیون حذف شد. این نشان از حساسیت سیما درباره مجریان خود دارد.

مورد استثنا: علیمردانی

در این میان شرایط برای محمدرضا علیمردانی متفاوت است. نام او در چند سال اخیر با برنامه چهل تیکه شبکه نسیم گره خورده. علیمردانی همزمان پیشنهاد اجرای شبهای مافیا برای فیلیمو را پذیرفت. او در فصل جدید شبهای مافیا جای خود را به کامبیز دیرباز داده است که خودش گفته ربطی به قانون تلویزیون ندارد. حالا هم با فصل جدید چهل تیکه با شبکه نسیم همکاری می کند. 

منبع: هفت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->