تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

دیدگاه یک فرمانده خارجی درباره ناوشکن جماران به روایت امیر سیاری

  • کد خبر: ۹۵۰۴۳
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
دیدگاه یک فرمانده خارجی درباره ناوشکن جماران به روایت امیر سیاری
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروزه آنقدر موشک های متعدد کوتاه، میان و بلند برد در اختیار داریم که نشان دهنده توانمندی و اقتدار حوزه پدافندی کشورمان است و موجب شده آسمان ایران امن باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در رابطه با اهمیت موشک‌های جدید پدافندی که اخیرا به نیروی دریایی ارتش تحویل داده شده است، گفت: موشک پدافندی در حوزه زمین به هوا محسوب می‌شود که در بردهای کوتاه، متوسط و بلند تولید می شود تا بتوان از آسمان کشور دفاع کرد.

سیاری بیان کرد: می توان گفت وقتی هواپیمای نیروی هوایی از باند فرودگاه بلند می شود از غرش هوایی همگان متوجه می شوند خلبان برای انجام عملیات پرواز کرد اما وقتی ناو نیروی دریایی از اسکله جدا می شود، کسی از آن خبر نخواهد داشت از این رو تلاش کردیم زحمات دلاورمردان نداجا در رسانه بیشتر منعکس شود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: خوشخبتانه مردم با توانمندی ها، اقدامات و خصوصا با ارزش فعالیت های نیروی دریایی و ارتباط آن با اقتصاد کشور آشنا شدند. وقتی گفته میشد 10 هزار کشتی نفتکش و تجاری توسط نداجا اسکورت و همراهی شده، کسی معنی آن را نمی دانست؛ در واقع افراد نمی‌دانستند دشمن نمی‌خواست کشتی در بنادر کشورمان پهلو بگیرد تا مواد غذایی، گندم، شکر و غیره که در آن زمان نیاز داشتیم وارد کشور شود تا نهایتا قحطی ایجاد شود.

وی افزود: همچنین اگر نمی توانستیم نفتکش هایمان را در مقابل حملات موشکی و هوایی دشمن اسکورت کنیم، در حوزه تامین مالی با مشکل مواجه میشدیم زیرا کسی به کشورمان کمک نمی کرد.

سیاری افزود: حفظ جزیره خارک، باز ماندن راه درآمدزایی برای کشور و غیره همگان از طریق فعالیت هایی است که نیروی دریایی انجام می دهد، از این رو اقدامات رسانه ای موجب شد مردم با فعالیت های نداجا بیشتر آشنا شوند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: بر این اساس با رسانه ها، کارگردانان و غیره جلسات متعددی برگزار شد تا این رویه در سطوح مختلف ارتش ایجاد شود اما خیلی موفق نبوده ایم؛ به نظر می رسد در میدان بودن رسانه ها و همچنین تغییر دیدگاه برای ورود دوربین، عکاس و خبرنگار به حوزه کاری ارتش نیاز است تا موضوع مدنظر محقق شود از این رو باید اذعان کرد ارتش نیازمند دستیابی به توانمندی سازمان‌یافته رسانه‌ای است.

وی در خصوص شاخص‌های رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، اظهار کرد: این رزمایش با اقتدار در دریاهای آزاد و تا عمق 2 هزار کیلومتری انجام شد که نشان دهنده اشراف اطلاعاتی تا مدار 10 درجه، خلیج عدن و دریای سرخ است؛ این مهم به معنای حضور در آبهای آزاد و دست بلند نظام در حوزه دریایی است.

سیاری افزود: دریامانی، بهره گیری از ناوها، زیردریایی ها و ناوشکن هایی که می تواند در اقیانوس ها بماند و با امواج سهمگین مقابله کند، دارای اهمیت است؛ دفاع ساحلی قوی، توانمندی پدافندی، پشتیبانی نیروی هوایی از نیروی دریایی در دریاهای آزاد و غیره از جمله موضوعات مهمی است که نشان دهنده اقتدار کشورمان است؛ از این رو برگزاری این رزمایش مورد توجه دنیا قرار می گیرد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ناوگروه 75 کشورمان از جنوب آفریقا دور زد و با عبور از سه اقیانوس هند شمالی و جنوبی، اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و خلیج فنلاند و گذشتن از کنار 55 کشور، بدون پهلوگیری به سن پترزبورگ رسید. 135 روز این مهم طول کشید که ماموریت مهمی محسوب می شود و برای دنیا معنا دارد. استکبار جهانی علی رغم اینکه می گوید اشراف اطلاعاتی دارد، متوجه نشدند قرار است کجا برویم.

وی گفت: در عرصه دریای آزاد ماندگاری مهم است؛ به عبارتی این ماموریت به دنیا اعلام کرد ایران به این توانمندی رسیده که می تواند ناوشکنی بسازد که چنین ماموریتی را اجرا کند. یکی از دلایلی که رهبر انقلاب برای الحاق ناوشکن جماران به بندرعباس آمدند برای دیدن توانمندی جوانان بود و ایشان به این موضوع تاکید داشتند.

سیاری افزود: خاطرم هست برای حضور در همایشی به آفریقای جنوبی رفته بود که فرمانده نیروی دریایی یکی از کشورها از من سوال کرد ناوی که ساختید، توان دریانوردی هم دارد؟ در واقع پرسید سیستم رانش و موتور دارد؟ در واقع نگاهش این بود که ما توانایی ساخت ناوشکن نداریم و صرفا ماکت است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: در خلیج عدن ناوشکن برای اسکورت کشتی هایتان دارید از این رو به فرمانده ناوتان سفارش کنید تا ناوشکن جماران را طی یک ماه آینده در آن منطقه رصد کند. این ناوشکن طی سه ماه ماموریت انجام داد و به کشور بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مجددا این فرمانده خارجی را در همایشی در بنگلادش دیدم، با زبان بی زبانی گفت ناوشکن شما را دیدم و متوجه شدم که «می توانید».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->